به گزارش پایگاه خبری نشان :

 

 

 

 

اولین دندان کودک معمولا دندان میانی ردیف جلو و فک پایین است، یعنی ابتدا دو دندان جلویی فک پایین رشد می کنند و سپس دو دندان جلویی فک بالا. این چهار دندان معمولا اولین دندان هایی هستند که در دهان کودک رشد می کنند.

دندان در آوردن کودک معمولا با علائمی همراه هست که در ادامه بیان می شود. برخی از این علائم عبارت است از:

1- لثه های کودک حساس و متورم می شود، و احتمالا خودتان نیز با مشاهده لثه ها تغییراتی را در لثه ها ببینید

2- میزان ترشح بزاق و آب دهان کودک در زمان دندان در آوردن معمولا زیاد می شود

3- کودک در زمان دندان درآوردن بی قراری می کند و احتمالا در زمان خوابیدن نیز بی قراری و بد خلقی داشته باشد

4- تمایل کودک به جویدن اشیای مختلف نیز در این دوران زیاد می شود

5- تب، سرفه و اسهال می توانند از دیگر علائم دندان در آوردن در نوزادان باشد

6- کودکان در زمانی که دندان در  می آورند کم اشتها می شوند و ممکن است کمتر غذا بخورند

دندانپزشکان توصیه می کنند معمولا زیر یک سالگی کودک را برای بررسی وضعیت سلامت دهان و دندان های کودک به دندانپزشکی طفال ببرید، برای مثال اگر  ساکن تهران هستید با مراجعه به دندانپزشکی کودکان در تهران می توانید از راهنمایی و مشاوره یک دندانپزشکی متخصص کودکان بهره مند شوید و علاوه بر بررسی وضعیت دندان های کودک درباره مسائل مختلف مانند دندان درآوردن کودکان و اقدامات لازم در این  زمان راهنمایی بخواهید.

اقداماتی که در زمان دندان درآوردن کودک می توانید انجام دهید

وقتی کودک شما شروع به دندان درآوردن می کند، یافتن راه هایی برای آرامش دادن به او می تواند متفاوت باشد. برخی از نکات برای  تسکین دندان درآوردن کودک عبارتند از:

1- لثه های کودک را به آرامی ماساژ دهید. ممکن است کودک شما در ابتدا آن را دوست نداشته باشد، اما به مرور زمان می تواند به تسکین لثه های دردناک او کمک کند.

2- یک اسباب بازی دندان درآوردن مناسب سن شان به آنها را بدهید. اسباب‌بازی‌های دندان درآوردن به تسکین لثه‌های دردناک کودک شما کمک می‌کنند و جایگزینی مطمئن برای سایر وسایلی که ممکن است بخواهند بجوند، فراهم می‌کنند.

3- تجویز داروی ضد درد توسط پزشک: اگر پزشک شما آن را توصیه کرده و معتقدید که این دارو به کاهش ناراحتی کودک شما کمک می کند، می توانید دوز مناسب را به کودک بدهید. البته همانطور که گفته شد با مشورت پزشک کودکان