به گزارش پایگاه خبری نشان :

همانطور که از نام این کولر گازی پیداست کولر گازی های پنجره ای در پشت پنجره نصب میشوند که به دو قسمت تقسیم می شوند که نیمی در قسمت داخلی و نیمی دیگر در قسمت خارجی محیط مستقر میشود. یکی از ساده ترین سیستم های تهویه مطبوع، این نمونه کولر ها میباشند.

عیب یابی کولر گازی پنجره ای ، تعمیر کولرگازی در محل ، برخلاف مدل اسپلیت کولرهای گازی پنجره ای تنها دارای یک پنل می باشند. این وسیله به علت بازدهی بالایی که دارد یک وسیله سرمایشی محبوب به شمار می رود. کولر گازی پنجره ای نمونه ای  کولر گازی‌ به شمار می  رود که در منازل با متراژ کمتر کاربرد دارد .

کولر گازی پنجره ای

همانطور که گفته شد تعمیر کولر گازی پنجره ای یکی از انواع کولر گازی‌ها شناخته می شود که به شکل کلی از یک یونیت برخوردار است. کولر گازی پنجره ای، با توجه به نامش پشت پنجره نصب شده که نصف آن درون محیط داخلی و نیمه دیگر آن درون محیط خارجی قرار خواهد گرفت. کولر گازی پنجره ای در زبان خارجی Room Air Conditioner نامیده می‌شوند که ساده ترین نوع سیستم‌های تهویه مطبوع، کولر گازی‌های پنجره ای می‌باشند.

در ادامه بررسی علت خرابی کولر گازی پنجره ای می پردازیم:

زیاد بودن گاز کولر گازی پنجره ای

بالا بودن گاز کولر گازی پنجره ای باعث افزایش فشار به اوپراتور آن میشود.و به دیگر تبعات بالا رفتن گاز کولر گازی میتوان به افزایش فشار گاز در لوله های رفت و برگشت کولر گازی میشود و همچنین پایین آمدن دمای خروجی اوپراتور کولر گازی پنجره ای، باعث عرق کردن لوله ساکشن کمپرسور کولر میشود.

متناسب نبودن وکیوم کولر گازی پنجره ای و وجود هوا

یکی دیگر از علت خرابی کولر گازی پنجره ای متناسب نبودن وکیوم کولر گازی می باشد و این خرابی و نقص باعث میشود که افت دمایی لوله شارژ زیاد شود و همچنین این نقص باعث کاهش کارکرد و تعمیر کولر گازی پنجره ای و در نتیجه منجر به کاهش سرما دهی کولر گازی خواهد شد.

خنک نکردن محیط توسط کولر گازی پنجره ای

اگر کولر گازی پنجره ای به درستی نتواند محیط را خنک کند جهت عیب یابی کولر گازی پنجره ای می بایست چند قسمت مختلف را بررسی نمایید.

کثیفی فیلترها از مواردیست که منجر به بروز مشکل خنک نکردن محیط خواهد شد که جهت رفع کردن این مشکل لازم است فیلترها را تعویض و یا شستشو نمایید. خرابی کندانسور از دیگر علت‌ های بروز این مشکل شناخته می شود که با بررسی و تعمیر آن می ‌توانید این مشکل را به راحتی رفع نمایید.

روشن خاموش شدن ناگهانی کولر گازی پنجره ای

جهت عیب یابی کولر گازی پنجره ای در این حالت می بایست ترموستات، گاز مبرد و فین‌های کندانسور بررسی گردد.

ترموستات از قطعاتی بوده که وظیفه آن روشن و خاموش کردن کولر گازی در زمانی است که دمای محیط به میزان مورد نظر شما برسد. در برخی مواقع جهت عیب یابی کولر گازی پنجره ای ممکن است که ترموستات خراب شده باشد و دما را به درستی تشخیص ندهد و در زمان نامناسبی به صورت ناگهانی خاموش و یا روشن گردد. اگر قصد دارید که عیب کولر گازی پنجره ای خود یابید برای این شکل لازم است فین‌های کندانسور را بررسی نمایید چرا که ممکن است آشغال درون آن‌ ها گیر کرده باشد و در عملکرد کولر گازی پنجره ای شما اختلال به وجود آورد و به شکل  ناگهانی کولر گازی خاموش شود، برای تعمیر کولر گازی پنجره ای در این حالت لازم است تا آشغال‌ ها را از آن خارج نمایید.

BDU5nULM2jHv

علت یخ زدگی در کولر گازی پنجره ای

برای یخ زدگی کولر گازی پنجره ای اوجه به مواردی ضرورت دارد که تقریبا تشابه زیادی با علت یخزدگی کولر گازی دو تیکه دارند اشاره کنیم.

مثلا یکسره کار کردن کمپرسور منجر به  بروز این مشکل گردد چرا که دمای محیط با کار کردن یکسره آن بالا می رود و موجب به  یخ زدگی  می شود لذا جهت  رفع این مشکل کولر گازی پنجره ای، می بایست به درستی دمای ترموستات را تنظیم نمایید و تعمیر کولر گازی پنجره ای را انجام دهید.

یکی دیگر از دلایل یخزدگی کولر گازی خرابی فن کولر گازی پنجره ای هم می‌باشد. در چنین شرایطی  به واسطه فن هوای سرد به بیرون انتقال نخواهد یافت و موجب یخ زدن کولر گازی پنجره ای خواهد شد. ضمن اینکه در این حالت برای عیب یابی کولر گازی پنجره ای باید شبکه اپراتورها بررسی شود و چرا که ممکن است با مسدود بودن آن‌ها یخزدگی در کولر گازی پنجره ای به وجود آید.

در بالا به علت یخ زدن کولر گازی پنجره ای پرداخته شد که شما می توانید برای اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما تماس بگیرید.

تعمیر کولرگازی پنجره ای :

تعمیر کولرگازی پنجره ای راحت نمی باشد ولی برای انجام این کار به کارگیری متخصص ضرورت دارد . در صورتی که خود شما قصد انجام این کار را دارید بهتر است که درباره چگونگی عیب یابی و تعمیر کولر گازی پنجره ای مطالعه و یا تجربه کافی داشته باشید.

دلیل تجربه داشتن  این است که به سایر قطعات دستگاه و همچنین خودتان آسیب وارد نشود. تماس با مرکز تخصصی برای تعمیر کولر گازی پنجره ای بهترین کار خواهد بود که می توانید با یک تماس و یا به صورت آنلاین سفارش خود را ثبت کنید تا در کمترین زمان ممکن از خدمات بی نظیر مجموعه بهره مند شوید.

رایج ترین علت خرابی کمپرسور کولر گازی چیست؟

یکی از دلایل خرابی کمپرسورکولر گازی پنجره ای ، کمبود گاز در سیستم می باشد که این کمبود به نقص وخرابی کمپرسور منجر میشود. و همچنین یکی دیگر از دلایل خرابی کمپرسور بروز مشکل در خازن های الکتریکی می باشد. ضعیف شدن وتغییر ولتاژ ورودی نیز یکی از دلایل مهم در خرابی کمپرسور ها می باشد و حتی کمبود روغن یا نبودن آن نیز در کمپرسور منجر به خرابی کمپرسور می شود.

C10ZO3Cte6Es

دلایل کار نکردن کمپرسور به صورت منظم

از دلایل کار نکردن به صورت منظم کمپرسور میتوان به موارد زیر اشاره کرد.

  • کاهش پنجاه درصدی شت جریان نسبت به حالت عادی

  • کاهش بیش از حد دمای خروجی کمپرسور

  • لمس کردن با دست بدون پوشش لوله خروجی کمپرسور

برای تعمیر کولر گازی پنجره ای بهترین راهکار چیست؟

تعمیر کولر گازی قواعد و روش های خاصی دارد که برای انجام این کار تنها متخصصان این عرصه میتواند از پس آن برآیند چون اصلا امری آسوده نیست و برای انجام این کار باید از علم و تجربه کافی برخورد دار باشید. تنها دلیل برای داشتن علم و تجربه کافی در این عرصه وجود حادثه احتمالی برای فرد و آسیب به قطعات کولر گازی پنجره ای می باشد. پس بهترین کار در مورد تعمیر کولر گازی سپردن کولر گازی به تعمیرکاران ماهر و کاربلد می باشد.