به گزارش پایگاه خبری نشان :

محبوبیت کانادا به عنوان یک مرکز عالی برای استارت آپ‌ها در حال افزایش است. استارتاپ های کانادایی با شرایط مطلوب خود، افراد با استعداد را از سراسر جهان جذب می‌کند. امروزه این کشور رتبه چهارم را در شاخص اکوسیستم جهانی استارتاپ دارد. ونکوور، مونترال، تورنتو و اُتاوا جزو 100 شهر اولی هستند که رتبه جهانی در این زمینه را دارند.

چگونه کانادا موفق به جذب کارآفرینان می‌شود و چگونه محیطی خوب برای استارت آپ‌ها ایجاد می‌کند؟ در این مقاله، به بررسی این موضوع می‌پردازیم که چه عواملی سبب جذب استارتاپ‌ها در کانادا می‌شوند، و نیز اطلاعاتی درباره برخی شهرهای کانادا که بهترین محیط را برای استارت آپ‌ها فراهم کرده‌اند، به شما ارائه می‌کنیم. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه با ما همراه باشید.

معرفی نوع استارتاپ در کانادا

کانادا یکی از اکوسیستم‌های برتر دنیا است. با سیستم اقتصادی بازار محور، وجود استانداردهای بالای زندگی، نزدیکی به ایالات متحده و وجود زبان انگلیسی به عنوان زبان مادری، کانادا را به مکانی جذاب برای استعدادهای خارجی تبدیل کرده است. امروزه کانادا به عنوان یکی از بهترین کشورها برای راه اندازی کسب و کار شناخته می‌شود. علت این امر عمدتاً انگیزه‌ها، نگرش مثبت و رویکرد دوستانه ملت کانادا به وجود استارتاپ‌ها است.

چه استارتاپ هایی شانس اخذ ویزای استارت آپ کانادا را دارند؟

باید بگوییم فارغ از اینکه ملیت شما چیست، کلیه ایده‌های تجاری جذاب در اکوسیستم استارتاپی کانادا مورد استقبال واقع می‌شوند. اگر قصد دارید یک کسب و کار جدید در کشور کانادا راه بیندازید، می‌توانید از طریق ویزای استارت آپ کانادا برای اقامت در این کشور درخواست دهید. اگر علاقمندید راجع به صفر تا صد ویزا استارتاپ کانادا بدانید، با ما همراه شوید.

برنامه ویزای استارت آپ کانادا (SUV) چیست؟

اگر علاقمندید راجع به صفر تا صد ویزا استارتاپ کانادا بدانید باید بگوییم که برنامه ویزای استارت آپ کانادا به کارآفرینان خارجی، اجازه می‌دهد کسب و کار خود را در این کشور راه اندازی ‌کنند، و این مورد همچون دروازه‌ای برای اخذ اقامت دائم در کاناداست. وجود ویزای استارت آپ، گزینه‌ای عالی برای بنیانگذاران و کارآفرینان استارتاپی با مشاغل نوآورانه است تا از فضای کسب و کار کانادا بهره‌مند شوند.

در حقیقت از طریق برنامه SUV، دولت کانادا می‌خواهد کسب و کارهای خوبی را جذب کند که بتوانند در سطح جهانی با هم رقابت کنند و مشاغل بیشتری در کانادا ایجاد نمایند. این برنامه، کارآفرینان مهاجر را با سرمایه‌گذاران بخش خصوصی (گروه‌های سرمایه گذار فرشته و غیره) که ممکن است به حمایت از سرمایه گذاری تجاری شما تمایل داشته باشند، مرتبط می‌کند.

کدام ایده ها برای استارتاپ در این کشور مناسب است

کانادا جزو اکوسیستم‌های برتر دنیا است و هر سال نزدیک به 100000 کارآفرین، کسب و کار کوچک خود را در کانادا راه اندازی می‌کنند. فرصت‌های بی‌پایانی در این کشور بزرگ برای راه اندازی کسب و کار وجود دارد. با این حال، با راه اندازی کسب و کار در کانادا حتماً کار و کسب‌تان نخواهد گرفت و موفق نخواهید شد، مگر به مواردی که در ادامه به آنها اشاره می‌کنیم، دقت نظر داشته باشید.

اگر دوست دارید بدانید سودآورترین مشاغل در کانادا کدامند، با ما همراه شوید.

برترین استارت آپ ها در کانادا

در اکوسیستم استارتاپی کانادا قطعاً بهترین کسب و کاری که می‌توانید راه اندازی کنید، کاری است که در آن مهارت دارید و در این صورت است که جزو برترین استارت آپ ها در کانادا خواهید شد. با در نظر گرفتن مواردی مانند تقاضا، درآمد، ثبات و سادگی راه‌اندازی یک کسب‌وکار، می‌توانید یک کسب و کار نسبتاً کوچک مانند موارد زیر را شروع کنید:

1. تاسیس رستوران و کترینگ

اگر یک کار وجود داشته باشد که همه مردم آن را دوست داشته باشند - غذا خوردن است، چون همه مردم را دور هم جمع می‌کند. کترینگ، یکی از سودآورترین مشاغل است که می‌توانید با سرمایه اندکی آن را شروع کنید و از تحویل غذا به افراد در مراسم تولد و عروسی، گردهمایی‌ها و مهمانی‌های کوچک درآمدزایی خوبی داشته باشید.

اگر عاشق آشپزی هستید و از سِرو کردن سَر در می‌آورید، این حرفه، بهترین شغل برای شماست و واقعاً سود کلانی برایتان خواهد داشت.

2. خدمات کارواش سیار

با سرمایه گذاری کمتر از 25000 دلار، می‌توانید کسب و کار شستشوی ماشین سیار خود را راه اندازی کنید. اگر علاقه زیادی به اتومبیل دارید، راه اندازی یک کارواش ماشین، یکی از سودآورترین مشاغل و فرصتی عالی برای درآمدزایی در کانادا خواهد بود.

سودآورترین مشاغل در کانادا چیست؟

از جمله سودآورترین مشاغل راه اندازی شده در کانادا به موارد زیر می‌توان اشاره کرد:

1. املاک

2. سیستم‌های حمل و نقل (باربری)

3. مدیریت پسماند

چه کسب و کاری را می‌توانید با 50 هزار دلار در کانادا شروع کنید؟

از برترین استارت آپ ها در کانادا به وجود مشاغلی همچون؛ فروش قهوه، چاپ سه بعدی، راه اندازی استودیو رقص، نانوایی، مشاغل مرتبط با حیوانات خانگی، سالن برنزه کردن، مرکز زیبایی، داروخانه، راه‌اندازی مغازه، رستوران و کافی شاپ، بوتیک، گالری ماشین و مرکز تعمیر تلفن همراه می‌توان اشاره کرد.

رتبه اکوسیستم کانادا در جهان

اکوسیستم استارتاپی کانادا حائز رتبه چهارم در شاخص اکوسیستم جهانی شده است. در بین 50 شهر برتر جهان سه شهر از بین شهرهای کانادا در فهرست اکوسیستم جهانی استارت آپ قرار دارند. بیایید نگاهی به این شهرها بیندازیم.

  • تورنتو

تورنتو با رتبه 26 جهانی، مرکز استارتاپی پیشرو در کانادا است. تورنتو، جذب کننده افراد با استعداد دارای تحصیلات عالی است. این شهرِ کانادا برنامه‌های حمایتی متعددی را به استارت آپ‌ها ارائه می‌کند. بر اساس گزارش جهانی استارت آپ اکوسیستم ، ارزش اکوسیستم تورنتو 17 میلیارد دلار است، در حالی که میانگین جهانی در این زمینه 10.5 میلیارد دلار برآورد شده است.

  • ونکوور

ونکوور به عنوان یک مرکز فناوری ، توجهات بسیاری از افراد کارآفرین را به خود جلب کرده است. به لطف توسعه نرم افزار و مجهز شدن مدارس به هوش مصنوعی، این شهر مملو از وجود فارغ التحصیلانی است که از نوآوران فناوری به شمار می‌روند و افراد ماهر در این زمینه را جذب می‌کند. ارزش اکوسیستم تورنتو 30.5 میلیون دلار است.

  • مونترال

مونترال با 1.7 میلیارد دلار سرمایه گذاری خطرپذیر از سال 2018، مرکز ایده آلی برای کارآفرینان و استارت آپ‌ها است. استارت‌های پردرآمد در این شهر شامل هوافضا، بازی‌های ویدیویی، امنیت سایبری و فین‌تک می‌شوند.

مونترال به عنوان مقرون به صرفه‌ترین شهر بزرگ آمریکای شمالی نیز شناخته می‌شود و سرمایه گذاری و شروع استارت آپ در آن بسیار پر بازده است . ارزش اکوسیستم مونترال 8.7 میلیون دلار است.

ده شهر برتر کانادا برای آغاز به کار استارت آپ‌ها عبارتند از:

  • تورنتو
  • ونکوور
  • مونترال
  • اتاوا
  • کیچنر
  • کلگری
  • کبک
  • ادمونتون
  • کینگستون
  • هالیفاکس

همانطور که کشورهای جهان به طور فزاینده‌ای از طریق اینترنت به هم متصل می‌شوند، اکوسیستم جهانی استارت آپ ها در حال تکامل است و با سرعتی بی‌سابقه با ظهور تحول دیجیتال و پذیرش گسترده فن‌آوری‌های جدید، به محرکی حیاتی در نوآوری، ایجاد شغل و رشد اقتصادی در سراسر جهان تبدیل می‌شود.

در همین زمینه کانادا دارای یک شبکه قوی از ذینفعان رشد فناوری است که روی توسعه و ترویج اکوسیستم‌های استارتاپی در کانادا کار می‌کنند.

با ایجاد انگیزه‌های جذابی مانند برنامه ویزای استارت آپ، استراتژی بکار گرفتن افراد ماهر و مهارت‌های جهانی، و وعده برخورداری از تحصیل کرده‌ترین نیروی کار در جهان، فضا برای ایجاد کارآفرینی در کانادا امیدوارکننده خواهد بود.