به گزارش پایگاه خبری نشان :

امروزه بخش مهمی از فضای هر خانه و به‌ویژه آشپزخانه را کابینت‌ها تشکیل می‌دهند. تنوع در طرح، رنگ، سبک و مدل سبب شده است که کابینت بخشی از دیزاین یک خانه محسوب شود.

از آنجا که برای داشتن یک آشپزخانه زیبا و کاربردی باید هزینه‌ قابل‌توجهی صرف شود، برای مصرف‌کنندگان بسیار مهم است که انواع کابینت را شناخته و نقات قوت و ضعف هر کدام را بدانند. داشتن اطلاعات در این باره تاثیر زیادی در انتخاب و تصمیم‌گیری مخاطب خواهد داشت؛ به همین دلیل ما در این مقاله قصد داریم به تفاوت کابینت نئوکلاسیک و ممبران به عنوان دو مدل زیبا، بادوام و پرطرفدار بپردازیم. این دو مدل در کنار شباهت‌ها، تفاوت‌های مختلفی با یکدیگر دارند که شناخت آن‌ها کمک زیادی به شما خواهد کرد. برای کسب اطلاعات بیش‌تر در این زمینه لطفا تا پایان مطلب با ما همراه باشید.

برای شروع به این نکته توجه کامل داشته باشید که نئوکلاسیک یک سبک برای طراحی کابینت آشپزخانه است و ممبران یک جنس با روکش های مقاوم پی وی سی است که توسط دستگاه های سی ان سی روی ام دی اف پرس می شوند. در نتیجه کابینت کاران ماهر می توانند یک کابینت سبک نئوکلاسیک را حتی با ممبران اجرا کنند. 

نئوکلاسیک کابینت

کابینت نئوکلاسیک چه ویژگی‌هایی دارد؟

همانگونه که از نام آن مشخص است، کابینت نئوکلاسیک را باید تلفیقی از سبک نوین و مدرن و سبک کلاسیک بدانیم. سبک کلاسیک، همان سبک قدیمی و سلطنتی است که تجملات و زرق و برق از ویژگی‌های بارز آن است. در سبک کلاسیک شما با یراق‌های طلایی، ستون‌های حکاکی شده و مدل‌های شلوغ مواجه هستید. در مقابل، سبک مدرن بر سادگی، آرامی و استفاده از رنگ‌های سرد تکیه دارد. با این تعریف می‌توان به درستی حدث زد که سبک نئوکلاسیک تلفیقی از این دو مدل است. تفاوت کابینت نئوکلاسیک و ممبران دقیقا در همین نقطه آغاز می‌شود. کابینت‌های نئوکلاسیک در عین زیبایی و شکوه، شلوغی سبک کلاسیک را ندارند و همچنین از سادگی مطلق سبک مدرن نیز برخوردار نیستند. تلفیق این دو مدل سبب شده است که آشپزخانه شما در عین زیبایی، فضایی آرام و دلنشین داشته باشد.

البته دقت داشته باشید که سبک کلاسیک و مدرن، هر دو بسیار زیبا هستند و این به سلیقه مخاطب بستگی دارد که کدام سبک را انتخاب کند. یکی از ویژگی‌های کابینت مدل نئوکلاسیک این است که چون حکاکی‌های شلوغ سبک کلاسیک را ندارد، برای جلوگیری از سادگی و یک‌نواختی، درب‌های آن را از ترکیب دو رنگ زیبا و روشن انتخاب می‌کنند. این کار جلوه‌ای بسیار زیبا به کابینت شما می‌بخشد. استفاده از رنگ‌های روشن از ویژگی‌های بارز این مدل کابینت است.

کابینت ممبران چه ویژگی‌هایی دارد؟

ممبران کابینت

 

این مدل از کابینت را باید در دسته کلاسیک قرار داد. تفاوت کابینت نئوکلاسیک و ممبران پیش از هر چیز در سبک آن‌هاست. همانطور که گفته شد سبک کلاسیک شلوغ و پر زرق‌ و برق است؛ بنابراین آشپزخانه یادآور فضایی خاص و اشرافی خواهد بود. استفاده از این مدل کابینت در عین زیبایی و صمیمیت، جلال و شکوه ویژه‌ای به خانه شما می‌بخشد. درب این کابینت معمولا دارای حکاکی و طرح‌های مختلف است. همچنین از دستگیره‌ و یراق‌های طلایی در آن استفاده می‌شود که نمایی بسیار زیبا دارند.

از دیگر مشخصه‌های کابینت ممبران باید به ستون‌های کارشده و زیبای آن اشاره کرد. جنس کابینت‌های ممبران از ام دی اف خام است و این ویژگی یکی از دلایل مهم استقبال مصرف‌کننده از آن است. رنگ‌های مورد استفاده در ممبران بیش‌تر گرم و تیره هستند و همین مسئله فضای آشپزخانه را دلچسب می‌کند. نمای این کابینت به صورت تمام چوب است؛ اما قیمت تمام شده‌ آن مناسب‌تر است؛ زیرا در عین زیبایی و استحکام از روکش pvc برخوردار است. تفاوت کابینت نئوکلاسیک و ممبران علاوه بر طرح و رنگ در جنس آن‌هاست که این مسئله دست مشتری را برای انتخاب باز گذاشته است. در ادامه به این تفاوت‌ها به صورت مفصل‌تر خواهیم پرداخت.

فرق کابینت ممبران با نئوکلاسیک

کابینت نئوکلاسیک و کابینت ممبران تفاوت‌های گوناگونی با یکدیگر دارند که در بیش‌تر موارد مصرف‌کننده از جزئیات آن‌ها اطلاع ندارد. این تفاوت‌ها سبب اختلاف در طرح، رنگ و از همه مهم‌تر قیمت آن‌ها شده است. فاکتور‌های گوناگونی سبب این تفاوت می‌شوند که در ادامه به آن‌ها خواهیم پرداخت.

  • اولین و مهم‌ترین فرق کابینت ممبران با نئوکلاسیک در قیمت است. قیمت تمام شده‌ مدل ممبران مناسب‌تر از قیمت تمام شده‌ مدل نئوکلاسیک است.

  • تفاوت دیگر همانطور که پیش از این نیز گفته شد، در سبک است.

  • طرح از دیگر فاکتورهای متفاوت در این دو مدل است. مدل ممبران دارای طراحی شلوغ و حکاکی زیاد است؛ اما مدل نئوکلاسیک به سبک های مدرن نزدیک تر است.

  • تفاوت کابینت نئوکلاسیک و ممبران از نظر مقاومت نیز یکی از فاکتورهای بسیار مهم است. مدل نئوکلاسیک مقاومت بالاتری در برابر رطوبت، سرما، گرما و انواع دیگر مشکلات دارد.

  • مدل ممبران در بسیاری از موارد قابلیت تعمیر ندارد؛ اما کابینت‌های نئوکلاسیک این قابلیت را دارند.

  • تمیز کردن و نگهداری مدل نئوکلاسیک بسیار راحت‌تر از کابینت‌های ممبران است.

  • به لحاظ جنس و متریال، ممبران از ام دی اف خام تشکیل شده و روکش آن پی وی سی است؛ اما نئوکلاسیک تنها یک سبک طراحی است.

  • تفاوت دیگر، در نوع و میزان استفاده از یراق است که در کابینت‌های ممبران، یراق بسیار پر زرق و برق‌تر است.

  • رنگ مورد استفاده در این دو مدل نیز متفاوت است. در ممبران رنگ‌ها معمولا گرم و در نئوکلاسیک سرد و ملایم هستند.

مقایسه قیمت کابینت ممبران و نئوکلاسیک

فاکتورهای مهمی وجود دارد که سبب تفاوت کابینت نئوکلاسیک و ممبران می‌شوند. بسیاری از فاکتورهای ذکر شده مثل جنس، طرح، یراق، مقاومت، قابلیت تعمیر و ... بر قیمت آن‌ها تاثیرگذار است. به طور کلی مقایسه هزینه کابینت ممبران و نئوکلاسیک نشان می‌دهد که قیمت تمام شده‌ کابینت‌های نئوکلاسیک بیشتر است؛ زیرا علاوه بر کیفیت بهتر و مقاومت بالاتر، تولید و نصب آن‌ها نیز دشوارتر است. تولید این مدل از کابینت به دستگاه‌ها و تجهیزات ویژه‌ای نیاز دارد و نسبت به سایر مدل‌ها بسیار زمان‌بر است.

کابینت سلطنتی

کابینت نئوکلاسیک و ممبران زیبا و بادوام

در فرهنگ ما ایرانی‌ها آشپزخانه به عنوان قلب خانه شناخته می‌شود و همین مسئله سبب می‌شود که اهمیت زیادی برای زیبایی و کارایی آن قائل شویم. کابینت مهم‌ترین عنصر در آشپزخانه است که انواع مختلفی دارد. یکی از پرطرفدارترین مدل‌های کابینت را باید مدل نئوکلاسیک و ممبران دانست. این دو مدل هر دو زیبا شیک و بادوام هستند؛ اما کیفیت، مقاومت و قیمت کابینت نئوکلاسیک بالاتر است. مهم‌ترین تفاوت کابینت نئوکلاسیک و ممبران در سبک آن‌هاست. سبک نئوکلاسیک، ترکیبی از سادگی مدرن و تجملات کلاسیک است و مدل ممبران، سبکی کاملا کلاسیک و تجملاتی دارد. از دیگر تفاوت‌های این دو مدل باید به طرح، رنگ، متریال، یراق، نوع ساخت، مقاومت و ... اشاره کرد.

به هر حال تفاوت اصلی کابینت ممبران و نئوکلاسیک در مواد بکار رفته در تولید آنها و سبک طراحی آنها است. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این دو کابینت و دریافت مشاوره برای انتخاب آنها، می توانید به وب سایت آرشام دکور arshamdecor مراجعه کنید.