به گزارش پایگاه خبری نشان :

 

برای بسیاری از افراد خرید بهترین تشک طبی کار چندان راحتی نیست. حتما بسیاری را دیده‌اید که تشک طبی را خریداری می‌کنند، اما پس از مدتی از خرید خود احساس نارضایتی به آنها دست می‌دهد، چرا که هنگام خرید آن به اندازه کافی حساسیت به خرج ندادند.

خرید یک تشک جدید می تواند هیجان انگیز باشد به ویژه اگر مدت زمان زیادی از خرید قبلی تان گذشته باشد. در طی سالهای گذشته علم به ایجاد نوع آوری هایی در این زمینه کمک کرده است که به شما این اجازه را می دهد که بهترین تشک طبی را برای داشتن خواب خوب و راحت در اختیارداشته باشید. قصد داریم در این مطلب از تشک برن به ویژگی بهترین تشک طبی و انواع تشک طبی بپردازیم.

نکات خرید تشک طبی

یکی از اصلی‌ترین نکات در خرید تشک کودک و نوجوان و تشک طبی، نوع مواد استفاده شده در ساخت آن است. اطمینان حاصل کنید که تشک از مواد با کیفیت و ماندگاری بالا ساخته شده است. مواد معمولاً شامل لایه‌های فوم، لاتکس یا حافظه فشرده می‌شوند. اندازه و ضخامت تشک هم باید مدنظر قرار گیرد. در ادامه به نکات بیشتری برای خرید تشک طبی اشاره می کنیم.

جنس تشک

جنس تشکی که خریداری می‌کنید، یکی از عوامل مهم در تعیین کیفیت و راحتی تشک است. جنس اسفنج و همینطور وزن و تراکم آن در تعیین بازدهی تشک تاثیرگذار هستند. هر چقدر بیشتر متراکم باشد، بیشتر به استانداردهای طبی بودن نزدیک خواهد بود. همینطور هر چقدر تراکم آن بالا باشد، سفتی بیشتری را نیز احساس خواهید کرد.

ارتفاع تشک

ارتفاع تشک طبی یکی از عوامل مهم در تعیین راحتی و پشتیبانی بدن در حین خواب است. ارتفاع تشک طبی معمولاً به ضخامت مواد استفاده شده در ساخت آن اشاره دارد. ارتفاع و ضخامت مناسب تشک به شما کمک می‌کند تا در هنگام استفاده، آرامش و حس بهتری را برای بدنتان فراهم کند. همچنین، توجه کنید که تشک به طور مناسب بر روی تخت یا پایه قرار بگیرد و سایز آن با اندازه تخت شما سازگاری داشته باشد. لازم به ذکر است تشک‌های ضخیم دارای ضخامت بالایی هستند و معمولاً بین 10 تا 15 سانتیمتر ارتفاع دارند. تشک‌های ضخیم برای افرادی که نیاز به پشتیبانی بیشتری از قسمت‌های بدن خود دارند، مناسب هستند. ضخامت بالای این تشک‌ها به بدن فشار کمتری وارد می‌کند و ممکن است برای افراد با مشکلات کمر و مفاصل مفید باشد. تشک‌های نازک ضخامتی کمتر از 7 سانتیمتر دارند. این نوع تشک‌ها برای افرادی که تمایل به یک سطح بسیار نرم و نازک برای خوابیدن دارند، مورد استفاده قرار می‌گیرند. ضخامت کمتر این تشک‌ها منجر به انتقال بیشتر فشار به بدن می‌شود و ممکن است برای افرادی با مشکلات عضلانی و مفصلی مفید باشد.

انواع تشک

بهترین تشک طبی به انواع مختلفی تقسیم می‌شود. همانطور که در مطلب نکات مهم در خرید تشک طبی گفتیم، تشک طبی انواع مختلفی نیز دارد که هر کدام از این تشک‌ها مزایا و ویژگی های خاص خود را دارند.

تشک لاتکس

تشک طبی لاتکس، یکی از گزینه‌های محبوب برای بهبود کیفیت خواب و سلامت بدن است. تشک طبی لاتکس یک انتخاب عالی برای آنانی است که به دنبال راحتی، پشتیبانی و خواب بهتر هستند. تشک طبی لاتکس طبیعی دارای خصوصیات منحصر به فردی است. این جنس عالی برای راحتی بدن در خواب استفاده می‌شود، زیرا شکل بدن فرد را می گیرد و نقاط فشار بدن را به صورت یکنواخت تحت پوشش قرار می گیرد. این به معنای کاهش نقاط فشار ناحیه‌هایی مانند گردن، شانه‌ها، کمر و مفاصل است. این ویژگی باعث می‌شود تا بدن به صورت طبیعی در تشک قرار بگیرد و احساس نرمی و راحتی کنید.. این ویژگی به شما اجازه می‌دهد تا در طول خواب، به راحتی تغییر وضعیت بدهید و از خواب بی‌حرکت جلوگیری کنید.

تشک مموری فوم

تشک مموری فوم نسبت به توزیع وزن فرد واکنش نشان می دهد و فشار وارد شده را در تمام نواحی پخش می کند.

وظیفه دیگر مموری فوم حمایت کمر و ناحیه ستون فقرات است که مهره ها در یک راستا قرار بگیرند. همچنین تشک طبی مموری فوم انتقال حرکات را محدود می کند. در واقع با حرکت فرد روی تخت چندان سطح تشک واکنش نشان نمی دهد و برای فردی که کنار ما خوابیده ایجاد مزاحمت نمی کند تشک طبی مموری فوم همچنین دارای خاصیت جذب حرارت است، به‌طوری که گرمای بدن شما را جذب کرده و در خود ذخیره می‌کند. این باعث ایجاد حس گرما و آرامش در طول خواب می‌شود. علاوه بر این، فوم مموری فوم تهویه هوا و جریان هوای مناسب را در تشک فراهم می‌کند، که باعث کاهش عرق‌ریزی و خنک نگه داشتن بدن در طول شب می‌شود.

تشک طبی فنری

تشک طبی فنری یکی از نوع‌های متداول تشک‌های طبی است که با استفاده از سیستم فنرهای فلزی ساخته می‌شود. این نوع تشک به دلیل ویژگی‌های خاص خود، در صنعت خواب بسیار محبوب است. این مدل از تشک طبی به دو دسته ی تشک با فنر منفصل درون و متصل تقسیم می شود. تشک با فنر منفصل درون، این تشک ها مجموعه ای از فنرها وجود دارد که جا به جایی هر فنر به طور مستقل صورت می گیرد. تشک فنردار متصل، فنرهای قرار داده شده در این نوع تشک متصل به هم هستند و به تنهایی قابل جدا شدن نیستند. تشک طبی فنری به مرور زمان حالت خود را از دست میدهد و دچار فرورفتگی می شود.

در کل بهترین تشک طبی می‌تواند وضعیت بدن‌تان را در حالت استاندارد نگه‌ دارد و از درد کمر و گردن جلوگیری کند. معمولا دردهای افرادی که به دردهای استخوانی و عضلانی مبتلا هستند، با استفاده از لوازم خواب غیر استاندارد و خوابیدن روی تشک‌های معمولی و بی کیفیت بیشتر می‌شود. بنابراین اگر این کالا برای شما مناسب نباشد، شما با دردسرهای زیادی هنگام خواب مواجه خواهید شد و هیچ‌کس دلش نمی‌خواهد که خوابش دچار اختلال شود. با توجه به نکات گفته شده در این مطلب خرید راحت تری هنگام خرید تشک طبی خواهید داشت. 

با تکامل انسان ها بستر خواب آن ها نیز پیشرفت کرد. بین 1000 تا 3000 سال پیش از میلاد مسیح، فراعنه مصر باستان برای جلوگیری از حمله مار و سایر جانوران، بستر خود را بالاتر از زمین و با استفاده از چوب می ساختند. تشک ها معمولا از پشم حیوانات و شاخع برگ درختان و گیاهان بود. این در حالی بود که مردم عادی مصر بر روی برگ نخل و روی زمین می خوابیدند.

اولین نمونه ای که از چیزی شبیه تشک پیدا شده است مربوط به 77000 سال پیش در یک پناهگاه سنگی در آفریقای جنوبی می باشد. عرض آن حدود 90 سانتی متر، طول، 180 سانتی متر و ارتفاع حدود 30 سانتی متر بود و تشکیل شده از نی و گل سرخ بوده است. همچنین ملحفه هایی از برگ و علف داشتند تا به طور طبیعی حشرات را دفع کنند.

شرکت تولیدی برن با 25 سال سابقه ی درخشان در زمینه ی تولید بهترین و با کیفیت ترین تشک های طبی و طبی فنری همواره می کوشد که با بهره گیری از تکنولوژی روز اروپا محصولات جدید و بدون رقیب را برای مشتریان خود فراهم نمایید. در ضمن این شرکت نماینده ی انحصاری چندین برند اروپایی و آمریکایی نیز بوده است که با گردآوری بهترین های روز دنیا آماده ی خدمات رسانی به مشتریان عزیز می باشد.