به گزارش پایگاه خبری نشان :

شهر مشهد به دلیل وجود بارگاه امام هشتم شیعیان، هرساله زائران بسیار زیادی را از اقصی نقاط ایران و جهان پذیرا می‌شود. از همین رو توسعه امکانات رفاهی برای میزبانی از زائران و گردشگران همواره یکی از دغدغه‌های مهم تولیت آستان قدس رضوی بوده است. خراسان رضوی با توجه به اینکه یک شهر مهم زیارتی در سطح کشور محسوب می‌شود همواره تعداد بسیار بالایی از زائران، گردشگران و مسافران را به خود جذب می‌کند.

با توجه به تردد تعداد بسیار زیاد مسافران و گردشگران در این شهر، مسئولان استان خراسان رضوی همواره در جهت رفاه حال زائران و گردشگران اقدام به ایجاد مراکز خدماتی و تفریحی بسیاری کردند. هتل‌های لوکس چند ستاره با امکانات و خدمات گوناگون شهری، همراه با مراکز تفریحی و گردشی مختلف و ساخت و احداث هتل‌هایی با عنوان هتل‌ نزدیک حرم که فاصله اندکی تا مرقد مقدس دارند، تنها چند نمونه از خدمات رفاهی ایجاد شده برای زائران در این شهر به‌شمار می‌رود.

براساس جدیدترین اخبار خراسان رضوی و بر طبق توافق صورت گرفته میان هتلداران، کمیته اسکان ستاد اجرایی و روابط عمومی میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی، در راستای تکریم و کمک به زائران بارگاه منور رضوی در ایام ماه مبارک رمضان و عید نوروز 1403 افرادی که 10 روز اقامت هتل مشهد ثبت کنند، از تخفیف 30 درصدی رزرو هتل و اقامت برخوردار خواهند بود. با این خبر مسافران و گردشگران به ازای رزرو هر 10 شب در هتل از سه شب اقامت رایگان برخوردار می‌شوند.

این همکاری جامعه هتلداران خراسان رضوی با اداره میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی این شهر در طی ایام نوروز 1403 و همزمانی آن با ماه مبارک رمضان اجرا خواهد شد. تخفیف سه شب اقامت با توجه به تعداد رزرو روزهای بیشتر امکان‌پذیر است و به نوعی مسافران و زائران حرم از طرح تکریم زائران حرم امام رضا برخوردار می‌شوند. چنانچه با همکاری هتلداران علاوه بر تکریم، شاهد افزایش ماندگاری زائران و رونق و رشد صنعت گردشگری این شهر را در این ایام خواهیم بود.

مشهد با تعداد 262 هتل فعال بیشترین تعداد هتل‌های کشور را دارد و در لیست تعداد هتل‌های کشور در رتبه نخست آن قرار می‌گیرد. در شهر مشهد نزدیک به 300 واحد اقامتی مجاز شامل هتل‌های یک تا پنج ستاره و هتل آپارتمان فعالیت دارند. این در حالی است که در سال 1313 در شهر مشهد تنها دو مهمانخانه وجود داشت و اکنون این شهر رتبه نخست در تعداد هتل‌های کشور را دارد. پس از مشهد استان‌هایی مانند مازندران با 97 هتل و تهران با تعداد 96 عدد در رتبه‌های دوم و سوم بیشترین تعداد هتل‌های کشور قرار می‌گیرند.

مشهد 55 درصد از مراکز اقامتی کشور را به خود اختصاص داده است و به همین دلیل قطب مهم گردشگری کشور نیز محسوب می‌شود. با توجه به این نکته این شهر هر ساله خدمات و امکانات جدید و به روزتری را در حوزه صنعت هتلداری و گردشگری ارائه می‌کند که طرح سه شب اقامت رایگان نیز در این راستا قرار می‌گیرد.. وجود چندین هتل‌ پنج ستاره بین‌‌المللی، هتل‌های لوکس و مجلل و خدمات وابسته به آن از جمله دیگر تمهیدات مسئولان این شهر در جهت ارتقاء صنعت هتلداری و تکریم زائران به‌شمار می‌رود.