به گزارش پایگاه خبری نشان :

 

تجهیز سالن‌های کنفرانس و مدارس نیاز به دانش و تجربه بالایی دارد. در اجرا و ساخت سالن کنفرانس باید به عایق بودن دیوارها و کف، سیستم‌های صوتی، سیستم‌های تصویری و مدل مبلمان و میزها دقت کرد.  در رابطه با مدارس نیز تعداد بلندگوها و نحوه قرارگیری آن‌ها بسیار اهمیت دارد.

بیشتر شرکت ها صرف نظر از نوع فعالیت دارای تعدادی کارمند در دفتر و تعدادی کارمند فریلنسر هستند. در چنین شرایطی ایجاد زیرساخت مناسب و طراحی محل کار برای ارتباط بهتر کارمندان با هم بسیار اهمیت دارد. در ادامه نکات مهم در اجرا، ساخت و تجهیز این سالن ها را عنوان کرده و بهترین راه حل برای ساخت یک سالن کنفرانس حرفه ای یا ساختمانی مجهز را معرفی می کنیم.

 

چرا باید برای تجهیز سالن کنفرانس و اتاق جلسات سرمایه گذاری کرد؟

یکی از مهم ترین قسمت های هر شرکتی اتاق جلسات یا اتاق کنفرانس شرکت است. شاید بیش از 30% از زمان مدیران در اتاق کنفرانس بگذرد. ابزار و تجهیزات این سالن باید طبق متد روز باشد، تا بهره وری کارکنان شرکت را بالا ببرد. در صورتی که سالن کنفرانس شرکت عملکرد خوبی نداشته باشد، استفاده از این اتاق کاهش پیدا کرده و تمامی هزینه هایی که برای آن شده، هدر می رود.

همین موضوع باعث می شود، کارمندان شرکت جلسات را کنار میز کار برگزار کنند و باعث ایجاد سر و صدا شوند. در این صورت حواس کارمندان دیگر پرت شده و بهره وری کلی کاهش پیدا می کند. تجهیز سالن کنفرانس را باید به گروهی حرفه ای سپرد تا با توجه به نیاز شرکت از بهترین امکانات برای آن اتاق استفاده کنند.

22

نکات مهم در تجهیز سالن کنفرانس

همانطور که گفتیم کارکنان شرکت حدود 12 تا 30 در صد از هفته کاری خود را در سالن کنفرانس می گذرانند. جلسات عموما بیش از یک ساعت طول می کشند. اتاق جلسات ایده آل باید طراحی خوبی داشته و فاقد عناصر مزاحم باشد. تیم اجرایی هنگام تجهیز سالن کنفرانس باید شرایط روشنایی، تهویه اتاق، نسبت ارتفاع میز به ارتفاع صندلی ها و نوع کابل کشی را در نظر داشته باشد.

یکی از موارد مهم در تجهیز این سالن ها مسائل مربوط به فناوری است. معمولا کارکنان در جلسات از ارتباطات صوتی و تصویری استفاده می کنند. اگر در تجهیز اتاق جلسات به این فناوری دقت نشود و از تجهیزات نامرغوب استفاده شود، تقریبا استفاده از این اتاق غیر ممکن خواهد شد. زیرا ارتباطات صوتی و تصویری وقت زیادی از کارکنان گرفته و در آخر هم احتمالا آن ها را ناامید می کند.

سرمایه گذاری روی سیستم های صوتی و تصویری با کیفیت و استفاده از تجهیزات مناسب کنفرانس شرایط اتاق جلسه را به میزان قابل توجهی بهبود می بخشد.

 

سوالات مهم قبل از تجهیز سالن کنفرانس و اتاق جلسات

قبل از سپردن تجهیز سالن به تیم اجرایی و برنامه ریزی برای طراحی آن باید اطلاعات لازم در مورد نوع جلسات و افراد حاضر در جلسات داشته باشید. در این رابطه باید پاسخ سوالات زیر را بدانید.

  • قرار است، چند اتاق جلسه داشته باشیم؟
  • در حال حاضر اتاقی برای کنفرانس داریم؟
  • اندازه اتاق کنفرانس چقدر است؟
  • در جلسات عموما چند نفر حضور دارند؟
  • هر جلسه چند ساعت طول می کشد؟
  • چه نوع تجهیزات صوتی برای سالن کنفرانس ضروری است؟
  • هر چند وقت یک بار جلسات برگزار می شود؟
  • آیا برای کار با سیستم های صوتی و تصویری شخص حرفه ای در شرکت دارید؟
  • در حال حاضر کیفیت صدا در سالن چگونه است؟
  • کیفیت اینترنت شرکت به چه صورت است؟

 

استفاده از تجهیزات استاندارد در سالن کنفرانس

انتخاب یک تیم اجرایی با تجربه و مجرب برای سالن‌هایی که به تماس تصویری نیاز دارند، بسیار مهم تر می شود. تصور کنید در زمان جلسه تماس قطع شود، صدا ضعیف شود یا تصویر قطع و وصل شود. تمامی این موارد باعث مختل شدن جلسه خواهد شد. استفاده از تجهیزات با کیفیت و اینترنت قوی می تواند چنین مشکلی را حل کند. البته بهتر است، همیشه پیش از جلسات یک جلسه آزمایشی داشته باشید و از کارکنان دورکار خود بخواهید در این آزمایش با شما ارتباط برقرار کنند.

علاوه بر این برای تکمیل تجهیزات لازم است به موارد جزئی اما مهم توجه شود. به عنوان مثال پریزهای برق باید به طور دقیق بررسی شوند تا از سالم بودن آن ها مطمئن شد. تخته سفید برای تعاملات بیشتر در سالن قرار داده شود. صفحه نمایش بزرگ در جایگاه مناسب قرار گیرد، تا تمامی افراد حاضر در جلسه بتوانند از آن استفاده کنند. پروژکتور و شارژرهای اضافی برای لپتاپ نیز می تواند در مواقعی کاربرد داشته باشد. امکاناتی برای پذیرایی مانند قهوه ساز یا چای ساز در برخی اتاق جلسات وجود دارد و در طول جلسه از آن ها استفاده می شود.

222

تجهیز مدارس و دانشگاه ها

در رابطه با تجهیز ساختمان های بزرگ مثل مدارس و دانشگاه ها نیز باید طبق اصول و استانداردهای تجهیز اجرا و ساخت را انجام داد. در تجهیز مدارس بیش از هر چیزی بلندگو ها و نحوه قرارگیری آن ها اهمیت دارد. باید سالن به طور دقیق بررسی شود و با توجه به مساحت راهروها، تعداد کلاس‌ها و فضای بیرونی مدرسه تعداد میکروفون و بلندگو مشخص شود.

در فضای بیرونی به دلیل احتمال باران، طوفان و گرد وخاک نمی توان از بلندگوهای داخل راهروها استفاده کرد. در حیاط مدرسه استفاده از بلندگوهای شیپوری مناسب تر است. در نمازخانه مدرسه علاوه بر بلندگو باید میکروفون برای سخنرانی ها و برنامه های مناسبتی وصل شود.

در دانشگاه ها بدون شک تعداد بلندگوها بیشتر می شود. در چنین فضایی با توجه به کاربرد سیستم های صوتی نوع اتصالات مشخص می شود. به عنوان مثال هر دانشکده سیستم مجزا داشته، تا اطلاع رسانی ها تنها در آن دانشکده پخش شود. در دانشگاه ها باید سیستم آمفی تئاتر و اتاق جلسات اساتید به صورت کاملا حرفه ای و مناسب برای سخنرانی ها باشد.

 

بزم آرا بهترین انتخاب برای تجهیز سالن کنفرانس و تجهیز مدارس

برای تجهیز سالن کنفرانس یا تجهیز مدارس باید به سراغ گروه های حرفه ای و با تجربه بروید، تا استانداردهای تجهیز به بهترین شکل رعایت شود. بزم آرا یک تیم حرفه ای و با سابقه در امر تجهیز انواع سالن ها و مدارس می باشد. پس از تماس با کارشناسان بزم آرا، متخصصات تجهیز برای بازدید از محل هماهنگی های لازم را انجام داده و پس از مشاهده سالن و بررسی تجهیزات مورد نیاز، لیست تجهیزات و برآورد قیمت را در اختیار شما قرار می دهند.

2222

در این فرآیند طراحان سالن با توجه به شرایط و نوع جلسات بهترین طرح را برای اجرا آماده می کنند. تجهیزات مربوط به عایق سازی سالن، سیستم های صوتی، تصویری و نورپردازی سالن تعیین می شوند. در صورت موافقت شما قراردادی امضا شده و تجهیزات خریداری می شود.

اگر قصد تجهیز سالن کنفرانس خود یا تجهیز مدرسه خود را دارید، می توانید با سایت اجاره تجهیزات مراسم بزم آرا در ارتباط باشید. کارشناسان بزم آرا توضیحات کامل را در اختیار شما قرار خواهند داد.