به گزارش پایگاه خبری نشان :

یکی از بخش‌های اعظم هزینه‌های مشترک در نگهداری ساختمان مرتبط با تعمیرات موتورخانه تاسیسات گرمایش مرکزی و سایر تاسیسات زیرساختی ساختمان است؛ اما میانگین هزینه نگهداری از موتورخانه چقدر است؟

در این مطلب شما را از موارد تاثیر گذار بر قیمت نگهداری موتورخانه آگاه خواهیم کرد و در ادامه یک شرکت فنی و مهندسی گرد دار نگهداری از تاسیسات مکانیکی معتبر را به شما معرفی خواهیم کرد.

 

هزینه نگهداری موتورخانه شامل چه مواردی است؟

پیش از آنکه بخواهیم در مورد میانگین هزینه نگهداری از موتورخانه صحبت کنیم، باید به عوامل تاثیر گذار بر هزینه‌های تعمیرات موتورخانه‌ها اشاره کنیم.

مواردی که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌شود، شامل عوامل تاثیرگذار بر هزینه نگهداری موتورخانه‌ها است.

ابعاد موتورخانه بر هزینه نگهداری تاثیرگذار است

کاملاً واضح است که هرقدر ابعاد یک موتورخانه بزرگتر باشد، احتمال وجود تجهیزات بیشتر و گرانتر در آن افزایش خواهد یافت و به این ترتیب می‌توان گفت هزینه نگهداری موتورخانه بزرگ از یک موتورخانه کوچک یا متوسط بسیار بیشتر است و این بیشتر بودن نصبی است زیرا ممکن است موتورخانه‌ای که بزرگ به نظر می‌رسد، در قیاس با یک موتورخانه بسیار بزرگ دیگر بسیار کوچک به نظر برسد.

نوع تجهیزات بر قیمت نگهداری موتورخانه تاثیر خواهد گذاشت

یکی دیگر از عوامل تاثیرگذار بر هزینه نگهداری موتورخانه، نوع تجهیزات موجود در آن است. هرچه تجهیزات موجود گرانتر و حساس‌تر باشد، نگهداری از آن‌ها قطعاً به تخصص بیشتری نیاز داشته و بار مسئولیتی بیشتری نیز دارد که همین موارد، باعث بالا رفتن قیمت نگهداری از این تاسیسات موتورخانه و هزینه کلی نگهداری از سیستم شوفاژ خواهد شد.

میزان فرسودگی موتورخانه تاسیسات بر هزینه نگهداری تاثیر دارد

یکی دیگر از عوامل اصلی تاثیر گذار بر هزینه نگهداری موتورخانه، میزان فرسودگی سیستم گرمایش یا سرمایش مرکزی مذکور است. بدیهی است که هرقدر این تاسیسات قدیمی‌تر باشند. احتمال میزان خرابی افزایش یافته و هزینه‌های جاری نگهداری نیز بیشتر می‌شود.

این در حالی است که در موتورخانه های جدید، هزینه تعمیر موتورخانه کمتر بوده و به این ترتیب، هزینه کلی نگهداری نیز کاهش خواهد یافت.

20

شرکتی که برای نگهداری تاسیسات خود با آن قرارداد خواهید بست

دیگر فاکتور تاثیر گذار بر هزینه نگهداری تاسیسات ساختمانی، مرتبط با شرکتی است که قرارداد نگهداری موتورخانه خود را با آن به امضا خواهید رساند. فاکتورهای زیر می‌تواند بر رقم درخواستی توسط شرکت برای هزینه‌های نگهداری موتورخانه تاثیر بگذارد:

  • انصاف شرکت مذکور
  • میزان مهارت و سطح دانش
  • خدمات جانبی که آن شرکت به شما ارائه خواهد داد.

هزینه نگهداری از موتورخانه چقدر است؟

لیست زیر شامل هزینه‌های خدمات تعمیرات بخش‌های مختلف یک موتورخانه است. این لیست از صفحه تعمیر موتورخانه در وب سایت تهویه گستر راگا استخراج شده است.

شرح تعمیرات

حداقل قیمت(تومان)

حداکثر قیمت(تومان)

سرویس و نگهداری موتورخانه با حداقل واحد شامل چیلر

700000

900000

سرویس و نگهداری موتورخانه با حداقل واحد بدون چیلر

500000

600000

سرویس و نگهداری موتورخانه ساختمان 12 واحدی شامل چیلر

1100000

1400000

سرویس و نگهداری موتورخانه ساختمان 12 واحدی بدون چیلر

800000

900000

سرویس و نگهداری موتورخانه ساختمان 20 واحدی شامل چیلر

1300000

1700000

سرویس و نگهداری موتورخانه ساختمان 20 واحدی بدون چیلر

900000

1100000

سرویس و نگهداری استخر در کنار نگهداری و تعمیر موتورخانه

200000

300000

تنظیم سوخت و پاکسازی مشعل

250000

850000

تعمیر منبع موتورخانه

700000

1800000

تعمیر دیگ چدنی

200000

450000

نصب رادیاتور پنلی تا یک متر

40000

55000

تعمیر پمپ موتورخانه

100000

350000

 

با نگاهی دقیق به جدول قیمت زیر و تخمین انواع تعمیرات مورد نیاز به همراه شرایط و دستمزد تعمیرکاران مقیم برای نگهداری از موتورخانه می‌توان هزینه تقریبی نگهداری را حدس زد، اما این کار نیازمند بررسی دقیق موتورخانه است و از یک ساختمان به ساختمانی دیگر متفاوت خواهد بود.

نگهداری موتورخانه را به کدام شخص یا مجموعه واگذار کنیم؟

اگر قصد پیدا کردن یک شخص یا مجموعه معتبر در زمینه نگهداری موتورخانه ساختمان خود را دارید، باید پیش از عقد قرارداد به نکات زیر توجه کنید.

برای نگهداری صحیح موتورخانه به تعمیرکارانی با تخصص‌های متفاوت نیاز است

یکی از اصلی‌ترین نکاتی که باید پیش از سپردن خدمات نگهداری تاسیسات به هر شخصی به آن توجه کنید، این نکته است که تجهیزات مختلف بسیاری در موتورخانه‌ها وجود دارند و به هیچ عنوان، یک فرد نمی‌تواند به سرویس و تعمیر آن‌ها بپردازد و در واقع شما باید کار را به یک تیم و یا یک شرکت واگذار کنید.

شرکتی را انتخاب کنید که مدارک لازم در زمینه نگهداری موتورخانه را داشته باشد

هر شرکت برای انجام فعالیت‌های خود، ملزم به اخذ مجوزهای لازم است. اگر می‌خواهید خدمات با کیفیت را با مسئولیت پذیری کافی دریافت کنید، بهتر است قرارداد خود را با یک شرکت فنی مهندسی دارای مجوز پیمانکاری و گرید نگهداری از تاسیسات مکانیکی امضا کنید.

30

توصیه ما به شما در زمینه نگهداری از موتورخانه

توصیه ما به شما استفاده از خدمات یک شرکت فنی و مهندسی برای خدمات نگهداری از تاسیسات است. شما می‌توانید با بررسی در سطح اینترنت یکی از شرکت‌های تاسیساتی شهر تهران را پیدا کنید. برای مثال شرکت فنی و مهندسی تهویه گستر راگا به آدرس اینترنتی tahviehgostarraga.com که یک شرکت فعال در شهر تهران است، می‌تواند این خدمات را در سطح کیفی بسیار بالایی به شما ارائه دهد.

مزایای استفاده از خدمات نگهداری موتورخانه تهویه گستر راگا چیست؟

استفاده از خدمات نگهداری موتورخانه تهویه گستر راگا، شامل مزایای زیر است:

  • برخورداری از ضمانت‌های مالی لازم
  • برخوداری از خدمات یک شرکت رسمی دارای مجوز
  • حضور تعمیرکاران حرفه‌ای
  • نظارت بر فرایند پروژه توسط مهندسین مکانیک ماهر

جمع بندی و نکات پایانی: نگهداری موتورخانه را جدی بگیرید

عدم توجه کافی به نکات مرتبط با نگهداری موتورخانه می‌تواند موجب آسیب به تجهیزات گرانقیمت مکانیکی سیستم‌های گرمایشی و یا سرمایشی ساختمان شود. فراموش نکنید که هزینه نگهداری موتورخانه به مراتب کمتر از قیمت تعمیرات و تعویض تحهیزات شوفاژ است و به همین دلیل هزینه‌هایی که به منظور اورهال و نگهداری می‌پردازید، در واقع نوعی سرمایه گذاری، برای جلوگیری از ضرر و زیان مالی شدید در آینده محسوب می‌شود.