به گزارش پایگاه خبری نشان :

مراد عنادی، در گفت‌وگو با ایسنا، در پاسخ به این سوال که  به نظر وی انتظار مردم از تاثیرات توافق احتمالی احیای برجام چیست، اظهار کرد: مردم ایران برای اینکه به فناوری صلح آمیز هسته‌ای تحت نظارت آژانس بین‌المللی انرژی اتمی دست پیدا کنند و در این زمینه کشور به پیشرفت‌هایی دست یابد، هزینه‌های زیادی را پرداخته‌اند که در این ارتباط می‌توان به تحریم‌های ظالمانه و نامشروع آمریکا علیه مردم اشاره کرد.

وی همچنین با بیان اینکه در این ارتباط تعدادی از دانشمندان هسته‌ای ایران ترور شدند و رژیم صهیونیستی نیز  بارها تلاش کرد که در روند دستیابی ایران به فناوری صلح آمیز هسته‌ای خرابکاری‌هایی انجام دهد و پرونده‌هایی را علیه ایران ایجاد کند، خاطرنشان کرد: در مجموع مردم ایران هزینه زیادی در ابعاد مختلف در این ارتباط پرداخته اند و در همین چهارچوب اولین انتظار این است که در صورت احیای برجام حتما منافع ملی ایران حفظ شود و به دانش و فناوری هسته‌ای کشور خللی ایجاد نشود.

عنادی افزود: در همین چهارچوب مردم همچنین انتظار دارند در توافق احیای برجام به گونه‌ای تضمین‌ها از طرف مقابل گرفته شود که تحریم‌های ظالمانه و نامشروع برداشته شود و به تدریج و طی فرآیندی مردم احساس کنند که گشایشی در وضعیت معیشتی و اقتصادی آنها رخ داده است. مثلا تورم مهار شود و مردم آثار این موضوع را در زندگی روزمره خود احساس کنند.

این کارشناس ارشد مسائل بین‌الملل با تاکید بر اینکه نباید به این توافق نگاه جناحی صورت بگیرد و یا این قضیه مصادره جناحی شود، تصریح کرد: بسیار مهم است که به این موضوع نگاه ملی و فراجناحی داشته باشیم چرا که ایران هسته‌ای متعلق به تمام ملت ایران است و از دیگر سو همه باید کمک کنیم تا فشارها و تحریم‌های ظالمانه برطرف شود و نگاه ملی به تحولات در این زمینه داشته باشیم.