به گزارش پایگاه خبری نشان :

اجرای بسته حمایتی دولت در دو مرحله‌ی (مشمولان کمیته امداد و بهزیستی و مددجویان) و سیاست جبرانی کارکنان دولت اجرایی شد. برای کمک به وضعیت بهبود معیشت و دستمزد خانوارها در سه مرحله و متناسب با وضعیت خانوار بسته حمایتی بین ۱۰۰ تا ۳۰۰ هزار تومان در دولت تعیین شده که به گروه های هدف پرداخت خواهد شد. بسته حمایتی ویژه ابتدا به عزیزان تحت پوشش کمیته امداد، سازمان بهزیستی و یا افرادی که در نوبت پیوستن به این سازمانها هستند تعلق خواهد گرفت.همچنین، بسته حمایتی دیگری نیز برای افرادی مانند کارگران ساختمانی، رانندگان، زنبورداران، صیادان و … که در این دو گروه نبودند پیش بینی شده است .در ادامه به آخرین خبر از بسته حمایتی می پردازیم.

مدیر کل ستاد اجرایی فرمان امام (ره) استان البرز گفت: دهمین دوره رزمایش احسان و همدلی در استان البرز با توزیع پنج هزار و ۸۰۰ بسته معیشتی اجرا شد.

«سید مهدی میرغفاری » روز پنجشنبه افزود: این مرحله به همت بنیاد احسان ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در مناطق کم برخوردار البرز انجام شد.

وی اظهار کرد: هر بسته معیشتی شامل برنج ، روغن مایع سرخ کردنی ، روغن مایع مخلوط ، قند ، لوبیا قرمز ، لپه ، ماکارنی ، رب گوجه فرنگی ، سویا و سوپ آماده می باشد که ارزش ریالی برای هر بسته ۸ میلیون ریال است.

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) استان البرز افزود: این بسته ها با محوریت خانه های احسان بین نیازمندان توسط گروه های مردمی ، جهادی و مساجد توزیع شد./ایرنا

علی‌محمد قادری این میزان را از ۵۴۰ هزار تومان تا یک میلیون و ۷۲۰ هزار تومان اعلام کرد و توضیح داد: مقصود ما از مستمری کمک هزینه معیشت است و قبول داریم که با توجه به شرایط معیشتی رقم قابل توجهی نیست که امیدواریم با توانمندسازی مددجویان درآمدی پایدار برای آنان ایجاد کنیم.معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی همچنین درباره آخرین وضعیت متقاضیان مستمری گفت: در مقطعی ۱۶۰ هزار نفر پشت نوبت مستمری بودند که امروز افتخار می‌کنیم اعلام کنیم تا پایان سال ۱۴۰۱ تمامی افراد مشمول که پشت نوبت بودند به صفر رسید. قادری ادامه داد: در حال حاضر تمامی زنان سرپرست خانوار یا فاقد سرپرست مؤثر که قانوناً مشمول دریافت مستمری بودند به تعداد بیش از ۳۰۰ هزار نفر به طور کامل در سامانه ثبت نام و در حال دریافت مستمری خود هستند./ روزنامه ایران

با توجه به استقبال بیشتر ۵ دهک درآمدی پایین جامعه از طرح کالابرگ الکترونیک، دولت در قالب طرح تشویقی مبلغ مازادی را از ماه های بعد به حساب این افراد واریز خواهد کرد.

اجرای طرح کالابرگ از بهمن ماه سال گذشته در برخی استان های کشور به شکل آزمایشی آغاز شد اما به مرور در اسفندماه به کل کشور به ویژه استان تهران تعمیم داده شد. استفاده از اعتبار کالابرگ الکترونیکی امری کاملا اختیاری است و اساسا اجرای طرح کالابرگ به این معنا نیست که افراد قادر نباشند، یارانه نقدی خود را برداشت کنند.

احسان مطهری مطلق، معاون نوآوری و توسعه خدمت شرکت فارا (شرکت خدمات فناوری اطلاعات رفاه ایرانیان) در گفت و گو با همشهری آنلاین در مورد آخرین خبرها از اجرای طرح کالابرگ الکترونیک در کشور گفت: از ۱۵ اسفندماه که طرح در سراسر کشور اجرا شد مردم برای خرید کالا از یارانه فروردین خود استفاده کردند و از ۱۵ فروردین از یارانه اردیبهشت ماه خود در حال استفاده هستند. در این مدت ما یک بار به طور کامل سیکل کالابرگ را در سراسر کشور انجام دادیم و الان در سیکل دوم اجرا هستیم.

مطهری به گروهی که بیشترین استفاده از کالابرگ الکترونیکی در این مدت داشتند اشاره کرد و افزود: در این مدت ۵ دهک درآمدی پایین جامعه بیشترین میزان استفاده از کالابرگ را داشتند.

وی در مورد طرح دولت برای ایجاد مشوق برای ترغیب مردم برای استفاده از کالابرگ الکترونیک گفت: وزارتخانه تعاون، کار و رفاه اجتماعی به همراه سازمان هدفمندی یارانه و وزارت اقتصاد موظف هستند طبق قانون بودجه ۱۴۰۲ یک آیین نامه اجرایی برای طرح های تشویقی تدوین و در آن محل و میزان منابع را مشخص کنند. در این آیین نامه اولویت طرح های تشویقی برای ۵ دهک پایین جامعه است که جلسات آن از اسفند سال گذشته آغاز شده است و هم اکنون در دست بررسی است و دولت تا پایان اردیبهشت ماه فرصت دارد و موظف است این آیین نامه را تدوین کند ولی شاید تدوین آن زودتر انجام شود. احتمال دارد زمانی که دولت یارانه بعدی را بدهد این طرح تشویقی در آن اعمال شود.

این مسئول اظهار کرد: تدوین این آیین نامه موجب می شود تا ۵ دهک پایین جامعه دریافتی بیشتری از طریق کالابرگ الکترونیک نسبت به یارانه خود داشته باشند. مبلغ آن هنوز مشخص نیست و بر سر آن کش و قوس هایی وجود دارد. اما به عنوان مثال اگر فردی در دهک سوم یارانه ۴۰۰ هزار تومانی می گیرد علاوه براین ۴۰۰ هزار تومان دریافتی، مبلغی نیز مازاد در اختیار خواهد داشت تا بتواند از طریق کالابرگ الکترونیکی کالای بیشتری بخرد. در حقیقت شارژ ریالی بیشتری برای این دهک ها انجام خواهد شد تا بتوانند از ۱۰ قلم کالای اعلامی موجود، تعداد بیشتری خرید کالا انجام دهند.

معاون نوآوری و توسعه خدمت شرکت فارا افزود: برداشت از حساب یک ماه زودتر موجب شده تا هم میزان اتصال فروشگاه ها به سامانه "شما" و هم میزان استفاده تهرانی ها برای خرید کالا بیشتر شود. در این مدت اکثر کسانی که مراجعه کرده اند درصد قابل توجهی از یارانه نقدی خود را کالا خریده اند.

مطهری به گروه کالایی هم که بیشتر استفاده شد، اشاره کرد و گفت: مردم در این مدت بیشتر روغن و برنج از طریق کالابرگ الکترونیک خریداری کردند.

سرپرستان خانوار اگر بخواهند ریز تراکنش های خرید خود از طریق کالابرگ را ببینند می توانند از طریق اپلیکیشن "شما" زیر اطلاعات حساب خود را مشاهده کنند.

میزانی که از اعتبار سرپرستان خانوار برداشته می شود فعلا بر اساس جدول قیمتی است که سال گذشته در آن نرخ ها اعلام شد و میزان برداشت فعلا بر اساس آن است. مطهری گفت: اگر مسئولان ذیربط تغییر قیمت را به ما اعلام کنند ما تغییر را در سیستم و سامانه ایجاد خواهیم کرد اما فعلا جدول قبلی به قوت خود پایدار است.