به گزارش پایگاه خبری نشان :

سرهنگ علی ولیپور گودرزی در تشریح جزئیات این خبر گفت:‌ روز جمعه دوازدهم اسفندماه سال 1401 بود که کشف جسد زن سالخورده‌ای در خانه‌اش در خیابان شهید مدنی تهران به اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ گزارش داده شد.با اعلام این خبر، تیمی از کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی برای تحقیقات پای در محل حادثه گذاشتند و با جسد زن 83 ساله‌ای مواجه شدند که هدف ضربه مجسمه گچی از ناحیه سر قرار گرفته و به قتل رسیده بود.

وی ادامه داد:‌ بررسی‌های ابتدایی نشان می‌داد مقتول تنها بوده و هنگامی که همسایه‌ها متوجه غیبت او شدند به خانه‌اش آمد و جسد را کشف کردند؛ همچنین تلفن همراه مقتوله و یک دستگاه اکسیژن‌ساز از خانه موردنظر به سرقت رفته بود.

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ گفت: کارآگاهان با بهره‌گیری از شیوه‌های کشف نوین جرم و روش‌های علمی پی بردند، مقتوله به دلیل مشکلات خانوادگی با فرزندان خود اختلاف داشته و روز حادثه نوه مقتوله قرار بوده به خانه او برود که همین موضوع شک کارآگاهان را برانگیخت. از سوی دیگر بررسی‌ها نشان می‌داد، اموال قیمتی از خانه مقتوله سرقت نشده و عامل جنایت با علم این موضوع، تنها دست به سرقت موبایل و دستگاه اکسیژن‌ساز برای گمراهی پلیس زده است که کشف این سرنخ، فرضیه قاتل بودن نوه 31 ساله مقتوله را پررنگ کرد.

ولیپور گودرزی ادامه داد: کارآگاهان پس از کشف این سرنخ مهم، با هماهنگی‌های لازم با مرجع قضائی نوه مقتوله را به اتهام قتل در یک عملیات منسجم دستگیر و برای تحقیقات به اداره دهم پلیس آگاهی تهران منتقل کردند. متهم صبح دیروز پس از انتقال به اداره دهم پلیس آگاهی ضمن اعتراف به قتل مادربزرگش گفت که پس از مدت‌ها به خانه مادربزرگش رفته اما او به دلیل تقسیم ارث و مشکلات خانوادگی به عمه و مادرش که عروس او بود و چندی قبل فوت کرده بود، توهین کره و به همین‌خاطر خیلی عصبانی شده و یک مجسمه گچی که در آنجا وجود داشت را برداشته و به سمت مادربزرگش پرتاب کرد که این مجسمه اتفاقی به سر این زن برخورد کرد و روی زمین افتاد. متهم که مدعی بسیار ترسیده بود و قصد به قتل رساندن مادربزرگش را نداشت، پس از قتل این زن برای اینکه پلیس را گمراه کند تلفن‌ همراه و دستگاه اکسیژن‌ساز مادر بزرگش را به سرقت برده است.

وی گفت: با صدور قرار قانونی از سوی مرجع قضائی، متهم برای روشن شدن زوایای پنهان پرونده در اختیار کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی قرار گرفت و تحقیقات از وی همچنان ادامه دارد.