به گزارش پایگاه خبری نشان :

امروز سجاد پادام، مدیرکل بیمه‌های اجتماعی وزارت کار در صحبت‌هایی اظهار کرده که در جایی ۳۰۰ هزار شهید دادیم که یک وجب خاک از دست ندهیم، اما ممکن است به جایی برسیم که مجبور شویم کیش، قشم و خوزستان را بفروشیم تا بتوانیم حقوق بازنشستگان را بدهیم.

براساس اظهارات مدیرکل بیمه‌های اجتماعی وزارت کار، کشور یونان ۱۰۰ جزیره فروخت تا بتواند مطالبات بازنشستگان و استقراض از صندوق‌های بین‌المللی را بدهد، ما هم به زودی به این وضعیت دچار می‌شویم.

به گفته پادام، حتی اگر ۳ میلیون بشکه نفت را بدون تحریم بفروشیم و پولش را کامل بگیریم باز هم نمی‌توانیم بحران بازنشستگان را حل کنیم و در صورت رفع هزینه‌های بازنشستگی با مشکل بودجه عمرانی روبرو خواهیم بود. 

 مدیرکل بیمه‌های اجتماعی وزارت کار به نود اقتصادی اظهار کرده که باید در ۵ ماه سال گذشته ۸۵ هزار میلیارد تومان در بخش عمرانی هزینه می‌کردیم ولی فقط ۱۳ هزار میلیارد اجرایی شده، یعنی ۲۰ درصد.

براساس اظهارات پادام، در این شرایط با این وضعیت اولویت اول پاس کردن هزینه‌های حقوق و مستمری است و اولویت عمرانی و توسعه‌ای در بودجه سازمان تامین اجتماعی نیست و برنامه‌ای برای اصلاحات در سیاست صندوق تامین اجتماعی تدوین نشده است. 

این صحبت‌های مدیرکل بیمه‌های اجتماعی وزارت کار واکنش دبیر شورای اطلاع‌رسانی دولت را برانگیخته است. 

آنطور که پایگاه اطلاع‌رسانی دولت در کانال تلگرامی خود به نقل از احسان صالحی منتشر کرده، با تأکید وزیر رفاه، موضع‌گیری بی‌دقت مدیر وزارت رفاه درباره صندوق‌های بازنشستگی، شخصی و خلاف سیاست‌های دولت است. 

براساس اظهارات دبیر شورای اطلاع رسانی دولت، در خصوص بی‌دقتی و کج‌سلیقگی یک مدیر وزارت رفاه در بیان راه‌حلی نادرست برای حل ناترازی صندوق‌های بازنشستگی، وزیر محترم رفاه تأکید کرد موضع مذکور، شخصی و مؤکداً بر خلاف سیاست‌های دولت و اقدامات این وزارتخانه برای حل ریشه‌ای و ساختارمند معضلات بجا مانده از گذشته است.

باتوجه به واکنش‌های شورای اطلاع‌رسانی دولت نسبت به اظهارات سخنگوی وزارت صمت و سخنگوی بیمه مرکزی ایران در روزهای گذشته باید منتظر ماند و دید آیا این شورا نسبت به صحبت‌های این مدیر بیمه‌ای واکنش بیشتری نشان خواهد داد یا خیر؟