به گزارش پایگاه خبری نشان :

ساندویچ پانل ها به طور کلی به دو نوع دیواری و سقفی تقسیم بندی می شوند که هر کدام با دیگری دارای شباهت و تفاوت های است. از شباهت های انواع ساندویچ پانلهای دیواری و سقفی می توان به دارا بودن ساختاری سه لایه، خط تولید مشاهده، متریال های غالبا یکسان اشاره کرد اما این محصولات به صورت بسیار جزئی تر دارای تفاوت هایی چون مشخصات فنی، عایق میانی، نوع کاربری، قیمت، شیوه اجرا، طرح و ساختار هستند.

در این مقاله از نشان آنلاین قصد داریم تا شما عزیزان را با شباهت ها و تفاوت ها بین ساندویچ پانل های سقفی و دیواری آشنا کنیم.

 

شباهت ساندویچ پانل سقفی و دیواری

ساندویچ پانل دیواری با ساندویچ پانل سقفی همانگونه که بیان کردیم در ساختار سه لایه خود مشابه است یعنی هر دو ساندویچ پانل از دو ورق فولادی در لایه رویه و زیره خود بهره مند هستند و لایه ای از فوم تزریقی در میان آنها قرار گرفته شده است.

شباهت دیگری که می توان برای ساندویچ پانل های دیواری و سقفی نام برد، مقاومت بالای هر دو این محصولات در برابر آتش سوزی و حریق است.

همچنین پانل های سقفی و دیواری هر دو در لایه میانی دارای فوم عایق میانی پلی استایرن هستند و ساختاری سبک و مقاوم دارند.

تفاوت ساندویچ پانل دیواری و سقفی

همانطور که اشاره کردیم انواع ساندویچ پانل ها دارای تفاوت های مختلفی هستند. در ادامه به تفاوت های این محصولات با یکدیگر آشنا خواهیم شد.

  • تفاوت ساندویچ پانل سقفی و دیواری به لحاظ کاربرد
  • تفاوت ساندویچ پانل سقفی و دیواری به لحاظ تنوع
  • تفاوت ساندویچ پانل سقفی و دیواری به لحاظ ساختار
  • تفاوت ساندویچ پانل سقفی و دیواری به لحاظ مشخصات فنی
  • تفاوت ساندویچ پانل سقفی و دیواری به لحاظ شیوه اجرا
  • تفاوت ساندویچ پانل سقفی و دیواری به لحاظ عایق
  • تفاوت ساندویچ پانل سقفی و دیواری به لحاظ تست کیفیت
  • تفاوت ساندویچ پانل سقفی و دیواری به لحاظ قیمت

K2lIS95Jl6zc

تفاوت ساندویچ پانل سقفی و دیواری به لحاظ کاربرد

تفاوت مشهود این دو محصول در کاربری آن هاست که می توان از نام آن ها هم کاربری شان را متوجه شد. ساندویچ پانل های دیواری برای پوشش انواع دیوار، پارتیشن بندی داخلی، دیوار انبار ها، سردخانه ها و … به کار می روند و در مقابل ساندویچ پانل های سقفی به دیل شکل ظاهری خود برای پوشش سقف، شیروانی، آشیانه هواپیماها و سوله ها استفاده می شوند.

تفاوت ساندویچ پانل دیواری و سقفی به لحاظ تنوع طرح و رنگ

ساندویچ پانل های سقفی و دیواری به لحاظ تنوع در طرح و رنگ با یک دیگر تفاوت های مشهودی دارند به طوریکه ساندویچ پانل های دیواری دارای سری رال رنگ های مختلفی است. به طوریکه این رال رنگ ها از رنگ های بسیار تیره شروع می شوند تا رنگ های روشن، اما ساندویچ پانل های سقفی دارای تنوع رنگی کمتری است.

تفاوت ساندویچ پانل سقفی و دیواری به لحاظ ساختار

ساندویچ پانل های سقفی به طور کلی با شکل و ساختار های مختلفی از جمله دو رو ورق، یکرو ورق یکرو فویل، یکرو ورق یکرو کاغذ، یکرو ورق یکرو نایلون و … طراحی و تولید می شوند اما ساندویچ پانل های دیواری در اغلب موارد دارای دو رو ورق از جنس آلومینیوم و گالوانیزه است که دلیل تفاوت این دو پانل از لحاظ ساختاری بابت نحوه قرارگیری و شرایط آن است.

همچنین به لحاظ ساختاری ساندویچ پانل های سقفی در لایه بیرونی خود دارای گام های مشخص به جهت جلوگیری از نفوذ رطوبت و آب و همچنین مقاومت بالای سازه در برابر عواملی چون وزن، باد، بارش باران، برف و … است. ساختار ورقه های ساندویچ پانل سقفی به صورت سه گام و پنج گام است.

تفاوت ساندویچ پانل سقفی و دیواری به لحاظ مشخصات فنی

ساندویچ پانل های دیواری با عرض مفید 100 سانتی متر، طول تا 12 متر و ضخامتی بین 4 تا 10 سانتی متر تولید می شوند ولی ساندویچ پانل های سقفی به دلیل ویژگی مقاومتی دارای ضخامتی بین 4 تا 12 سانتیمتر، طول تا 14 متر و عرض مفید بین 1 تا 1.08 طراحی و تولید می شوند.

علت کم بودن متراژ در دو مصالح، به علت راحتی در حمل و نقل پانل و نحوه نصب اصولی آن است.

تفاوت ساندویچ پانل دیواری و سقفی به لحاظ شیوه اجرا

نحوه نصب و اجرای ساندویچ پانل های سقفی به صورت پیچ و مهره است یعنی ساندویچ پانل ها بر روی یکدیگر سوار شده و بهم با پیچ و مهره متصل می شوند. همپوشانی ورق ها به منظور جلوگیری از نفوذ باران و آب بندی سقف در نصب ساندویچ پانل ها سقفی بسیار اهمیت دارد.

در مقابل ساندویچ پانل های دیواری در قالب موارد یه صورت نر و مادگی و پیچ مخفی به یکدیگر متصل می شوند تا بدنه سازه دارای شکل و شمایل زیباتری باشد.

تفاوت ساندویچ پانل های دیواری و سقفی به لحاظ عایق بندی

ساندویچ پانل های سقفی به دلیل قرارگیری در برابر فشار، بارگذاری و جلوگیری از نفوذ باران، برف و … دارای ضخامت عایق بیشتری در مقایسه با ساندویچ پانل های دیواری هستند.

تفاوت ساندویچ پانل های دیواری و سقفی به لحاظ تست کیفیت

ساندویچ پانل های دیواری به دلیل قرارگیری در معرض حرارت و آتش سوزی و همچنین فشار و ضربه، در مرحله تست کیفیت در این موارد بیشتر مورد ارزیابی قرار می گیرند. در مقابل ساندویچ پانل های سقفی به دلیل قرارگیری در برابر نیروهای بارگذاری بیشتر، نفوذ رطوبت و باران، برف، طوفان و … به لحاظ بارگذاری و جلوگیری از نفوذ رطوبت و … بیشتر مورد ارزیابی قرار می گیرند و هر دو در مرحله تست کیفیت خود سنجه های مختص به خود با سختی گیری زیاد باید پشت سر بگذارند.

تفاوت ساندویچ پانل سقفی و دیواری به لحاظ قیمت

مشخصا ابعاد یکی از مولفه های اصلی برای قیمت گذاری انواع ساندویچ پانل هاست. در زمینه خرید ساندویچ پانل سقفی، باید بدانید که قیمت این محصول به دلیل دارا بودن ضخامت بیشتر و همچنین ابعاد بزرگتر کمی از ساندویچ پانل های دیواری بیشتر است.

نکات خرید ساندویچ پانل سقفی و دیواری

در خصوص نکات خرید انواع ساندویچ پانل ها علاوه بر رعایت موارد فوق باید به مولفه های ویژه دیگری چون موارد زیر توجه کرد.

  • شرکت سازنده محصول
  • موقعیت مکانی نصب
  • شرایط محصول
  • خدمات پس از فروش
  • نحوه نصب و شیوه آن

در این خصوص شما عزیزان می توانید با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

راه های ارتباطی برای خرید انواع ساندویچ پانل سقفی و دیواری

  • شماره تماس برای خرید انواع ساندویچ پانل دیواری و سقفی: 05136228800
  • شماره تماس برای استعلام قیمت انواع ساندویچ پانل سقفی و دیواری: 05136228814

j5t6kyObddHt

جمع بندی

در این مقاله در خصوص شباهت ها و تفاوت ها بین ساندویچ پانل های سقفی و دیواری صحبت کردیم و فهمیدیم ساندویچ پانل ها دیواری و سقفی به لحاظ شکل کلی، مقاومت در برابر آتش سوزی، فوم عایق میانی پلی استایرن و ساختاری سبک و مقاوم مشابه یکدیگر بوده و به لحاظ ساختاری، تنوع طرح و رنگ، ضخامت عایق، قیمت، تست کیفیت، مشخصات فنی و شیوه اجرا با یکدیگر متفاوت هستند. در پایان اگر در خصوص مقاله سوالی دارید حتما آن را در بخش نظرات از ما بپرسید.