به گزارش پایگاه خبری نشان :

شمال نامی آشنا برای هر ایرانی است که اهل سفر باشد. فقط کافیست یک‌بار سوار خودرو شده باشید تا با شمال و شمال‌روها راهی این منطقه زیبا و دیدنی از کشورمان شوید. شمال کشور ما از استان‌های مازندران و گلستان همه زیبا و دیدنی هستند؛ اما در این مطلب قصد داریم جاهای دیدنی و ییلاقی این خطه را بررسی کنیم. فرقی نمی‌کند ماسال باشد یا فیلبند؛ مهم زیبایی و دیدنی بودن آن است که هر جایش بروید، زیبا است.

هزار جریب

منطقه هزار جریب شاید یکی از بهترین و زیباترین رشته کوه‌های شمال کشور باشد. منطقه‌ای بسیار دیدنی که بین شهرهای ساری، نکا، بهشر و سواد کوه قرار دارد. مشهورترین نقطه این منطقه دو قسمت دودانگه و چهاردانگه است که کل هزار جریب را می‌سازند. این منطقه به‌عنوان یکی از پارک‌های جنگلی ایران و منطقه حفاظت شده معرفی شده و این مساله محل را برای دوست‌داران طبیعت بسیار مهم کرده است.

اگر دوست دارید به این منطقه سر بزنید، باید از مسیر شهر به سمت دو شهر بهشت فاطمه و تپه علی بروید. پس از اینکه سه شهر گفته شده را رد کردید، سراغ مسیر 18 کیلومتری پاسبند را بگیرید که جاده‌ای ماسه‌ای است.

ماسال

منطقه ییلاقی ماسال بخش‌ها و دیدنی‌های زیادی دارد که چشم‌نواز و دیدنی هستند. نقاطی که دریچه جدیدی از آنچه تاکنون دیده و می‌بینید را باز می‌کنند و برای همیشه در ذهنتان ثبت می‌شوند. این منطقه واقعا زیباست. طبیعتی بکر، کوه‌های سرسبز، آبشار با زندگی مردم بومی که خودشان جزو دیدنی‌های منطقه حساب می‌شوند، حسابی جلب توجه می‌کند.

پیشنهاد من به کسانی که بازدید از ماسال را تجربه نکرده‌اند، فقط شروع سفر همین الآن به این منطقه است. یکی از بخش‌های بسیار دیدنی منطقه دشت النزه است. دشتی وسیع که خانه‌هایی با سقف چوبی وسط آن ساخته شده‌اند و مردم درحال زندگی هستند. واقعا حضور در این منطقه شما را از زندگی که داشتید دور می‌کند.

66

برای رسیدن به این منطقه باید اول به سمت چالوس و سپس رشت بروید. از رشت مسیر خود را به سمت صومعه سرا کج کنید تا به دوراهی ماسال برسید. در این دوراهی ماسال را انتخاب کرده تا دشت النزه را رو‌به‌روی خود ببینید. البته فکر نکنید که سفر در این مناطق فقط به حضور در مقصد ختم می‌شود. جای شما باشم بیشتر از مقصد از مسیر لذت میبرم.

فیلبند

بین تمام چیزهایی که شنیده‌اید و آن‌چیزی که از منطقه فیلبند می‌بینید از زمین تا آسمان فاصله است. اقیانوسی از ابر در ارتفاعات و جاده‌های فیلبند زیر پایتان قرار دارد. شاید تاکنون عکس‌های آن را دیده یا از دوستانتان شنیده باشید که چه منطقه‌ای را از دست داده‌اید. به هرحال شما می‌توانید همین الآن برای رسیدن به فیلبند مازندران تلاش کنید.

بهترین مسیر ممکن برای رسیدن به فیلبند عبور از هراز، رسیدن به رودهن، آبعلی و گزنک است. وقتی این سه شهر را رد کردید 25 کیلومتر مانده به آمل حواستان به خروجی سنگچال باشد. وارد مسیر سنگچال که شوید مسیر خودش شما را به سمت منطقه فیلبند می‌برد. جایی دیدنی و جذاب که از دیدنیش خسته نخواهید شد.

کلاردشت

معمولا برای سفر، شهرهایی انتخاب می‌شوند که یک سر آن‌ها به این سه منطقه یعنی جنگل، دریا یا دشت‌های سرسبز برسد. یعنی چنین شهری اگر باشد، دیگر خدای طبیعت‌گردی و جاذبه گردشگری است! کلاردشت مازندران یکی از آن شهرهای دیدنی ایران محسوب می‌شود که بین این سه پدیده طبیعی محاصره شده است. یک طرف آن جنگل، طرف دیگر دریا و سمت دیگرش دشت و کوه‌ها هستند که سلطنت می‌کنند. خیلی از مردم چه در ایران و چه خارج، کلاردشت را بهشت ایران می‌دانند و واقعا هم حقیقت دارد.

جاده‌های مارپیچی این منطقه چشم هر گردشگری را به روی هر دیدنی دیگری می‌بندد و این اغراق نیست. اگر به کلاردشت رفتید، شنا در دریاچه زیبای آن را ازدست ندهید. حتما همراه خود چوب ماهیگیری هم داشته باشید تا ماهی هم از دریاچه صید کنید. شهر کلاردشت چیزی حدود 4000 سال قدمت دارد.

666

طبیعت آن جزو میراث کشور و به‌نوعی سرمایه خود شماست؛ پس مراقبت از آن مراقبت از اموال خودتان است. آخر جاده چالوس به دوراهی مرزن آباد می‌رسید که یک سر آن به کلاردشت می‌خورد. لطفا تماشای این شهر دیدنی را ازدست ندهید.

نور

بازدید از نور را برای کسانی که عاشق گردش هستند، پیشنهاد می‌کنم. خود شهر نور شهری دیدنی و جذابی نیست؛ اما هزاران ویژگی دارد که عیوب خودش را می‌پوشاند. مهم‌ترین ویژگی نور موقعیت آن محسوب می‌شود. یک سمتش دریا و ساحل خزر و پشتش را جنگل‌های سرسبز شمال پر کرده‌اند. ویژگی دیگرش این است که اطراف این شهر پر از آبشار دیدنی و کوهستان‌های جذاب بوده که فقط یک گروه کوه‌نوردی پایه می‌خواهد!

از هر دو مسیر هراز و چالوس می‌توان به نور رسید؛ اما جاده هراز به تهران نزدیک‌تر است. مسیر هراز بعد از آمل وارد مسیر دریایی خواهد شد که از آن پس نور تقریبا مشخص است. پیشنهاد می‌کنم حتما جاهای دیدنی شمال را امتحان کنید. فرقی نمی‌کند به کدام شهر از این استان‌ها بروید؛ همین که آب‌وهوای مرطوب آن روی پوست شما بنشیند، کافیست تا عاشقش شوید.