به گزارش پایگاه خبری نشان :

آیا شما هم به‌ دنبال سفارش و طراحی موشن گرافیکی خاص هستید؟ پس توصیه ما به شما این است که چند دقیقه با همراه باشید و این صفحه را بخوانید. ابتدا به بررسی این موضوع می‌پردازیم که موشن گرافیک چیست و سپس نکاتی که باید در مورد سفارش یک موشن گرافیک حرفه‌ای بدانید را می‌گوییم.

 

موشن گرافیک چیست؟

موشن گرافیک در واقع ویدیویی است که یک پیام را به صورت تصاویر متحرک فیلم به بیننده القا می کند. موشن در فارسی به هر تصویر متحرکی گفته می شود که به وسیله نرم افزارهای گرافیکی ساخته شده است. به طور کلی می توان گفت که موشن ها هم به صورت آفلاین و هم به صورت‌ آنلاین بر روی انواع تجهیزات رسانه ای مانند  کامپیوتر و موبایل و وبلاگ ها و وب سایت‌های مختلف و نرم‌افزارهایی که قابلیت نمایش ویدیو را دارند ، می تواند به نمایش درآید.

انواع موشن گرافیک

 آیکون

یکی از انواع موشن گرافیک ها ؛ هستند که آن ها را به صورت محرک در می آورند تا بتوانند توجه مخاطبان را به یک پیام خاص جلب کنند. این موشن گرافیک به این صورت است که تمام آیکون‌ هایی که روی یک صفحه قرار گرفته اند ؛ زمانی که شخص با موس روی آن ها با ضربه کلیک کند ، حرکت می کنند و یا شکل خاصی از خود نشان می‌ دهند و به این ترتیب کاربر را برای کلیک کردن روی آیکون های خاصی مشتاق تر می کنند.

 رابط کاری

با استفاده از این موشن ها شما تمامی ویژگی هایی از کسب و کارتان را که شما قصد نشان دادن آن را دارید در قالب یک چیدمان جذاب یا طرح های گرافیکی نشان می دهید.در واقع در این گونه موشن ها ، مخاطب فقط چیزی را می بیند که شما قصد داشته‌اید، نشانش دهید. به طور خلاصه می توان گفت با استفاده از این انیمیشن  شما بهترین و منحصر به فردترین ویژگی های یک بیزینس و کسب و کار را به صورت خلاصه نشان می دهید. این نوع موشن ها غالبا تاثیر زیادی روی ذهن مشتریان و تصمیمات آن ها می گذارند.

تایپوگرافی

از دیگر انواع موشن گرافیک تایپوگرافی است که به وسیله المان های گرافیکی متحرک ،  حروف و کلمات را کنار هم می چینند. برای مثال المان های گرافیکی دایره شکل کنار حرف O انگلیسی تشکیل می دهند.

واقعیت مجازی

در واقعیت مجازی با استفاده از صدا گذاری و تصاویر متحرک و نورپردازی کاری می کنند که ببینده بتواند هنگام تماشا، خودش را در آن فضا تصور کند و همین باعث شده این نوع موشن گرافیک طرفداران زیادی پیدا کند. در واقع این نوع موشن گرافیک یکی از جدیدترین و پرکاربردترین انواع موشن گرافیک هاست.

اینفوگرافیک

یکی دیگر از انواع موشن گرافیک ها ، اینفوگرافیک است که در آن یک بیننده  با یک نگاه تمامی اطلاعاتی را که می خواهد،  می تواند به دست آورد. در این نوع موشن گرافیک برای جلب توجه بیشتر ببینده ؛ موضوعات کلیدی مانند جداول و نمودارهای مختلف را محرک می کنند و المان های جذابی برای نمایش آن ها ارائه می دهند تا ببینده را هر چه بیشتر در تعامل با یک محصول قرار دهند.

پرزنتیشن

همان طور که از نام آن مشخص است، این نوع موشن گرافیک در هنگام ارائه سخنرانی ها و کنفرانس ها کاربرد گسترده ای دارد. در این نوع موشن گرافیک تمامی متونی را ک فرد قصد دارد، هنگام سخنرانی آن ها را ارائه کند ، جای می دهند. همچنین تمامی تصاویر و نمودارها و عناوین مختلف را به وسیله المان های جذابی کنار هم قرار می دهند تا یک دید کلی به بیننده بدهند.

برودکستینگ

 یکی از محبوب ترین انواع موشن‌ گرافیک هاست که حتماً شما هم آن را دیده اید. اگر به ابتدای اخبار های ورزشی نگاه کنید متوجه می‌ شوید که در ابتدای آن تمامی اخباری که قرار است، برای بیننده گفته شود به صورت خلاصه نشان داده می شود و این به وسیله برودکستینگ انجام می شود.

چگونه موشن بسازیم ؟

برای ساخت موشن ایتدا باید مشخص کنید که مخاطبان شما چه کسانی هستند و قصد دارید چه پیامی را به آن ها منتقل کنید.موشن ها طولانی نیستند پس باید پیام را خیلی کوتاه و صریح در قالب یک نمایش نامه کوتاه بنویسید. سپس باید به طراحی کارکترها بپردازید و صداگذاری را انجام دهید و از موشن گرافیست ها بخواهید تا کاراکترها را جان دهند و حرکات مناسبی برای آن ها در نظر گیرند. بسته به نوع موشن گرافیکی که قصد دارید بسازید می توانید از هر یک از برنامه های زیر استفاده کنید

 

adobe Photoshop

adobe illustrations

adobe after effect

procreate

cinema 4D

mocha after effect

Adobe Animate

Nuke

3DMAX

Houdini

Maya

Syntheyes

 ویژگی های موشن گرافیک خوب

 یکی از اصلی ترین ویژگی هایی که یک موشن گرافیک باید داشته باشد، این است که هدفمند باشد. یعنی مخاطب بعد از دیدن آن متوجه شود که شما قصد دارید چه پیامی را به او منتقل کنید. عنصر مهم دیگر این است که یک طراحی منحصر به فرد و جذاب داشته باشد. یعنی یک گرافیست کار ماهر طراحی موشن گرافیک را انجام دهد. نکته ای که حتما باید توجه کنید این است که به هیچ عنوان از کارهای دیگران کپی برداری نکنید و طرح خاص خود را داشته باشید.

 نکته مهم دیگر این است که از یک ترکیب حرفه ای برای ساخت موشن گرافیک استفاده کنید ؛  یعنی علاوه بر تصویر خوب شما باید یک صداگذاری و نوشته های  خوب نیز در موشن گرافیک داشته باشید . یکی از موارد دیگر که یک موشن گرافیک را جذاب میکند این است که یک موسیقی در پس زمینه پخش شود. این موسیقی می‌تواند با توجه به هدف مشترک متفاوت باشد. برای مثال هنگامی که صداگذاری قطع می شود، بهتر است که یک موسیقی آرام در پس زمینه موشن پخش شود.

 

سفارش موشن گرافیک

 اگر شما به دنبال ثبت سفارش برای ساخت موشن گرافیک هستید، ما می‌توانیم این کار را با بهترین کیفیت و یک قیمت مناسب برای شما انجام دهیم. با سفارش موشن گرافیک رستا آیتی ما این اطمینان را به شما می‌دهیم که کاری باکیفیت و بازخورد بالا تحویل می‌گیرید.

 

تعرفه ساخت موشن

قیمت موشن گرافیک به عوامل بسیاری بستگی دارد. برخی از شرکت‌ها تعرفه‌هایی دارند که آن را در اختیار مشتریان قرار می‌دهند و بعضی دیگر باید بدانند مشتری دقیقا چه می‌خواهد و متناسب با نیاز او هزینه‌ای را اعلام کنند. به طور کلی نوع موشن، تخصص موشن گرافیست، نرم افزارهای کاربردی، شرکت سازنده و نوسانات بازار از جمله عواملی هستند که تاثیر زیادی در تعیین هزینه موشن گرافیک دارند.

کلام پایانی

به عنوان کلام پایانی می توان گفت که ما در این مقاله سعی کردیم یک توضیح کامل و جامع در مورد موشن گرافیک و انواع آن و همچنین ویژگی‌های یک موشن گرافیک خوب برای شما شرح دهیم و امیدواریم که این مطلب مورد توجه شما عزیزان واقع شده باشد. اگر قصد سفارش موشن گرافیک خوب و باکیفیت برای معرفی و تبلیغ کسب و کار خود دارید، رستا آیتی می‌تواند یکی از بهترین گزینه‌های انتخابی شما باشد.

https://rastait.ir