به گزارش پایگاه خبری نشان :

به نقل از هلث‌دی، محققان اظهار کردند: شیوع بالاتر اضطراب و افسردگی در زنان منجر به اختلال در ترک عادت‌های مختلف از جمله ترک سیگار می‌شود.

در تحقیق جدید که بر روی 200 بیمار در بیمارستانی در تورنتو کانادا انجام گرفته، مشخص شد که شیوع اضطراب یا افسردگی در زنان 41 درصد و در مردان 21 درصد است که عاملی برای دشوارشدن ترک سیگار در زنان تلقی می‌شود. البته شواهد قبلی حاکی از آن است که مغز زنان نسبت به نیکوتین واکنش متفاوتی نسبت به مردان نشان می‌دهد.

دکتر بث آبرامسون، استادیار دانشگاه اظهار کرد: افسردگی و سایر اختلالات خلقی در زنان سیگاری به‌خصوص بیماران قلبی و سکته مغزی باید مورد توجه قرار گیرد.

استعمال دخانیات، عامل شماره یک علت مرگ و میرهای قابل پیشگیری در سراسر جهان است و سالانه 480 هزار مرگ و میر در ایالات متحده به دلیل استعمال دخانیات است.

بر اساس آمار منتشر شده، حدود 12 درصد از زنان امریکایی 18 ساله و بالاتر سیگار می‌کشند.

در این تحقیق، میانگین سنی شرکت‌کنندگان 56 سال بود و تقریبا یک سوم از شرکت‌کنندگان زن بودند.

محققان گفتند: برخی از زنان بعد از ترک سیگار، ترس از افزایش وزن دارند و ترک سیگار را عاملی در افزایش وزن خود می‌دانند.

زنان معمولا تمایل دارند برای مقابله با استرس در زندگی، از سیگار استفاده کنند، بنابراین ترکیبی از درمان دارویی با تغییر رفتاری می‌تواند به آنها در ترک سیگار کمک کند.

البته دلایل سیگارکشیدن و ترک آن در زنان نسبت به مردان، بسیار متفاوت است؛ برای مثال، برخی از زنان در دوران بارداری سیگارکشیدن را برای سلامت جنین خود، ترک می‌کنند.

منبع: ايسنا