به گزارش پایگاه خبری نشان :

دکتر حمیدرضا زیدوند حقوقدان و وکیل پایه یک دادگستری مرکز در ادامه افزود: تصمیم AFCکه تحت فشارجوسازی های کشورهای عربی صادر شده است طبق مواد۴و۱۳ اساسنامه کنفدراسیون فوتبال آسیا خلاف مقررات می باشد.

زیدوند با اشاره به تعاریف وتمجیدهای رییس فیفا از هواداران پرشور وفهیم ومیهمان نواز ایرانی علی الخصوص در فینال لیگ قهرمانان آسیا گفت: کشورهای عربی دراین امردخیل بوده اند و این از باب حسادت به پیشرفت ایران است.

وی با بیان اینکه در ماده 4 اساسنامه فیفا صراحتا برعدم تبعیض قائل شدن نسبت به فدراسیون ها وباشگاهها هرکشوری تاکید شده است، افزود: کمیته مسابقات ای اف سی بدون رعایت مفاد ماده ۴از اساسنامه فیفا وماده ۱۳از اساسنامه کنفدراسیون فوتبال آسیا و بدون داشتن مستندات ودلایل کافی خلاف مقررات تصمیماتی به  ضرر نمایندگان ایران گرفته است. تصمیمی که غیر قانونی بوده وموجب حذف میزبانی تیم های حاضر در لیگ قهرمانان آسیا شده است.

این فعال ورزشی یادآور شد: این تصمیم موجب مخدوش شدن اعتبار ملی وبین المللی فدراسیون فوتبال ولطمه به شعور وقداست وتاریخ و هواداران میلیونی تیم های ایران می شود.

وی درخاتمه از فدراسیون فوتبال به جهت متولی امر خواستار پیگیری وشکایت این تصمیم درCASشد و تأکید کرد: در صورت عدم موفقیت ولابی گری کشورهای ناامن عربی که امروز امنیتشان در گرور شادت های ایران بزرگ هست باید از شرکت در مسابقات خودداری شود تا اقتدار و عظمت وفرهنگ کشورمان را حفظ شود.

زیدوند گفت: مذاکره وپذیرش این ماجرا به منزله قبولی ناامنی است ،ما اگر مدت ها هم از فوتبال محروم شویم بهتراز این که عزت وشرف وهویتمان را ازبین ببریم وهواداران مان را محروم نماییم ما برای هواداران مان بازی میکنیم وبدون آنها بازی کردن بی معناست.