به گزارش پایگاه خبری نشان :

  تیم ملی فوتبال ایران زیر نظر مارک ویلموتس توانسته میانگین گل‌زده بسیار خوبی را به ثبت برساند. ملی‌پوشان ایران با هدایت سرمربی جدید خود در دوران «پساکی‌روش» توانسته‌اند تعداد گل زده این تیم را بسیار بالا ببرند. 

شاگردان سرمربی بلژیکی پس از اتمام جام ملت‌های آسیا، در ۵ دیدار رسمی و غیررسمی به میدان رفتند و در ۴ دیدار خود که ۲ بازی رسمی و ۲ بازی هم دوستانه بود، ۲۱ گل زده و تنها یک گل از کره‌جنوبی دریافت کرده‌اند. 

قطعا بخش عمده‌ای از این موفقیت به خاطر پیروزی پُرگل مقابل کامبوج در تهران و زدن ۱۴ گل است که تبدیل به سومین برد بزرگ فوتبال ایران از حیث گلزنی شده است. استفاده از ۳ مهاجم و ۲ هافبک هجومی در تیم ویلموتس توانسته کمک زیادی به موفقیت این تیم در این زمینه کند و تیم ملی فعلا از بازی‌های کم‌گل در دوران کی‌روش فاصله گرفته است.

نکته مهم، اما اینجاست که تیم ملی به همراه ویلموتس تنها یک دیدار سخت مقابل کره جنوبی انجام داده است که آن هم در شرایطی رقم خورد که کره جنوبی با کادرفنی جدیدی مقابل ایران قرار گرفت. به همین دلیل مشخص بود که دو تیم از لحاظ هماهنگی به زمان بیشتری نیاز دارند. به جز آن بازی که با تساوی یک - یک به پایان رسید، تیم ویلموتس در سایر مسابقات بازی سختی را پشت سر نگذاشته است.

زدن ۲۱ گل در دوران جدید تیم ملی قطعا اتفاق خوبی است، اما اگر قرار باشد تیم ملی در خواب این پیروزی‌های آسان بماند قطعا در بازی‌های سخت‌تر با مشکل روبرو خواهد شد؛ کمااینکه در همین بازی مقابل کامبوج به راحتی قابل مشاهده بود که بازیکنان ایران در خط دفاعی کمی آسیب‌پذیر نشان دادند و حتی در نیمه دوم تیم ضعیف کامبوج توانست صاحب ضربه پنالتی شود که البته آنها با بی‌دقتی آن را از دست دادند.

منبع: میزان