به گزارش پایگاه خبری نشان :

علیرضا حبیبی در خصوص عملکرد تیم ملی هندبال در رقابت‌های انتخابی المپیک اظهار داشت: در این دوره از رقابت‌ها در گروه سختی قرار گرفته بودیم. ما با تیم‌های قدرتمند کره جنوبی که پرافتخارترین تیم آسیا است و با بحرین و کویت که جزو قدرت‌های هندبال آسیا محسوب می‌شوند همگروه بودیم و حتی توانستیم تیم مدعی کره جنوبی را شکست دهیم.

وی ادامه داد: در بازی با بحرین عملکرد خوبی داشتیم و تنها با اختلاف ۳ گل شکست خوردیم. همین تیم موفق شد تیم چند میلیون دلاری قطر را مغلوب کند. شاید اگر کمی‌باتجربه‌تر بودیم می‌توانستیم این تیم را شکست دهیم. متاسفانه پیروزی کره جنوبی مقابل بحرین باعث شد بازیکنان با بی‌انگیزیگی به مصاف کویت بروند و به خاطر تفاضل گل موفق نشدیم صعود کنیم و در نهایت هم به مقام پنجم رسیدیم.

سرمربی تیم ملی هندبال تصریح کرد: ما در شرایط سختی تیم ملی را برای مسابقات انتخابی المپیک آماده کردیم. از طرف دیگر اردو‌های خود را بدون لژیونر‌ها برگزار کردیم و این اردو‌ها هم خیلی کوتاه بود. تنها اردوی چند روزه‌ای که در قطر داشتیم خیلی مفید بود و بازی تدارکاتی خوبی هم با تیم قطر داشتیم. واقعا کسی فکر نمی‌کرد چنین عملکردی در مسابقات انتخابی المپیک داشته باشیم و برخی تصور می‌کردند در قطر کیسه گل می‌شویم. خوشحالم که چهره خوبی از هندبال ایران به نمایش گذاشتیم.

حبیبی با اشاره به اینکه رشد و پیشرفت تیم ملی هندبال ایران چشمگیر بوده، گفت: حتی می‌توانم بگویم که در انتخابی المپیک شگفتی‌ساز بودیم. فراموش نکنیم در دوره‌های قبلی و با حضور مربیان گران‌قیمت خارجی و همینطور اردو‌های متعدد، تیم ملی پنجم شده بود، اما این بار و با شزایطی که عنوان کردم این مقام را به دست آوردیم. شاید اگر تیم ملی کار خود را ا پس از بازی‌های آسیایی جاکارتا آغاز می‌کرد شریاط به مراتب بهتری داشتیم، اما متاسفانه عدم ثبات مدیریت باعث شد زمان را از دست بدهیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: ما باید از همین فردا کار خود را برای مسابقات انتخابی جهانی آغاز کنیم. با توجه به اینکه دو تیم ایران در جام باشگاه‌های آسیا شرکت می‌کنند و در ادامه هم ۵ هفته از دور برگشت لیگ برگزار خواهد شد ما تنها ۲۵ روز برای این مسابقات زمان داریم. خوشبختانه فکر می‌کنم بتوانیم لژیونر‌ها را در اختیار داشته باشیم. ضمن اینکه نوروزی هم با یک تیم به توافق رسیده و می‌تواند به تیم ملی اضافه شود و مشکل بیمه بیکاری نداشته باشد.

منبع: میزان