به گزارش پایگاه خبری نشان :

علی دهقانی درباره بحث صدور پروانه ملی این باشگاه اظهار داشت: صحبتی با سازمان لیگ برای صدور پروانه ملی باشگاه داشتیم. همان‌طور که می‌دانید باشگاه‌هایی که در سطح ملی حضور دارند، می‌توانند با مجوز ملی، ساختار حرفه‌ای داشته باشند، یعنی دارای آکادمی و ساختار حرفه‌ای باشند. ما دنبال این قضیه بودیم، اما از لحاظ ساختاری و قوانین ثبتی باشگاه ما مشکلاتی دارد که مجوز ملی هم برای آن صادر نشده است. یعنی الان به لحاظ قانونی ما نمی‌توانیم آکادمی فوتبال داشته باشیم. از طرفی هم تا این مجوز صادر نشود نمی‌توانیم از رده امیدمان بدون محدودیت در رده بزرگسالان استفاده کنیم. یعنی مثل اینکه ما اصلاً در باشگاه رده امید نداریم و به‌عنوان سهمیه فقط می‌توانیم در بزرگسالان از این بازیکنان استفاده می‌کنیم.

وی افزود: از طرفی هم سازمان لیگ به ما اعلام کرده، به احتمال زیاد AFC از سال آینده سخت‌گیری و نظارت بیشتری روی ساختار باشگاهداری خواهد داشت. نه فقط در ایران بلکه بین تمام کشورهای آسیایی این اتفاق خواهد افتاد. یعنی مسئولان AFC چشم‌اندازی برای خود ترسیم کرده‌اند و قرار است از سال 2020 حرفه‌ای‌سازی را در سطح آسیا به سطح مطلوبی برسانند. ما هم باید این روند حرفه‌ای‌سازی ساختاری که دارای 12 آیتم مدیریتی است را به سرانجام برسانیم. اگر هم باشگاه‌هایی نتواند این مجوزها را کسب کند، آماتور محسوب می‌شود و دیگر نمی‌تواند در لیگ‌های حرفه‌ای شرکت کند. از آنجایی هم که لیگ کشور ما حرفه‌ای محسوب می‌شود، این می‌تواند زنگ خطری برای تمام باشگاه‌ها به خصوص تیم‌هایی که در لیگ‌های پایین‌تر حضور دارند، به صدا دربیاورد. به همین دلیل ما باید هر چه سریع‌تر تمام تلاش‌مان را انجام دهیم تا ساختار باشگاه نساجی را به حرفه‌ای تبدیل کنیم و حداقل مجوزهای ملی را دریافت کنیم تا بتوانیم از آکادمی باشگاه استفاده کنیم و این خطرها شامل حال ما نشود.

معاون ورزشی و مدیر تیم نساجی درباره اینکه چه صحبت‌هایی با مسئولان سازمان لیگ برای دریافت مجوز ملی داشته است، گفت: آنها آیتم‌هایی که مدنظرشان بود را به من اعلام کردند و من هم این آیتم‌ها را به علیرضا اسدی، مدیرعامل باشگاه منتقل کردم. الان باید مدیران و مالکان جلسه‌ای برگزار کنند تا هر چه زودتر شروع به رفع نواقص کرده و بتوانیم مجوز حرفه‌ای ملی را کسب کنیم.

دهقانی درباره صدور کارت بازی سه بازیکن دیگر این تیم نیز یادآور شد: بعد از اینکه کارت بازی دو بازیکن ما صادر شد، باید باز هم رضایت چندین طلبکار در کمیته تعیین وضعیت را هم جلب کنیم تا بتوانیم کارت بازی سایر بازیکنان را دریافت کنیم. الان هم به دنبال تأمین منابع مالی هستیم تا در این تعطیلی لیگ بتوانیم کارت‌ بازی‌ سایر بازیکنان را هم دریافت کنیم./ تسنیم

منبع: تسنیم