به گزارش پایگاه خبری نشان :

تقریباً یک‌ماهه از رفتن استراماچونی از استقلال می‌گذرد؛ ۱۸ آذرماه سال جاری سرمربی ایتالیایی آبی‌پوشان پایتخت به دلیل عدم پرداخت مطالبات خود از ایران رفت. جدایی او باعث شد تا مدیران استقلال برای بازگشت او و پرداخت حق و حقوقش تلاش زیادی کنند، اما طولانی شدن پروسه بازگشت در نهایت منجر به انتخاب فرهاد مجیدی به‌عنوان سرمربی استقلال شد.

طبیعی بود با نتایجی که سرمربی ایتالیایی تیم استقلال کسب کرده بود همه هواداران از رفتن او شوکه شوند تا جاییکه کار به اعتراض و درگیری و استعفای فتحی از مدیرعاملی استقلال هم منجر شد. با انتخاب سرمربی از سوی باشگاه استقلال به‌خوبی مشخص شد که دیگر استرا قرار نیست به ایران برگردد و هواداران هم عزت و سربلندی استقلال را به حضور یک مربی خارجی نمی‌فروشند.

پس از اوضاع آشفته استقلال و جدایی مربی خارجی‌اش، اکنون نویت به پرسپولیس رسیده است. پرسپولیسی که از همان روز‌های نخست جدایی استراماچونی از استقلال، همه هشدار می‌دادند که مراقب باشید کالدرون راه استراماچونی را نرود! نگرانی که خیلی زود البته رنگ حقیقت به خود گرفت. انصاری‌فرد از زمان جلوسش بر صندلی مدیریت باشگاه پرسپولیس قول‌های زیادی برای حل مشکلات مالی باشگاه داد. او در آرامش و بدون از هیاهو کار خود را با وعده آغاز کرد و سخن از حل مشکلات پرسپولیس می‌کرد، اما با گذشت چند ماه آتش زیر خاکستر روشن شد و نشان داد اوضاع پرسپولیس آنقدر‌ها هم بر وقف مراد نیست.

گابریل کالدرون که پیش از این اعلام کرده بود تنها تا پنجم دی به پرسپولیس فرصت می‌دهد تا مطالبات او را پرداخت کند توانست به حق خودش در همین تاریخ برسد. او از زمان حضورش در پرسپولیس ۱۸۷ هزار دلار دریافتی داشت، ششم دی ماه پرسپولیسی‌ها ۱۱۳ هزار دلار دیگر به عنوان معوقه قسط اول سرمربی تیم‌شان پرداخت کردند.

پرسپولیس در روز‌های پایانی نیم‌فصل اول، شرایط خوبی پیدا کرد. به گفته انصاری‌فرد اقدامات باشگاه در جهت انتخاب سرپرست قوی‌تر و آنالیزور تیم ملی باعث شد تا پرسپولیس که در روز‌های ابتدای حضور کالدرون نتایج قابل قبولی کسب نمی‌کرد در پایان نیم‌فصل صدر جدول را از آن خود کند و سرمربی آرژانتینی پرسپولیس هم به یک مربی محبوب بدل شود. هر چند کالدرون در آخرین روز‌های حضورش در ایران از مدیران باشگاه گلایمند بود و کار به جایی کشید که او در نشست خبری خود به صراحت گفت که «دروغ می‌گویند. به من احترام نگذاشتند. من جانم را گذاشتم و همه تلاشم را کردم و چیزی که دریافت کردم بی احترامی و دروغ بود!»

مصاحبه تند سرمربی تیم باعث شد تا اعضای هیئت مدیره برای رفع اختلافات پیش‌آمده پیش‌قدم شوند، اما بی‌فایده بود و حتی کالدرون پس از رفتنش از ایران در صفحه مجازی خود نشان داد با مدیران باشگاه پرسپولیس اختلاف دارد و خواهان جدایی برخی از آن‌ها به‌ویژه پیروانی است!

کالدرون این روز‌ها در کشورش به سر می‌برد و باشگاه پرسپولیس هم نمی‌داند برای آینده این تیم چه تصمیمی بگیرد. سرمربی آرژانتینی تیم پرسپولیس در ابتدا به دلیل عدم پرداخت مطالباتش تهدید به جدایی می‌کرد، اما با پرداخت بخشی از حق و حقوقش، موضع خود را تغییر داد و حالا شرط‌های عجیب و غریب دیگری برای بازگشت گذاشته است.

البته حواشی کالدرون به زمان غیبتش در ایران برنمی‌گردد؛ او در مدت زمان حضورش در پرسپولیس هم حواشی دیگر به وجود آورده بود مانند مصاحبه علیه سیدجلال حسینی، بیرانوند، عالیشاه، بشار رسن، نیمکت‌نشین کردن چندین بازیکن دیگر که با پادرمیانی مدیریت باشگاه و صحبت‌های سرپرست تیم با بازیکنان و خویشتن‌داری پرسپولیسی‌ها مسکوت مانده است.

طبیعی است که جدایی یک سرمربی خارجی تنها به تیم مربوطه ضربه وارد می‌کند؛ همانطور که رفتن استراماچونی از استقلال باعث شد تیم پنج امتیاز از دست بدهد و بازیکنان هم به لحاظ روحی و روانی شرایط خوبی نداشته باشند؛ بنابراین باید مدیران باشگاه پرسپولیس به‌خوبی آگاه باشند اگر قرار بر جدایی کالدرون از پرسپولیس است و او این رفتار عجیب را انجام می‌دهد که دیگر به ایران بازنگردد از همین حالا باید فکری به حال آن کنند و راه اشتباهی که مدیران استقلال رفتند آن‌ها تکرار نکنند.

شاید همان زمان که استراماچونی به همراه کمک‌های خود با چمدان ایران را ترک کردند همگان به این فکر می‌افتادند که او دیگر به استقلال برنمی‌گردد، بنابراین به فکر می‌افتادند زمان برای استقلال به هدر نمی‌رفت و این تیم امتیاز از دست نمی‌داد.

حالا هم پرسپولیس در پایان نیم‌فصل باید به فکر جذب بازیکن باشد تا نقاط ضعف خود را در نیم‌فصل دوم مرتفع کند، اما رفتار‌هایی عجیب کالدرون نشان می‌دهد او قرار نیست با پرسپولیسی‌ها سازش کند و شاید وقت جنگ رسیده است.

منبع: آنا