به گزارش پایگاه خبری نشان :

میوه به حاوی ویتامین‌ها، مواد معدنی مانند ویتامین C، روی، پتاسیم، مس، آهن، ترکیبات فنلی، آنتی اکسیدان های کاتچین، اپیکاتچین، لیمونن و فیبر غذایی است. میوه به برای جلوگیری از سرطان، کاهش وزن، کاهش کلسترول خون، تقویت سیستم ایمنی بدن، جلوگیری از بیماری های دستگاه گوارش و پوست و مو مفید است.

 
به میوه‌ای مابین سیب و گلابی است و مجموع خاصیت هر دو آن‌ها را در خود دارد. نام علمی که برای به وجود دارد Cydonia oblonga است. به دارای گوشتی خشک و کرکی است که طعمی به مانند ترشی و اغلب گس دارد. با این وجود به زمانی که تبدیل به مربا با مارمالاد می‌شود طعم و عطر خوبی از خود دارد. درخت به درختی کوچک به همراه برگ‌های ریز و لاغر است که میوه‌ای ارزشمند به رنگ زرد طلایی و شبیه به گلدان به بار میارود. در ادامه به خواص به اشاره خواهیم کرد
 
 
به سرشار از ویتامین A، ویتامین B، املاح آهکی و تانن است. به دارای پروتید، گلوسید، لیپید و آب است که در ادامه مطلب ما شاهد بررسی کامل ارزش غذایی آن خواهید بود. به مقوی قلب، معده و اعصاب است و دم نوش آن می‌تواند خاصیت آرام بخشی داشته باشد. درخت به در میان اقوام مختلف ایرانی دارای اسامی مختلفی است از جمله هیوا، نوچ و سنگه. درخت به نیاز به خاک مرطوب برای رشد دارد با وجود اینکه میوه این درخت کاملا به نظر بی‌آب می‌رسد. گونه‌های زیادی به وجود دارد که فقط دو مورد از آن‌ها قابل توجه است.
 
 
 به معطر: شکلی بیضی با انتهای مخروطی دارد. پوست آن نرم، زرد و دارای گوشت سفید است.
 
به آناناسی: تا حدی شبیه گلابی بر آمده است. پوست آن بعد از رسیدن زرد می‌شود و گوشت آن زرد رنگ و با طعم خفیفی از آناناس است.
 
 
 
ارزش غذایی میوه به
 
این میوه با توجه به انواع مختلفی که دارد می‌تواند ارزش غذایی متنوعی هم داشته باشد اما به طور متوسط در هر ۱۰۰ گرم از میوه به شما شاهد وجود:
 
 
انرژی ۵۷ کیلوکالری
 
کربوهیدرات ۱۵٫۳ گرم
 
فیبر ۱٫۹ گرم
 
چربی ۰٫۱ گرم
 
پروتئین ۰٫۴ گرم
 
ویتامین ب ۱ (تیامین) ۰٫۰۲ میلی‌گرم (۲ درصد نیاز روزانه)
 
ویتامین ب ۲ (ریبوفلاوین) ۰٫۰۳ میلی‌گرم (۲ درصد نیاز روزانه)
 
ویتامین ب ۳ (نیاسین) ۰٫۲ میلی‌گرم (۱ درصد نیاز روزانه)
 
پانتوتنیک اسید (ویتامین ب ۵) ۰٫۰۸۱ میلی‌گرم (۲ درصد نیاز روزانه)
 
ویتامین ب ۶ ۰٫۰۴ میلی‌گرم (۳ درصد نیاز روزانه)
 
ویتامین فولیک (ویتامین ب ۹) ۳ میکروگرم (۱ درصد نیاز روزانه)
 
ویتامین ث ۱۵ میلی‌گرم (۲۵ درصد نیاز روزانه)
 
کلسیم ۱۱ میلی‌گرم (۱۱ درصد نیاز روزانه)
 
آهن ۰٫۷ میلی‌گرم (۶ درصد نیاز روزانه)
 
منیزیم ۸ میلی‌گرم (۳ درصد نیاز روزانه)
 
فسفر ۱۷ میلی‌گرم (۲ درصد نیاز روزانه)
 
پتاسیم ۱۹۷ میلی‌گرم (۴ درصد نیاز روزانه)
 
سدیم ۴ میلی‌گرم (۰ درصد نیاز روزانه)
 
روی ۰٫۰۴ میلی‌گرم (۰ درصد نیاز روزانه)
 
از جمله روشهای مصرف به، خوردن دم نوش میوه به است که در ادامه به روش تهیه آن اشاره خواهیم کرد.
 
خواص به و تاثیرات آن چیست؟
 
خواص به بسیار زیاد است اما در مجموع سرشار از ویتامین A، ویتامین B، املاح آهکی و تانن است. به دارای پروتید، گلوسید، لیپید و آب است که در ادامه مطلب ما شاهد بررسی کامل ارزش غذایی آن خواهید بود.
 
خواص به برای پوست و مو 
 
سطح بالای آنتی اکسیدان و ویتامین‌های موجود در میوه به کاهش چروک و جوان‌سازی پوست صورت مفید بوده و به عنوان یک ضد آفتاب طبیعی از پوست شما در برابر اثرات اشعه ماوراء بنفش خورشید محافظت می‌کند. میوه به غنی از آهن، مس و روی می باشد، این سه ماده معدنی برای تقویت مو و افزایش رشد مو مفید هستند.
 
به را می‌توان به عنوان آبمیوه، ژله، مربا و همچنین قسمتی از صبحانه در کنار بشقاب غذای خود داشته باشید. به خشک شده را می‌توان دم کرد و از آن به عنوان جایگزینی برای چای استفاده کرد. همچنین به خشک شده به عنوان طعم دهنده کاربرد مناسبی دارد. بر اساس اقلیم و کشورهای مختلف فراورده‌های مختلفی از به وجود دارد. به واسطه داشتن مواد مغذی فراوان در به، این میوه خاصیت مناسبی برای پوست نیز دارد. از جمله مواد مغذی مؤثر در سلامتی پوست عبارتنداز از ویتامین‌ها، مواد معدنی، ترکیبات فنلی و آنتی اکسیدان ها.
 
خواص به
 
همچنین به دارای منبع غنی از ویتامین ث، روی، پتاسیم، آهن و مس است. همچنین میوه به شامل ترکیبات فیتوکمیکالی خاصی همانند کاتچین، اپی کاتچین، لیمونن است که به میوه به اجازه می‌دهد بخش از مواد سازنده مواد آرایشی در سراسر دنیا باشد.
 
 
علاوه بر خود میوه به، دانه و برگ‌های گیاه به نیز دارای خاصیت درمانی مشابهی برای پوست انسان هستند که باعث شده از آن‌ها به عنوان یک افزودنی طبیعی به مواد آرایشی و بهداشتی پوست و مو استفاده شود. آنتی اکسیدان عنصر اصلی در دانه و برگ به است که خاصیت معجزه‌آسا به آن داده است.
 
خاصیت ضد آلرژی
 
میوه به از دیرباز به خاطر خاصیت ضد آلرژی که برای پوست دارد ستایش شده و مورد استفاده قرار می‌گرفته است. استفاده از مرهم به روی قسمت‌هایی که از آلرژی پوستی آسیب دیده‌اند موجب تسکین درد و تسریع در جریان درمان آن می‌شود. از جمله مشکلات پوستی شایع که به در درمان آن می‌تواند مفید باشد درماتیت اتوپیک است. این خاصیت در میوه به ناشی از وجود منابع غنی از ویتامین ث است که توانایی کنترل التهاب‌های مختلف در داخل و خارج از بدن را دارد و موجب بهبودی سلامتی پوست شما می‌شود.
 
درماتیت آتوپیک بیماری پوستی با عنوان عمومی التهاب پوستی است. بیماری در سنین مختلف علائم گوناگونی دارد. خشکی پوست یکی از مشخصات بارز درماتیت آتوپیک است. در صورت عدم درمان مناسب عفونت‌های باکتریایی می‌تواند روی زمینه پوست بیمار اضافه شده و باعث تشدید علائم گردد.
 
تقویت کننده سیستم ایمنی
 
اولین خط دفاعی بدن در مقابل انواع بیماری‌ها گلبول های سفید است. گلبول های سفید در رگ‌های پوستی را می‌توان مهمترین عامل دفع باکتری و ویروس های مضر که از طریق خراش‌ها وارد خون می‌شود، دانست. میوه به با دارا بودن ویتامین‌های مختلف به مانند ویتامین C و E باعث بهبود سلامتی سیستم ایمنی بدن و تقویت قدرت دفاعی گلبول های سفید میشود. علاوه بر افزایش قدرت گلبول های قرمز، ویتامین ث سیستم ایمنی بدن را به تولید بیشتر این سلول ها تحریک می‌کند تا بدن سپاهی قوی‌تر در برابر بیماری‌های مختلف داشته باشد.
 
بهبود سلامت مو
 
یکی از خواص به این است که غنی از مواد معدنی به مانند آهن، مس و روی است. این سه ماده معدنی به همراه دیگر مواد مغذی موجود در میوه به، برای افزایش سلامتی گلبول های قرمز لازم و ضروری هستند. هنگامی که گلبول های قرمز بدن شما در صحت و سلامتی کامل باشند، خون‌رسانی به اندام های داخلی با کیفیت بهتری انجام می‌شود. مو نیز به عنوان یک اندام، نیاز به خون‌رسانی است. با افزایش اکسیژن حمل شده توسط گلبول های قرمز سالم تر به واسطه خوردن میوه به و امثال آن، فولیکول مو بیشتر تحریک شده و رشد مو سر بهبود پیدا می‌کند. بنابراین اگر به دنبال داشتن مو سالم و درخشان هستید، به بخورید.
 
دوران بارداری
 
یکی از خواص به این است که حاوی مقادیر بالای ویتامین B6 بوده و می‌تواند برای درمان تهوع و استفراغ حاملگی مفید باشد.
 
بهبود عملکرد گوارش
 
یکی دیگر از خواص به این است که غنی از فیبر بوده و برای کاهش اسید معده، درمان زخم معده، جلوگیری از بیماری‌های دستگاه گوارش و سرطان روده بزرگ و تسهیل در هضم غذا مفید هستند. معجون به و عسل می‌تواند به درمان کولیت، اسهال، یبوست و عفونت های روده کمک کند.
 
کاهش وزن
 
یکی از خواص به این است که یکی از بهترین میوه‌ها برای لاغری و کاهش وزن محسوب می‌شود، میوه به کم کالری بوده و فیبر غذایی بالایی دارد، این میوه هضم را بهبود بخشیده، انرژی را افزایش داده و باعث کاهش وزن و لاغری می‌شود.
 
درمان سرما خوردگی
 
تحقیقات نشان داده که میوه به خواص ضد ویروسی و ضد باکتریایی دارد و برای پیشگیری و درمان سرماخوردگی و آنفلونزا بسیار مفید است. بنابراین این خواص به را هرگز فراموش نکنید.
 
کاهش قند خون
 
یکی از خواص به این است که حاوی مقادیر بالای فیبر و شاخص گلیسمی پایین است و برای جلوگیری از افزایش سطح قند خون و همچنین کاهش میزان قند خون افراد دیابتی مفید است.
 
خواص میوه به در ضد التهاب بودن آن است
 
اگر شما یک عدد میوه به متوسط در طول روز بخورید، می‌توانید مطمئن باشید که به پاس خواص میوه به تقریباً ۲۵ درصد از نیاز روزانه شما به ویتامین ث بدن تأمین خواهد شد. ویتامین ث یکی از اصلی‌ترین و مهم‌ترین ترکیبات موجود در بدن است. عدم وجود ویتامین ث می‌تواند به نارسایی سیستم ایمنی و همچنین بیماری‌های التهابی منجر شود
 
لذا می‌توان گفت که خواص میوه به باعث خواهد شد تا سیستم ایمنی شما تبدیل به یک دیوار دفاعی مستحکم در برابر انواع التهاب‌ها شود. به این ترتیب بدنتان در برابر انواع عفونت‌ها و حساسیت‌ها به نسبت قبل مقاوم‌تر خواهد شد. همچنین مطالعاتی در مورد خواص میوه به وجود دارد که نشان می‌دهد مصرف کردن جوشانده هسته به نیز می‌تواند به درمان برخی از بیماری‌ها همانند آتوپیک و التهاب مثانه کمک کند. گفته شده است که خواص میوه به در تولید محصولات ویژه مبتلایان به آلرژی‌های فصلی و شدید کاربرد دارد.
 
علاوه بر موارد گفته شده، فنول در بدن به عنوان یک آنتی‌اکسیدان وارد واکنش می‌شود و می‌تواند سرعت فرایند پیر شدن پوست، مشکلات عروقی منجر به سکته‌های مغزی و قلبی را کاهش دهد. به این ترتیب نباید در فصل پاییز از مصرف میوه به و استفاده کردن از خواص به غافل شد
 
خواص میوه به در درمان زخم معده
 
لطفاً دوباره به بخش قبل‌تر از بیان خواص میوه به برگردید و ارزش غذایی به را مجدداً نگاه کنید. میوه به دارای ۱٫۹ گرم فیبر است. وجود این مقدار فیبر در به نشان می‌دهد که میوه به می‌تواند به عنوان یک بهبود دهنده دستگاه گوارشی و جلوگیری کننده از برخی مشکلات گوارشی از جمله زخم معده کاربرد داشته باشد.
 
از خواص میوه به در طب سنتی برای درمان زخم معده استفاده می‌شود. علاوه بر فیبر، ترکیبات دیگری در به وجود دارند از جمله فنول ها که به خودی خود تسکین دهنده درد و زخم معده هستند. از این رو نباید فراموش کرد که خواص میوه به در درمان معده غیرقابل انکار است.
 
تسکین مجاری گوارشی در نهایت منجر به کاهش علائم مربوط به بیماری زخم پپتیکی خواهد شد. لذا اگر حس می‌کنید دچار مشکل معده هستید، سریع‌تر با مشاوره پزشک خود مصرف به را به وعده‌های غذایی خود اضافه کنید.
 
در اینجا، باید به یکی دیگر از خواص میوه به هم اشاره کنیم، خواص ضد تهوع به در دوران بارداری. این احساس آشنا برای همه مادران در دوران بارداری می‌تواند ناراحت کننده باشد، به همین دلیل اگر پزشک شما، مصرف به را منع نکرده است خوردن آن می‌تواند تهوع در دوران بارداری را کاهش دهد.
 
 
 
همچنین باید افزود که مطالعاتی در مورد خواص به وجود دارد که نشان می‌دهد وجود این میوه در رژیم غذایی افراد می‌تواند منجر به درمان التهاب‌های روده بزرگ و همچنین کاهش اسهال شود. در تولید شربت ضد هموروئید نیز از ترکیبات میوه به استفاده شده است.
 
خواص به در ضد سرطانی بودن
 
یکی دیگر از مهم‌ترین خواص به که باید در این مقاله اشاره می‌شد، ضد سرطانی بودن آن است. سرطان عارضه‌ای است که در اثر واکنش رادیکال‌های آزاد با سلول‌های سالم بدن به وجود می‌آید و رشد سرطان در بدن می‌تواند منجر به مرگ شود. از این رو شما باید بتوانید واکنش رادیکال‌های آزاد در بدن را کنترل کنید. این کار تنها با مصرف آنتی‌اکسیدان‌ها صورت می‌گیرد.
 
خواص میوه به در تأمین آنتی‌اکسیدان‌های بدن را نباید نادیده گرفت. بر اساس مطالعاتی که در دانشگاه‌های برتر دنیا انجام شده است، دانه‌های ریز موجود در گوشت میوه به، حاوی ترکیباتی با عنوان تانین هستند. از جمله زیر دسته‌های ترکیب تانین می‌توان به کاتچین و اپی کاتچین اشاره کرد که در مقاله‌های ما در مورد خواص دیگر میوه‌ها به وفور از آن‌ها یاد کرده‌ایم.
 
تانین ها موادی هستند که بدن قادر به تأمین آن‌ها نیست و این مواد باعث می‌شود که خواص میوه به بیش از پیش برای ما مهم‌تر شود. تانین با مصرف میوه به وارد بدن می‌شود و شروع به تخریب رادیکال‌های آزاد در بدن برای جلوگیری از واکنش آن‌ها با سلول‌های سالم بدن می‌شود. به این ترتیب می‌توان گفت یکی دیگر از خواص میوه به ضد سرطانی بودن آن است.
 
خواص به در سلامتی چشم
 
میوه به دارای مقادیر کافی ویتامین آ است. وجود ویتامین آ در به نشان از این دارد که شما می‌توانید از این میوه برای تأمین سلامتی چشم و افزایش بینایی خود استفاده کنید. چشم و قرنیه آن یکی از محل‌های نبرد آنتی‌اکسیدان‌ها با انواع رادیکال‌های آزاد است. از این شما باید آنتی‌اکسیدان مخصوص برای این مبارزه که ویتامین آ است را مصرف کنید.
 
مشاهداتی وجود دارد که نشان می‌دهد در طب چینی از هسته و لعاب به وجود آمده حاصل از قرار دادن هسته درون آب برای تسکین دردهای چشم استفاده می‌شود. به این ترتیب شما باید بتوانید از خواص میوه به در فصل سرد پاییز برای دیدن زیبایی‌های بهار بهره ببرید.
 
خواص میوه به در درمان سردرد
 
اگر سردرد دارید یا اینکه احساس می‌کنید که دچار سردرد خواهید شد، یک عدد میوه به بردارید و آن را بو کنید. به این ترتیب احتمال خیلی زیاد سردرد شما رفع خواهد شد. بوی خوش و ترکیبات فنولی و آروماتیک موجود در میوه به باعث می‌شود که سردرد شما بهبود پیدا کند. علاوه بر این می‌توانید میوه به را برش دهید و آن را در یک لیوان آب جوش قرار دهید و جوشانده آن را بخورید. به این ترتیب از شر سردرد خلاص خواهید شد.
 
درمان گلو درد با خواص میوه به
 
یکی دیگر از خواص میوه به این است که به شما کمک خواهد کرد به درد گلو و همچنین سرفه‌های شدید پایان دهید. از جمله درمان‌های طب سنتی ایرانی مصرف کردن دانه‌های به خیس شده در آب و همچنین خوردن به است. لذا اگر حس می‌کنید در فصل پاییز و زمستان دچار گلو درد شدید، چند برگ از درخت به را جدا کنید به همراه برش‌هایی از میوه به در آب جوش قرار دهید و بعد آن را میل کنید. به این ترتیب به میزان زیادی از شر گلو درد خلاص خواهید شد.
 
 
رفع درد قاعدگی با خواص میوه به
 
درد قاعدگی برای بسیاری از خانم‌ها و دختران جوان یکی از سخت‌ترین لحظات ماه است. اگر حس می‌کنید شما هم در اثر قاعدگی به دردهای کمر و همچنین دل‌درد مبتلا می‌شوید، مصرف کردن به را در وعده‌های غذایی خود قرار دهید. میوه به با دارا بودن انواع ویتامین‌ها و املاح معدنی می‌تواند انتقال پیام‌های عصبی و همچنین عملکرد ماهیچه‌های مختلف را تحت تأثیر قرار دهید.
 
به این ترتیب در هنگام قاعدگی مسلماً درد کمتری احساس خواهید کرد و می‌تواند به کارهای روزانه خود با کیفیت بهتری برسید
 
خواص میوه به در رشد کودک
 
یکی دیگر از خواص میوه به این است که می‌تواند به رشد کودک در دوران طفولیت کمک کند. مهم‌ترین ارگان بدن نوزاد که باید به رشد آن دقت کرد، استخوان است. به واسطه داشتن مواد مغذی در میوه به و ترکیب درصد مناسب آن‌ها، استفاده کردن از میوه به به صورت پوره شده برای کودکان توصیه شده است. البته شما به عنوان والدین باید با مشورت گرفتن از پزشک مصرف به را شروع کنید.
 
بهبود فشار خون
 
پتاسیم یکی از مهم‌ترین مواد معدنی موجود در میوه به است که برای کاهش فشار خون بالا مفید بوده، آترواسکلروز را کاهش می‌دهد و خطر بیماری‌های قلبی عروقی، حملات قلبی و سکته قلبی را کاهش می‌دهد.
 
آب میوه به برای خوشبو شدن عرق، درمان بیماری‌های قلبی عروقی، بیماری های تنفسی، کم خونی و آسم مفید است. مصرف منظم آب میوه به می‌تواند به درمان سل و نارسایی کبدی هم کمک کند.
 
سایر خواص و فواید میوه به
 
اثرات مثبت بر فکر و ذهن
 
تجدید و احیای روحیه
 
خوشحال بودن
 
از بین برنده افسردگی ناشی از انواع سردردها
 
تقویت کننده قلب، کبد و معده
 
مفید برای زخم معده
 
تحریک کننده اشتها
 
نرم کننده سینه
 
ادرارآور
 
طرز تهیه دم نوش به
 
در خاصیت بی نظیر به شک نداشته باشید. این میوه دارای دم نوشی به مراتب خوشمزه‌تر از چای است که اگر حوصله کافی برای درست کردن آن داشته باشید می‌تواند جایگزینی خوبی برای آن باشد. برای تهیه دم نوش میوه به باید سه مرحله اصلی را پشت سر بگذارید.
 
آماده‌سازی خلال به
 
به رسیده، آبدار و شیرین را انتخاب کنید. به را خوب بشورید تا همه پرز های روی آن پاک شوند و پوست طلایی رنگ آن دیده شود. با استفاده از یک رنده به را قطعه قطعه کنید تا جایی که شکل پوره ای به خود نگیرد. به را روی سینی پهن کنید و اجاره دهید که حرارت اتاق یا اگر عجله دارید حرارت رادیاتور یا بخاری آن را خشک کند. دقت داشته باشید که نباید زیاد خشک شود.
 
خواص به
 
فراوری خلال به
 
قسمت مهم در تهیه دم نوش به، فراوری خشک شده میوه به است. پس از اینکه احساس کردید خشکی پره های میوه به مناسب است آن‌ها را از روی حرارت بخاری یا هر گرمایشی بردارید. برای این کار باید یک ماهی تابه فلزی را روی شعله گاز بگذارید تا ظرف خوب داغ شود، به قدری که اگر قطره‌ای آب در آن ریختید به پرش درآید و زود بخار شود. سپس خلالهای به خشک شده را یکباره در ماهیتابه ریخته و به سرعت با قاشق چوبی زیر و رو کنید تا حرارت به طور یکسان به همه خلالها برسد. این کار را تا وقتی که رنگ خلالها به قهوه‌ای پررنگ برسد ادامه بدهید. کمی دود بلندشدن از این خلالها هیچ عیبی ندارد و حتی به خوش رنگ‌تر شدن دم‌نوش به هم کمک می‌کند، بنابراین از برخاستن کمی دود و دم نترسید.
 
دم کردن به
 
پس از اتمام این روند، خلال به قهوه‌ای شده را از روی ماهیتابه جمع کنید و درون ظرف در داری بریزید. برای دم نوش به کافی است که برای هر نفر یک قاشق از خلال‌های فراوری شده را درون قوری بریزید و اجازه دهید که ۲۰ دقیقه دم بکشد. در صورت تمایل می‌توانید افزودنی‌های دیگر به آن همانند زعفران و دارچین هم اضافه کنید./کارگر آنلاین