به گزارش پایگاه خبری نشان :

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: از بامداد فردا کاهش ۸ تا ۱۲ درجه‌ای دما در ‌نیمه شرقی کشور خواهیم داشت، در این راستا افزایش شدید مصرف شبانه حامل‌های انرژی و احتمال خسارت به محصولات کشاورزی جنوب‌شرق پیش‌بینی می‌شود

صادق ضیائیان در تشریح آخرین وضعیت جوی کشور اظهار داشت:‌در ۲۴ ساعت آینده بارش باران در نیمه شرقی، مرکز و جنوب کشور و سواحل خزر ادامه دارد و در مناطق سردسیری بارش به صورت برف است.

وی گفت: در ۲۴ ساعت آینده در شرق و نواحی جنوب کشور وزش باد شدید رخ خواهد داد.

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی ادامه داد: امروز شدت بارش‌ها در خراسان رضوی، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، تنگه هرمز، شرق هرمزگان و دریای عمان است.

ضیائیان افزود:‌روز آینده بارش در استان‌های سیستان و بلوچستان، شرق هرمزگان، خراسان رضوی و خراسان جنوبی و همچنین برخی مناطق خلیج فارس و دریای عمان، با شدت کمتر ادامه دارد.

وی با بیان اینکه تنگه هرمز و دریای عمان و همچنین خلیج فارس در روز آینده مواج است، گفت:‌ امروز نیز دریا خزر مواج است.

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی بیان کرد:‌ روز دوشنبه در شمال غرب و همچنین استان‌های کرمانشاه و کردستان بارش برف داریم و در سواحل خزر بارش‌های پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

ضیائیان اضافه کرد: روز سه‌شنبه در سواحل خزر و همچنین استان‌های فارس، اصفهان و هرمزگان بارش باران خواهیم داشت./فارس

وی با اشاره به کاهش قابل ملاحظه دما گفت: از بامداد یکشنبه ۲۲ دی‌ماه، ‌کاهش ۸ تا ۱۲ درجه‌ای دما در ‌نیمه شرقی کشور پیش‌بینی می‌شود.

وی گفت: در این راستا افزایش شدید مصرف شبانه حامل‌های انرژی و احتمال خسارت به محصولات کشاورزی جنوب‌شرق پیش‌بینی می‌شود و ضرورت دارد ‌اقدامات پیشگیرانه در خصوص مدیریت حامل‌های انرژی و به کارگیری تمهیدات لازم برای کاهش سرمازدگی محصولات در دستور کار باشد.

وی در تشریح وضعیت جوی پایتخت گفت: آسمان تهران فردا صاف پیش‌بینی می‌شود، بیشینه و کمینه دما فردا در تهران ۷ درجه و یک درجه زیر صفر خواهد بود.

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی اضافه کرد:‌ روز آینده شهرکرد با کمینه دمای ۱۵ درجه زیر صفر و بیرجند با کمینه دمای ۱۱ درجه زیر صفر سردترین مراکز استان و بندر عباس با بیشینه دمای ۲۱ درجه بالای صفر گرم ترین مرکز استان خواهد بود.

ضیائیان اضافه کرد: فردا در ۲۵ استان کمینه دما صفر و زیر صفر درجه است.