به گزارش پایگاه خبری نشان :

لرستان مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر لرستان گفت: گروه واکنش سریع فرد گرفتار در صخره‌ها را نجات دادند.

صارم رضایی امروز در جمع خبرنگاران با اعلام این خبر اظهار کرد: تیم واکنش سریع جمعیت هلال‌احمر لرستان پس از ۴ ساعت کوشش، فرد گرفتار در صخره‌های قلعه سنگی شهرستان خرم‌آباد را نجات دادند.

uaKK3wLYWVaA

وی تصریح کرد: طبق گزارش اعلامی، غروب شنبه ۲۱ آذرماه، امیر زارع ۳۵ ساله به‌قصد پیاده‌روی به ارتفاعات قلعه سنگی رفته بود که از مسیر منحرف و گرفتار دیواره‌های صخره‌ای این منطقه شد.

رضایی خاطرنشان کرد: بلافاصله پس از تماس تلفنی با مرکز کنترل عملیات (۱۱۲) تیم واکنش سریع به همراه یک خودروست نجات قبل از غروب آفتاب برای امدادرسانی و نجات این فرد به محل اعزام شدند.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر لرستان اضافه کرد: به‌طور معمول با تاریک شدن هوا عملیات در شب دشواری‌های خاص خود را دارد اما به دلیل اهمیت موضوع، پس از ۴ ساعت عملیات سنگین کوهستان فرد گرفتار به پایین صخره‌ها منتقل و پس از اقدامات اولیه وسایل گرمایشی به پایین دست ارتفاعات کوهستان انتقال داده شد.

وی با تأکید بر اینکه اغلب هم‌وطنان بدون آگاهی از وضعیت هوا و اقلیم، هیات کوهنوردی و جمعیت هلال احمر استان به ارتفاعات مختلف این استان صعود می‌کنند یادآور شد: بروز چنین مساله‌ای امکان امدادرسانی بهنگام امدادگران را با دشواری مواجه می‌کند و به این موضوع مهم باید توجه کرد./ ایسنا