به گزارش پایگاه خبری نشان :

محسن پویان، متخصص طب سنتی  اظهار کرد: افراد می‌توانند هنگامی که رژیم غذایی دارند در غذا‌های خود از برخی ادویه‌ها که متابولیسم بدن رابالا می‌برند استفاده کنند.

زنجبیل

او تصریح کرد: زنجبیل متابولیسم بدن را ۲۰ درصد افزایش می‌دهد که این باعث افزایش سرعت سوخت و ساز می‌گردد. اگر افراد قطعه کوچکی از این گیاه را در برنامه غذایی خود قرار دهند به طور معزه آسایی روند چاقی‌شان کنترل خواهد شد.

فلفل سیاه

پویان بیان کرد: فلفل سیاه را هرگز از برنامه غذایی خود کنار نگذارید؛ زیرا این ادویه باعث از بین رفتن سلول‌های چربی شده و به کاهش وزن نیز کمک می‌کند.

دارچین

این متخصص طب سنتی گفت: دارچین یک ادویه، با طعم شیرین و قوی است. این ادویه به سوخت و ساز بدن کمک می‌کند و باعث تنظیم قند خون می‌شود. علاوه بر این دارچین نقش مهمی در کاهش قند خون، کلسترول LDL و تری گلیسیرید بر عهده دارد.

زیره سبز

پویان ادامه داد: زیره سبز یا جیرا یکی دیگر از ادویه‌های محبوبی است که در افزایش متابولیسم موثر است. این ادویه به بدن کمک می‌کند تا انرژی لازم را برای فعالیت های خود به دست آورد.

زردچوبه

او در ادامه با اشاره به خواص زردچوبه گفت: زردچوبه ریشه‌ای زرد رنگ و بومی جنوب آسیا است. کورکومین مسئول رنگ زرد زردچوبه است، و باعث ذوب شدن چربی در بدن می‌شود. زردچوبه به کاهش سطح کلسترول خون کمک می‌کند التهابات بدن را کاهش می‌دهد.

دانه‌های شنبلیله

این متخصص طب سنتی ادامه داد: دانه شنبلیله، به طور گسترده‌ای برای درمان التهاب، یبوست، چاقی و بیماری تخمدان پلی کیستیک استفاده می‌شود و در کاهش کلسترول موثر خواهد بود.

دانه‌های خردل

این متخصص طب سنتی در پایان بیان کرد: دانه‌های خردل، دانه‌های سیاه و یا زرد رنگ گیاه خردل هستند و در سس سالاد مورد استفاده قرار می‌گیرند. این دانه‌ها کم کربوهیدرات، کم کالری و غنی از ویتامین‌هایی مانند: B۱۲، فولات، تیامین و نیاسین است، علاوه بر این، غنی از اسید‌های چرب امگا ۳ بوده و به کاهش کلسترول بد کمک می‌کند./باشگاه خبرنگاران