به گزارش پایگاه خبری نشان :

 بی‌توجهی و کم دقتی در مسائل پزشکی بارها و بارها اتفاق افتاده است ، از جراحی اشتباه عضوی دیگر و جا به جا شدن مشکل بیماران و وقوع فاجعه هایی که انتظار می رود ؛ این بار نام یک زن ایرانی به عنوان قربانی اشتباه فاحش پزشکی جراحی سینه در وب سایت های بریتانیایی منتشر شد.

مریم یادزنی زن ایرانی سال 1996 به انگلستان سفر کرده و سال‌هاست در آنجا زندگی می‌کند. مدتی پیش او بعد از انجام ماموگرافی متوجه مشکلی در یکی از سینه‌هایش شد و طبق تجویز و تشخیص پزشک برای جراحی آماده شد؛ 8 ساعت جراحی سنگین پایان یافت اما مشکل او درمان نشده بود و خانم یزدانی از این ماجرا بی اطلاع بود.

Sz1JHFTAtjnG

او در مورد این اتفاق می گوید: سال 2015 به دلیل احساس وجود توده ای داخل یکی از سینه‌هایم به پزشک مراجعه کردم. بعد از ماموگرافی مرا برای بیوپسی آماده کردند و این مرحله با موفقیت انجام شد .مدت زیادی طول نکشید که وجود توده ی سرطانی در سینه ی من تشخیص داده شد و پزشک معالجم گفت که باید سینه به طور کامل باید برداشته شود ، سخت بود ولی به هر حال خودم را برای این جراحی آماده کردم تا اینکه تحت عمل جراحی 8 ساعته قرار گرفتم.

بعد از 2 ماه متوجه شدم که بهبودی در وضعیت من ایجاد نشده است و دوباره به پزشک مراجعه کردم و آنجا بود که متوجه فاجعه ی بی دقتی پزشکان شدم.

آنها به راحتی گفتند :متاسفیم مشکل شما را با بیمار دیگری اشتباه گرفته و جراحی او را روی سینه ی شما انجام داده ایم ؛ تازه متوجه ماجرا شدم و دانستم که آنها اشتباها سینه ی سالم من را جراحی کرده اند و سینه ای که توده ی سرطانی داشته است همچنان در همان وضعیت باقی مانده و بایستی دوباره جراحی شود./ برنا