به گزارش پایگاه خبری نشان :

 ویروس کرونا به تازگی هرج و مرج زیادی را در جمهوری چین به وجود آورده و همه چیز را وارونه کرده است و باعث شده که بیشتر افراد خود را در خانه هایشان حبس کنند، اما به نظر نمی‌رسد چنین شرایطی عامل بازدارنده ای برای دونده ماراتن و اصرار او برای ادامه تمریناتش باشد.

xLayJPwJY6ef

به مانند بسیاری از هموطنانش، بان شانکو دونده آماتور ماراتن از هانگژو در استان ژجیانگ در شرق چین، به دلیل همه‌گیری جدید در آپارتمان خود به دام افتاد، اما وی اجازه نداد این جزئیات کوچک مانع از حفظ تناسب اندام او شود و برای مسابقه آیندش دردسر درست کند. او از فضای کوچک در داخل آپارتمان خود به عنوان یک مسیر کوچک استفاده کرد؛ دور دو میز و در یک راهرو کوتاه حرکت کرد و اخیراً در رسانه های اجتماعی نوشت که تا الآن ۵۰ کیلومتر (۳۱ مایل) پیموده‌ است.

وی گفت: من چند روز است از خانه بیرون نرفته‌ام، اما امروز دیگر نمی‌توانم فقط بنشینم. بیایید دور میز ماساژ اتاق بدویم! بله، یک چرخش حدود هشت متر است، بنابراین من ۵۰ کیلومتر دویده‌ام، این کار را در ۴:۴۸:۴۴ دقیقه انجام دادم. کاملاً عرق کردم و احساس خوبی دارم!

qZlSTsyLBRpS

ورزشکار چینی، بعد  از قرنطینه شهر در آپارتمان خود در حال دویدن است

دونده که دو ساعت و ۵۹ دقیقه در ماراتن به بهترین زمان رسیده بود، همچنین نوشت که هنگام دویدن به همسایگان خود اهمیت می‌دهد، زیرا سعی دارد تا حد امکان از محکم کوبیدن پاهای خود روی زمین کاسته شود تا مزاحم آنها نشود. بنابراین وی طی چهار ساعت ۶۲۵۰ دور در آپارتمانش را در مدت ۴۸ دقیقه و ۴۴ ثانیه به پایان رساند و همسایگان وی هنوز از وی شکایت نکرده‌اند.

کاری که شانکو انجام داده در فضای مجازی بازتاب گسترده‌ای داشته است و مردم از پایبندی و اراده او تمجید کرده‌اند، آنها می‌گویند چقدر خوب است که برای سالم ماندن و دور شدن از یکنواختی قرنطینه، کارهای شبیه به این انجام دهیم.

شهر Hangzhou پایتخت استان Zhejiang از پنجم فوریه برای جلوگیری از انتشار ویروس کرونا در قرنطینه قرار گرفت؛ ویروسی که در فاصله ۶۰۰ کیلومتر دورتر و در ووهان استان هوبی شکل گرفت.

در ژانویه، انجمن دو و میدانی آسیا اعلام کرد، مسابقات داخلی خود را که قرار بود در هانگژو برگزار شود، به دلیل شیوع ویروس، لغو می‌کند. از اواسط ماه فوریه بیش از ۱۵۹ مورد تائید شده از کورونا ویروس جدید در هانگژو و بیش از ۱۱۳۱ در استان ژجیانگ گزارش شد./ تابناک