به گزارش پایگاه خبری نشان :

آرش نجیمی امروز در گفت‌وگو با فارس ، در خصوص شایعه منتشرشده مبنی بر فوت چند نفر در اصفهان به دلیل تشخیص اشتباه کیت‌های تشخیص چینی، اظهار داشت: همه کیت‌ها به تأیید سازمان غذا و دارو می‌رسد و از سوی سازمان غذا و داروی وزرات کشور بین استان‌ها توزیع می‌شود، بنابراین کیت‌های موجود در اصفهان هیچ تفاوتی با کیت‌های دیگر استان‌ها ندارد. 
سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان افزود: نکته مهم دیگر این‌ است که تمام اقدامات درمانی که برای بیمار انجام می‌شود هیچ‌گونه وابستگی به نتیجه آزمایش او ندارد و مهم نیست که نتیجه آزمایش مثبت یا منفی باشد، در هر صورت اقدامات درمانی برای نجات فرد صورت می‌گیرد؛ کادر درمان به هیچ وجه منتظر جواب کیت برای نجات جان یک نفر نمانده و در هر صورت وظیفه خود را انجام می‌دهند. 

وی تصریح کرد: تمام وسایل و کیت‌ها به‌طور پیوسته پایش می‌شوند و اگر وسیله‌ای دچار مشکل باشد کامل از سیستم خارج می‌شود و این شایعات کاملا از اساس اشتباه است. 

نجیمی عنوان کرد: کشورهای مختلفی کیت‌های تشخیص را تولید می‌کنند، چین هم یکی از این کشورها است و بسیاری از کشورها نیز از آن استفاده می‌کنند. 

ارائه خدمات با حداقل امکانات

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در خصوص کمبود تجهیزات در بیمارستان عیسی‌بن‌مریم(ع) بیان داشت: همه بیمارستان‌های اصفهان برای حالت عادی تجهیز هستند و با توجه به این‌که در حال حاضر در شرایط بحران هستیم، بار شدیدی بر بیمارستان‌ها به وجود آمده است. 

وی ادامه داد: به همین دلیل، علاوه بر بیمارستان عیسی‌بن‌مریم(ع)، تمامی بیمارستان‌های ما نیز از نظر برخی از تجهیزات مانند تجهیزات مراقبت‌های ویژه دچار کمبود بوده و با حداقل امکانات در حال انجام وظیفه هستند.

نجیمی خاطرنشان کرد: در حال حاضر بیمارستان‌های خورشید، عیسی‌بن‌مریم(ع)، غرضی و امین به‌طور مستقیم در شهرستان اصفهان درگیر کرونا هستند.