به گزارش پایگاه خبری نشان :

مردانی فوق تخصص بیماری های عفونی اظهار کرد: یکی از مواردی که برای سیستم ایمنی بدن در هنگام مقابله با بیماری هایی مانند کووید ۱۹ ضرر دارد بحث استرس و اضطراب مبتلایان به این عارضه است پس افراد باید استرس را از خود دور کنند.

او افزود: استراحت کافی سبب تقویت سیستم ایمنی بدن می شود و در چنین شرایطی نه تنها بیماران بلکه همه مردم باید از مصرف میوه وسبزی تازه غافل نشوند. تب بالای ۳۸ درجه در صورتی که بین سه  تا چهار روز به طول انجامد، از علائم بیماری کرونا است.

این فوق تخصص بیماری های عفونی افزود: اگر سرفه افراد با مصرف شربت سینه درمان نشود و خشک باشد، از علائم بروز بیماری کرونا است.

مردانی ادامه داد: تنگی نفس یکی از علائم جدی ابتلای افراد به بیماری کووید ۱۹ است و مصرف قلیان و سیگار عفونت ویروسی دستگاه تنفسی فوقانی را تشدید می کند.

اگر مشکوک به کرونا هستید به سوالات تست زیر را انجام بدید.

اگر افراد سرفه می کنند یا گلودرد و درد عضلانی و اسهال دارند همچنین اگر آنها علائم سرما خوردگی دارند و برای هریک به همراه سردرد و تب بالای ۳۷ درجه باید یک امتیاز درنظر بگیرند.

اگر افراد دارای تنگی نفس و خستگی و کسالت دارند باید دو امتیاز برای هریک از موارد در نظر بگیرند.

اگر در منطقه زندگی شان افراد با کرونا مثبت باشد برای این مسئله سه امتیاز و اگر ۱۴ روز در سفر بوده و یا با بیماردن کرونایی و خانواده شان ارتباط داشته برای از موارد سه امتیاز در نظر گرفته شود.

اگر مجموع امتیازها بین ۱ تا ۲ بوده نباید ترس و دلهره  داشته باشید و اگر امتیاز ها بین ۳ تا ۵ باشد باید افراد بهداشت فردی را رعایت و ارتباطات را محدود کنند و اگر امتیاز های شان بین ۶ تا ۱۲ باشد باید با یک پزشک مشورت کنند.

اگر مجموع امتیاز بین ۱۲ تا ۲۰ باشد باید فورا به مراکز درمانی یا به وسیله آمبولانس به بیمارستان مراجعه و تست کرونا از ان فرد گرفته شود./ ایلنا