به گزارش پایگاه خبری نشان :

برای خلاص شدن از کمر درد باید متدهای متفاوتی را امتحان کنید. این به آن دلیل است که هر روشی، برای خود مزایا و فوایدی داشته و پروسه درمان شما را سرعت می بخشد. کمردرد یک اختلال رایج است که عموماً بزرگسالان را درگیر می کند و می تواند روی کل کمر و پشت آن ها تأثیر بگذارد و ایجاد درد کند.

به هر حال درد کمر می تواند مشکلات روزانه بسیار زیادی را پدید آورد و باید بدانید چطور از آن خلاص شوید. تخمین زده شده است که ۸۰ درصد از بزرگسالان درد کمر را یک بار در زندگی خود تجربه می کنند و راه های مختلفی را برای رهایی از این درد امتحان می کنند.

بر طبق سازمان کایروپراکتیک آمریکا درد کمر یکی از رایج  ترین امراض در جهان است. آمار و ارقام این سازمان نشان می دهد که بیشتر از نصف افرادی که در آمریکا کار می کنند، هر سال دچار کمردرد می شوند و این سبب می شود مردم مکرراً به دنبال روش هایی برای رهایی از درد باشند و در جستجوی درمان های طبیعی نیز باشند.

 دلایل اصلی درد کمر

عادت های بدون تحرک نقش بسیار مهمی در کاهش کمر درد بازی می کند. پایین ترین قسمت کمر تحت فشار بسیار زیادی است چون وزن بالا تنه را تحمل می کند. در کل وزن قسمت بالایی بدن توسط نخاع حمایت می شود.

استخوان های مهره و دیسک های آن نیز درگیر هستند، عملکرد این دیسک ها چنین است که استخوان های مهره را از تماس با یکدیگر مصون نگه می دارد و به هر حال با افزایش سن این دیسک  ها تمایل به پاره شدن داشته و احتمال جراحت فرد روز به روز بیشتر می شود.

این اتفاق با گذر زمان به دلیل کار زیاد و عدم تحرک و یک جا نشستن اتفاق می افتد و سبب درد موقت یا سفتی کمر می شود و در برخی موارد درد حاد شده و اساساً روی فعالیت  های روزانه و احوالات عمومی فرد تاثیر می گذارد.

درد کمر بیشتر در گذر زمان افزایش می یابد و می تواند به دلایل مختلفی ایجاد شود. یک شخص هیچ تحرکی ندارد و فعالیتی انجام نمی دهد و احتیاج به تلاش و فعالیت های فیزیکی دارد اما حرکات روزانه اش نامناسب و نامتعادل بوده و بدنش حالات بدی را می گیرد. فرد مورد نظر به مدت طولانی بدون هیچ گونه تحرکی نشسته است.

راه های طبیعی برای رهایی از کمر درد

در بسیاری از موارد باید با پزشکی که بتواند مشکل اصلی را تعیین کند، مشورت کنید. به هر حال با وجود تکنیک های پیشرفته و تکنولوژی اغلب پیدا کردن دلیل اصلی برای درد کمر در یک بیمار سخت است. البته ضروری و لازم است که این پروسه را برای رسیدن به یک درمان مناسب دنبال کنید.

خوشبختانه چند  روش طبیعی وجود دارد که می توانید برای آرام کردن درد کمر خود از آن ها استفاده کنید و نباید فعالیت های روزانه خود را کاهش دهید. همچنین به یاد داشته باشید که باید برای یک تشخیص مناسب با یک پزشک مشورت کنید. پس درمان های ذکر شده زیر تنها یک راه برای خلاص شدن از علائم بوده و به معنی درمان کامل نیست.

سرما و گرما:

یک درمان طبیعی و موثر برای رهایی از درد کمر قرار گرفتن مستقیم در معرض حرارت و سرماست. این تغییرات دما می تواند با افزایش یا کاهش جریان خون در منطقه تحت تاثیر، درد و تورم ناشی از کار یا جراحت را کاهش دهد.

این راهکار می تواند حتی زمانی که درد کمرتان به علت فشار، کشش کمر و یا قرار گرفتن به مدت طولانی در یک وضعیت نامناسب ایجاد شده است ، نیز کمک کننده باشد. می توانید یک کمپرس آب سرد به همراه یخ که با حوله پوشانده شده را مستقیماً در محل درد بگذارید تا تورم را کاهش دهد. سپس از کمپرسور آب گرم و یا دوش آب گرم استفاده کنید تا جریان خون افزایش پیدا کند. این  روش کل ماهیچه های بدن شما را آرام کرده و درد شما را تسکین می دهد.

سیر

سیر می تواند شما را از درد کمر خلاص کند. خواص و ویژگی های بی شمار سیر شناخته شده است. در حقیقت اساساً این ماده یک ضد تورم بوده و می تواند کمر درد را تسکین دهد. سیر همچنین یک درمان طبیعی برای خلاصی از درد کمر است.

این به خاطر آن است که سیر سرشار از آلیسین می باشد (یک ماده ضد باکتری) و خواص ضد تورمی هم دارد. خوردن خام آن آسان ترین راه برای کاهش درد است. هم چنین می توانید این داروی مسکن را به عنوان یک داروی موضعی استفاده کنید. برای انجام این کار باید یک روغن سیر درست کنید. مواد مورد نیاز: ده حبه سیر و ۴ قاشق سوپ خوری روغن نارگیل.

نحوه درست کردن روغن سیر:

روغن را در یک ماهی تابه گرم کنید و حبه های سیر را به آن اضافه کنید. سپس اجازه دهید با شعله کم آرام آرام قهوه ای شود. سپس آن را صاف کنید و روغن را در یک ظرف شیشه ای بریزید. بعد می توانید آن را خنک کنید سپس سیر را به روغن اضافه کنید و اجازه دهید برای ۵ تا ۱۰ روز خیس بخورد.

فعالیت های فیزیکی

فعالیت های فیزیکی یک راه درمان طبیعی عالی برای رهایی از درد کمر و ماهیچه است. می توانید با داشتن یک برنامه تمرین ورزشی مثل فعالیت های روزانه کم فشار، شروع کنید. مانند کشش بدنی آرام، شنا یا پیاده  روی.

این کارها برای مقابله با گرفتگی ناحیه کمر بسیار عالی و کاربردی است. یک زندگی بدون تحرک قطعاً روی ماهیچه  های کمری تاثیر خواهد گذاشت. پس آن ها را تقویت کنید و از جراحت های بیشتر در آن ناحیه در هنگام تمرین ورزشی خودداری کنید. هرچه ماهیچه ها بیشتر تقویت شوند درد کمتری احساس خواهید کرد.

خوب بخوابید:

استراحت مناسب و کافی به شما کمک می کند ناحیه کمری خود را تقویت کنید. استراحت و خواب مناسب می تواند برای بسیاری از مشکلات سلامتی شما بهترین راه حل باشد. وقتی ما خواب هستیم، بدن ما اندروفین آزاد می کند و این هورمون ها می توانند همانند داروهای دیگر موثر باشند.

وقتی بدن ما اندروفین آزاد و تولید می کند، سیگنال های درد در مغز به آرامی کاهش می یابد. خواب و استراحت استرس، نگرانی و افسردگی که با درد حاد کمر همراه است را از بدن شما خارج می سازد . در حقیقت معمولاً در افرادی که اختلالاتی در کمر خود احساس می کنند، بی خوابی و مشکلات خواب نیز وجود دارد./الو دکتر