به گزارش پایگاه خبری نشان :

بسیاری از پزشکان یا کسانی که مطالعات آزاد در مورد سلامتی دارند، به شما توصیه می کنند کرفس بخورید. حالا می خواهیم بصورت جامع تری در مورد فایده های کرفس برای سلامتی و بدن با شما گفت و گویی داشته باشیم.

کرفس به انگلیسی Celery است که در دسته ی سبزیجات قرار می گیرد.

کرفس دارای خواص فوق العاده برای بازسازی و بهبودی در انسان است. مهم نیست که چه کسی هستید، چه جایی زندگی می کنید و یا چه رژیمی را دنبال می کنید، نوشیدن آب کرفس یک روش بسیار مفید برای سلامتی در زندگی شما خواهد بود، در این جا برخی از مزایای آن را بررسی می کنیم.

خاصیت کرفس برای دستگاه گوارش

کرفس حاوی مواد مغذی خاصی در فیبرهای آن است که وقتی آب آن را می خورید متوجه می شوید. این مواد مغذی عملکرد مطلوب دستگاه گوارش را به عنوان یک ملین طبیعی و آرام کردن اعصاب که توسط شیوه زندگی ناسالم و انتخاب غذا آسیب دیده است، ترویج می دهند. آب کرفس تسکین دهنده و خنک کننده دستگاه گوارش است، که کمک می کند هر نوع التهاب در دستگاه گوارش درمان شود. این برای افراد مبتلا به IBS، کرون و سرطان روده بزرگ مناسب است.

میزان فوق العاده بالای سدیم طبیعی در کرفس می تواند به جذب و استفاده از بقیه مواد غذایی که در طول روز مصرف می کنید کمک کند. آنزیم های کرفس موجب بالا رفتن اسید هیدروکلریک در معده می شود، به طوری که هضم غذا به راحتی انجام می شود.

آنتونی ویلیامز پزشکی AKA Medium معتقد است که خوردن کرفس یکی از بهترین راههای تقویت روده است. انواع مختلفی از سدیم با از بین بردن سموم از هر اینچ بدن فرد از جمله روده، به بهبود و بازسازی معده کمک می کنند. او می گوید که نوشیدن نیم لیتر آب تازه کرفس هر روز صبح با معده خالی می تواند سلامت و هضم شما را به مدت یک هفته تضمین کند.

 

فواید کرفس برای تقویت استخوان ها

آیا تا به حال متوجه شده اید که کرفس مانند استخوان ها به نظر می رسد؟ آیا می دانید که ۲۳ درصد استخوان ها از سدیم تشکیل شده و جالب است بدانید که کرفس هم دارای ۲۳ درصد سدیم است. کرفس دارای کلسیم و سیلیکون بسیار بالا است که به بازسازی و تقویت استخوان های آسیب دیده کمک می کند. کرفس همچنین دارای ویتامین K است که نقش مهمی در متابولیسم استخوانی و محافظت از پوکی استخوان دارد.

دکتر نورمن واکر، اظهار داشت که کلسیم باید به صورت ارگانیک و از طریق اتم های حیاتی آلی مصرف شود. هنگامی که غذای حاوی کلسیم پخته یا پردازش می شود کلسیم به طور خودکار به اتم های معدنی تبدیل می شود. این بدان معنی است که آنها در آب حل نمی شوند و نمی توانند سلول های بدن ما را با تغذیه ای که برای احیای نیاز دارند تامین کنند.

بنابراین آب کرفس تازه و کرفس یک راه عالی برای تقویت استخوان ها است. کمبود سدیم طبیعی در رژیم غذایی شما باعث می شود بدن شما آن را از استخوان ها بگیرد و در طول زمان آن ها ضعیف و شکننده باشند. طبیعت هوشمندانه کرفس شرایط را برای کمک به تقویت و دوباره سازی سیستم اسکلتی بدن فرد فراهم می کند.

کرفس تصفیه کننده قوی خون

کرفس حاوی یک ترکیب خاص به نام کومارین است که فعالیت گلبول های سفید را ترویج می دهد و به سیستم عروقی کمک می کند. این به افزایش جریان خون کمک می کند، فشار خون را پایین می آورد و جریان خون را تصفیه می کند. بسیاری از بیماری های سیستم عصبی و خون به علت عناصر معدنی و نمک های بدن به صورت محصولات فرآوری مرده است. سدیم در کرفس نیز سیالیت خون و لنفاوی را حفظ می کند و مانع از آن می شود که بیش از حد غلیظ شود. کرفس غنی از ویتامین A، C، آهن و منیزیم است. این ترکیب به تغذیه و بازسازی سلول های قرمز خون کمک کرده و به افراد مبتلا به روماتیسم، فشار خون بالا، آرتریت، و کم خونی کمک می کند.

 

تقویت سیستم ایمنی و خاصیت سم زدایی کرفس

این آب جادویی بسیار هیدراته و قلیایی است و برای تعادل سطح pH بدن و خنثی کردن هر حالت اسیدی در بدن موثر است. این به نوبه خود، باعث می شود تا به حفظ سلول های سالم و تعادل معیارهای معین، کاهش خطر بیماری قلبی، محافظت از تراکم استخوان (پیشگیری از پوکی استخوان)، کاهش التهاب، تقویت سیستم ایمنی و حفظ وزن سالم کمک شود.

ترکیبی از سدیم و پتاسیم آن را تبدیل به یک دیورتیک طبیعی می کند. این گردش مایعات را در بدن تنظیم می کند و تولید ادرار را افزایش می دهد. این باعث می شود که کرفس برای دفع سموم از بدن و همچنین کاهش وزن فوق العاده خوب باشد. این دارای توانایی حذف کلسیم از مفاصل و از بین بردن آنها از طریق کلیه است.

مصرف آب کرفس به تنهایی هضم و حذف مواد زائد را آسان می کند و به بدن برای تمیز کردن، سم زدایی و بازیابی کمک می کتد.

 

ضد التهاب

دو ترکیب ویژه در کرفس، پلی استیلن و لووتئولین، کرفس را یک منبع ضد التهابی می کند.

لوتئولین یک بیوفلاونوئید قوی است که نشان داده شده است مانع از اثرات آنزیم های خاصی می شود که ژن های مسئول پاسخ التهابی را فعال می کنند. یک مطالعه انجام شده توسط مجله تغذیه نشان داد که سلول های مغزی که در معرض این فلاونوئید گیاه بودند، واکنش التهابی کمتری دریافت کردند.

لوتئولین تولید یک سیتوکین کلیدی در مسیر التهابی را به میزان ۹۰ درصد کاهش می دهد! لووتولین یک آنتی اکسیدان قوی است که به مبارزه با آسیب های رادیکال آزاد و کاهش آسیب DNA اکسیداتیو در ارتباط با التهاب کمک می کند.

Polyacetylene نیز یکی از بهترین مدافعین در برابر التهاب است، که در تلاش برای پایین آوردن سطوح التهابات در بدن است. بنابراین نوشیدن آب کرفس می تواند علائم همراه با آرتریت، استئو آرتریت، بیماری قلبی، سرطان، آلزایمر، مولتیپل اسکلروز، نقرس و موارد دیگر را کاهش دهد.

دکتر سلام