به گزارش پایگاه خبری نشان :

سرهنگ روح اله شهبازی‌پور رئیس پلیس فتا استان کهگیلویه و بویراحمد گفت : خانمی جوان با در دست داشتن شکوائیه‌ای و مراجعه به پلیس فتا اظهار داشت، شخصی ناشناسی از طریق شبکه اجتماعی اینستاگرام اقدام به ارسال مطالب توهین‌آمیز و فحاشی علیه وی نموده و این موضوع باعث از بین رفتن آبروی شاکی در بین دوستان و آشنایان شده است، موضوع پرونده در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت.

دستگیری فحاش اینستاگرامی در کهگیلویه

این مقام انتظامی ادامه داد: با بررسی‌های فنی و تخصصی در فضای مجازی متهم که نامزد سابق برادر شاکی بود، شناسایی و دستگیر و با توجه به مستندات موجود به این عمل مجرمانه خود اعتراف کرد و در بازجویی‌های انجام شده علت و انگیزه خود را انتقام‌جویی از شاکی به علت اختلافات خانوادگی با او عنوان داشت.

سرهنگ شهبازی‌پور یادآور شد: رعایت اخلاق در فضای مجازی به خصوص شبکه‌های اجتماعی یکی از ضروریات است که کاربران باید به آن پایبند باشند، چرا که عدم رعایت اخلاق در این فضا باعث هرج و مرج و ناهنجاری‌های فراوان می‌شود که این ناهنجاری‌ها حتی می‌تواند در روابط حقیقی افراد در فضای واقعی تاثیر گذار باشد.

انتقام جویی در فضای مجازی / زن کهگیلویه ای به دام افتاد

وی افزود: کاربران در فضای سایبری باید مراقب رفتار آنلاین خود باشند و از روی بد گمانی و شک یا انتقام جویی و یا سرگرمی و... برای دیگر کاربران ایجاد مزاحمت نکنند، چرا که همانطور که گفته شد مزاحمت در فضای سایبر جرم است و با کاربر خاطی برابر قانون برخورد می‌شود.

رئیس پلیس فتا استان کهگیلویه و بویراحمد از شهروندان خواست: هشدار‌های پلیس فتا را جدی گرفته و در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی یا پیام رسان‌های موبایلی مراتب را از طریق نشانی پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی گزارش نمایند.

رکنا