به گزارش پایگاه خبری نشان :

آیا هر شب به اندازه کافی می خوابید؟ خوب نخوابیدن نگران کننده است و می تواند به سلامتی شما آسیب برساند. کمبود قابل توجهی از خواب با کاهش امید به زندگی و همچنین بیماریهای مزمن شایع مرتبط است. بهترین غذاها برای بهتربه خواب رفتن شامل موارد زیر است:

سرکه بالزامیک

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا، وقتی می خواهید بخوابید، خوردن غذاهای سرشار از ملاتونین نوعی سلاح مخفی شما هستند. ملاتونین می تواند به بهبود راندمان خواب کمک کند.

پسته

آجیل و به ویژه پسته حاوی مقادیر زیادی ملاتونین است.

بادام

اگر زیاد به پسته علاقه ندارید، مشکلی نیست! یک گزینه خوب دیگر وجود دارد که شاید بخواهید آن را در نظر بگیرید. بادام نیزبه عنوان منبع عالی ملاتونین شناسایی شده است. با توجه به این نکته، خوردن هر روز تعداد انگشت شماری از این آجیل ها می تواند تفاوت زیادی در نحوه خوابیدن در شب داشته باشد.

برنج

هنگامی که شما در حال پخت و پز شام هستید ، مقدار زیادی مواد تشکیل دهنده وجود دارد که به شما یک دوز سالم ملاتونین می دهد. محققان ژاپنی برنج را نوعی تقویت کننده خواب می دانند.

توت فرنگی

توت فرنگی نیز به عنوان منبعی غنی از ملاتونین شناخته شده است.

چای بابونه

تحقیقات حاصل از گزارش پزشکی مولکولی نشان می دهد که چای بابونه می تواند خواب را به شخص القا کند.

گوجه فرنگی

گوجه فرنگی سرشار از ملاتونین است و می توانند به شما در بهبود خواب کمک کنند.

فلفل

فلفل سطح ملاتونین نسبتاً زیادی دارد.

کیوی

اگر در خوابیدن مشکل دارید، یک راه حل وجود دارد. تحقیقات دانشگاه کلمبیا نشان می دهد که خوردن کیوی می تواند تأثیر مثبتی بر کیفیت خواب فرد داشته باشد.

ماهی

آیا می دانستید که خوردن برخی از ماهی ها خواب شما را تقویت می کند. تحقیقات دانشگاه پنسیلوانیا نشان داد کودکانی که هفته ای یک بار ماهی می خورند، نسبت به کودکان دیگر ضریب هوشی بالاتری دارند.

سویا

سویا یکی دیگر از منابع اصلی ملاتونین است.

گردو

براساس تحقیقات دانشگاه تگزاس، گردو سرشار از ملاتونین و آنتی اکسیدان ها است.

آب آلبالو

این آبمیوه خاص به عنوان یک غذای عالی غذایی مورد استفاده قرار می گیرد و به شما در خواب بیشتر و بهبود کیفیت استراحت کمک می کند. تحقیقات ژورنال تغذیه اروپا نشان می دهد که این ماده مغذی دارای ملاتونین زیاد است و همچنین می تواند باعث افزایش سطح خواب سالم شود.

موز

آیا می دانید پتاسیم می تواند به بهبود خواب شما کمک کند؟ تحقیقات دانشگاه کالیفرنیا – سن دیگو نشان می دهد که پتاسیم، که اغلب در مواد غذایی یافت می شود، می تواند به طور قابل توجهی کارایی خواب را بهبود بخشد.

آووکادو

البته موزها تنها منبع پتاسیم نیستند. آووکادو در واقع غلظت بیشتری از پتاسیم نسبت به موز دارد .

قارچ

تحقیقات نشان می دهند که قارچ می تواند به تقویت خواب کمک کند .

هندوانه

پربیوتیک های رژیم غذایی می توانند میکروبیوم موجود در روده شما را تغییر دهند و همچنین ممکن است به جلوگیری از اختلالات ناشی از استرس در خواب کمک کنند. خبر خوب این است که منابع زیادی برای دریافت پربیوتیک وجود دارد.

بادام هندی

خوردن بادام هندی می تواند مانع از اختلال خواب شما شود.

انار

براساس اطلاعات دانشگاه موناش، انار یکی دیگر از منابع غنی پروبیوتیک است.

پیاز

پیاز نیز منبع طبیعی پروبیوتیک است و می تواند راز خواب بهتر شب باشد.

منبع: شفقنا