به گزارش پایگاه خبری نشان :

محمدرضا حیاتی مجری و گوینده با سابقه صدا و سیما پس از ابراز ارادت به ابی خواننده آن طرف آبی ممنوع التصویر شد و دیگر نتوانست به جام جم برود

محمدرضا حیاتی با وجود عذرخواهی پس از ابراز ارادت به ابی همچنان خانه نشین است و نمی تواند جلوی دوربین رود.

محمدرضا حیاتی ، گوینده‌ خبر تلویزیون جمهوری اسلامی ایران، اینطور توضیح داد که از وی خواسته شده تا«فعلا» به صداوسیما نرود است.

محمدرضا حیاتی که گوینده یکی از مهم‌ترین و تاریخی‌ترین خبرهای تاریخ تلویزیون یعنی رحلت امام خمینی(ره) است، درباره ماجراهایی که پس از یک گفتگوی زنده برایش پیش آمده توضیحات زیر را ارائه کرد:

آن روز حرف دلم را زدم

حیاتی گفت: آنچه آن روز درباره آن خواننده گفتم حرف دلم بود اما شاید مسئولان صدا و سیما و معاونت سیاسی از من دلگیر شده باشند. از همان روز هم دیگر به تلویزیون نرفته‌ام. تماس گرفتند گفتند فعلا نیا و من هم گفتم چشم. گفتم که بازنشسته هستم و پیش‌تر هم خواسته بودم که دیگر نباشم.

بیشتر عمرم را در صدا و سیما گذرانده ام

اگرچه مردم و صداوسیما را دوست دارم و دو سوم عمرم را در صداوسیما گذرانده‌ام. چطوری می‌توانم چنین جایی را دوست نداشته باشم. (بغض) ولی بالاخره باید روزی دل کند.

 دو مسئله سال‌ها من را زنده و سر حال نگه داشته است؛ یکی خود رسانه و یکی ارتباطی است که با مردم دارم. هیچ چیز جای این را نمی‌گیرد که با مردم در تماس باشی. من هر جا می‌روم مردم مشکلات‌شان را می‌گویند و فکر می‌کنند من می‌توانم کاری کنم. من فقط می‌خوانم و بعضی وقت‌ها اشک می‌ریزم.

واکنش حیاتی به برخورد نامناسب تلویزیون با مجریان و گویندگان

تلویزیون خیلی از مجریان و گویندگان خود را از دست داده در حالی که باید از کسانی که روی آن‌ها سرمایه گذاری کرده است و آن‌ها را به اینجا رسانده استفاده بهینه کند نه این که یک مجری راحت کنار گذاشته شود.

خدا شاهد است ظاهر و باطن من همیشه همین بوده است و اصلا روی دیگر ندارم که می‌گویند حیاتی می‌خواهد آن را نشان دهد.

در صورتی که اگر می‌خواستم از کار و موقعیتم استفاده کنم، به‌راحتی می‌توانستم. در این سال‌ها در مراسم و همایش‌های مختلف پیش روسای جمهور، ‌وزرا، ‌نمایندگان مجلس و مسئولان بوده‌ام اما هیچ خواسته‌ای نداشتم.

در هفته‌های اخیر اظهار نظر دو چهره درباره علاقه‌شان به صدای خوانندگان لس‌آنجلسی بحث‌انگیز و جنجالی شده است؛ رئیس حوزه هنری خوزستان که از رئیس جمهوری خواسته بود نصرالله معین را به ایران دعوت کند و محترمانه از سمت خود برکنار شد و حیاتی که به صدای ابی ابراز علاقه کرد و فعلا کنار گذاشته شده است.

هر چند احتمالا او خیلی زود به تلویزیون بازمی‌گردد.