به گزارش پایگاه خبری نشان :

1- زندگی طولانی‌تری خواهید داشت

مطالعه مرکز قلب هونولولو از ۸هزار مرد نشان داده است که تنها ۳ کیلومتر پیاده‌روی در روز خطر مرگ را تقریباً نصف می‌کند. پیاده روی بر کاهش خطر سرطان نیز تاثیرگذار است. اگر پیاده‌روی را در برنامه روزانه خود قرار دهید، شانس زندگی طولانی‌تر و سالم‌تری را افزایش می‌بخشید.

۲- پیاده‌روی به جلوگیری از افزایش وزن کمک می‌کند

اگر روزانه فقط ۲هزار قدم دیگر به فعالیت‌های عادی خود اضافه کنید، ممکن است هرگز اضافه وزن پیدا نکنید. تحقیقات دکتر جیمز هیل از مرکز تغذیه انسان در مرکز علوم بهداشت دانشگاه کلرادو نشان می‌دهد، افرادی که پیاده‌روی روزانه را جدی می‌گیرند بسیار کمتر از دیگران دچار افزایش وزن می‌شوند.

۳- می‌توانید از وزن خود کم کنید

ورزش‌هایی مانند پیاده‌روی، بخش مهمی از هر برنامه کاهش وزن هستند. برای کاهش وزن هنوز باید چقدر بخورید که تماشا کنید. اما پیاده‌روی به شما کمک می‌کند عضله‌هایی لاغر و سالم بسازید، چربی‌ها را از دست بدهید و سوخت و ساز بدن را بالا بکشید. حفظ برنامه پیاده‌روی یا سایر برنامه‌های ورزشی موجب کاهش موفقیت‌آمیز وزن در طولانی مدت می‌شود.

۴- پیاده‌روی خطر ابتلا به سرطان را کاهش می‌دهد

مطالعات نشان داده است که پیاده‌روی و ورزش خطر ابتلا به سرطان سینه و روده بزرگ را کاهش می‌دهد. پیاده‌روی برای افراد دچار بیماری سرطان که تحت معالجه هستند نیز مفید است و احتمال بهبودی و بقا را بهبود می‌بخشد.

 

۵- پیاده روی خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی و سکته مغزی را کاهش می‌دهد

لازم است خون خود را حرکت دهید! بیماری‌های قلبی و سکته مغزی از جمله قاتلان برتر زنان و مردان در دنیای امروز است. با ۳۰ دقیقه تا یک ساعت پیاده‌روی در روز می‌توانید خطر ابتلا به هر دو را به نصف کاهش دهید.

 

۶- پیاده‌روی خطر ابتلا به دیابت را کاهش می‌دهد

به عنوان حداقل نیاز روزانه شما به سلامتی و به منظور جلوگیری از دیابت نوع ۲، روزانه ۳۰ دقیقه پیاده‌روی کنید. یک مطالعه توسط دانشکده کارشناسی ارشد بهداشت عمومی، دانشگاه پیتسبورگ نشان داده است که ۳۰ دقیقه پیاده‌روی در روز خطرات دیابت برای افراد با اضافه وزن و همچنین مردان و زنان بدون اضافه وزن را کاهش می‌دهد. پیاده‌روی همچنین به حفظ تعادل قند خون در مبتلایان به دیابت کمک می‌کند.

 

۷- قدم زدن قدرت مغز شما را تقویت می‌کند

در مطالعه‌ای که از سوی شورای ملی پیری در مورد افراد بالای ۶۰ سال انجام شده، اعلام شده است که ۴۵ دقیقه پیاده‌روی در روز، مهارت‌های فکری افراد بالای ۶۰ سال را افزایش می‌دهد. این آزمایش از مدت زمان ۱۵ دقیقه آغاز شد و د طول دوره، به سرعت و زمان افزوده شد. نتیجه این بود که همان افراد بعد از اجرای این برنامه پیاده‌روی، از نظر روحی سرحال‌تر بودند.

 

۸- پیاده‌روی باعث بهبود روحیه و کاهش استرس می‌شود

پیاده‌روی و در کل ورزش، منجر به رهاسازی اندروفین‌ها، مسکن‌های طبیعی بدن می‌شود. بیشتر افرادی که ورزش روزانه را در برنامه خود دارند متوجه بهبود روحیه خود به دلیل ترشح داروهای شادی‌آور بدن می‌شوند. مطالعه‌ای که در سال ۱۹۹۹ در مجله Annals of Behaviour Medicine منتشر شد، نشان داد که دانشجویان دانشگاهی که به طور مرتب ورزش می‌کنند، استرس کمتری را نسبت به کسانی که اصلا ورزش نمی‌کنند یا کسانی که با بی‌حوصلگی ورزش می‌کنند، تجربه می‌کنند.

۹- راه رفتن می‌تواند از اختلالات جنسی جلوگیری کند

۳ کیلومتر پیاده‌روی روزانه از سوی مردان، خطر ابتلا به اختلالات جنسی را کاهش می‌دهد. تاثیر ورزش بر این مسئله به ویژه در میانسالی بیشتر نمایان می‌شود. یک بررسی در سال ۲۰۱۸، ۴۰ دقیقه ورزش هوازی با شدت متوسط ​​تا زیاد برای چهار روز در هفته را به مردان در کنترل این موضوع توصیه می‌کند.

ایرنا