به گزارش پایگاه خبری نشان :

فیض‌الله منصوری متخصص بیماری های عفونی از این رفتار مردم به عنوان یک نوع خودکشی یاد کرد و افزود: هنوز هیچ کس نسبت به رفتار کرونا شناخت دقیقی ندارد و در هیچ کجا به اثبات نرسیده که ایمنی ایجاد شده در برابر این ویروس تا چه مدت ماندگاری دارد.

منصوری به افزایش شمار مبتلایان و جان باختگان کرونا در کشور اشاره کرد و گفت: روز گذشته بیشترین مرگ و میر ناشی از این بیماری با 162 فوتی به ثبت رسید و این آمار نشان می‌دهد که کرونا همچنان با قدرت به پیش می‌رود.

وی افزود: گرمای هوا هم تاثیری روی این ویروس نداشته و کرونا مانند چند ماه گذشته همچنان با قدرت به پیش رفته و تعداد بیشتری را مبتلا کرده و به کام مرگ می کشاند، بنابراین ابتلای زودتر به بیماری در فصل گرما به منزله کم خطر شدن آن نیست.

این متخصص بیماریهای عفونی تصریح کرد: این شرایط به ما نشان می‌دهد که به هیچ عنوان نباید در خصوص این بیماری ریسک کرد و هرچه افراد دیرتر به بیماری مبتلا شوند احتمال اینکه تا آن زمان واکسن بیماری کشف شود، بیشتر است.

وی افزود: اینکه افراد تلاش دارند در فصل گرما به این بیماری مبتلا شوند تا در پاییز ایمن بمانند تصور بسیار خطرناک و اشتباهی است، چرا که ذره ای از قدرت کرونا در فصل گرما کم نشده و این کار رسما نوعی خودکشی است و عملا افراد با این کار به استقبال خطر رفته و ریسک مرگ را قبول می کنند.

 منصوری تصریح کرد: هنوز مورد تایید شده ای از ابتلای دوباره به کرونا گزارش نشده، اما این به معنی عدم وجود این موارد نیست و تا تحقیقات علمی در این زمینه صورت نگیرد، نمی توان درباره آن نظر دارد.

این متخصص بیماری های عفونی از مردم خواست تا با جدیت رعایت پروتکل های بهداشتی را داشته و بدانند تعداد مبتلایان در حال افزایش است و اگر این روند تصاعدی ادامه داشته باشد قطعا در خدمات رسانی درمانی دچار مشکل خواهیم شد، بنابراین هرچه زمان ابتلا به تاخیر بیفتد بهتر است و احتمال تولید واکسن هم تا آن زمان بیشتر می شود./ ایسنا