به گزارش پایگاه خبری نشان :

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، عصر امروز کیک‌هایی حاوی قرص‌های مشکوک در برخی از نقاط این شهرستان یافت شد.

پس از تحقیقات به‌عمل آمده از جانب علوم پزشکی استان ایلام و بررسی‌های انجام شده وجود قرص و کپسول در کیک‌های خوراکی، دریافته شد که این موضوع به خط تولید این محصولات مربوط نبوده و  پس از تولید به صورت جای‌گذاری و یا تعویض کیک‌های داخل بسته بندی، انجام شده‌است و موردی که ناشی از مصرف این موارد بوده و منجر به مشکل در سلامتی فردی شده باشد گزارش نشده است.

در این راستا علوم پزشکی استان ایلام نیز در اطلاعیه‌ای اعلام کرده است: با توجه به اینکه مداخلاتی با انگیزه‌های خاص در سطح توزیع و عرضه اتفاق افتاده است در موارد مشاهده شده کلیه پروسه توزیع و عرضه مورد بررسی کامل قرار گرفته است و پیگیری‌ها ادامه دارد.

به منظور حفظ امنیت مواد خوراکی رعایت زنجیره توزیع و لزوم تامین اجناس از شرکت‌های توزیع مجاز مورد تاکید بوده و در صورت اثبات خرید عرضه کنندگان از مراکز توزیع غیر رسمی تبعات قانونی آن متوجه افراد خاطی است.

 بررسی سایر عوامل نظیر قصد و نیت انجام این کار در حوزه صلاحیت و اختیارات دانشگاه علوم پزشکی نبوده و مراجع انتظامی و امنیتی موضوع را بررسی خواهند کرد. 

 با توجه به احتمال تکرار چنین اقداماتی، مردم استان ایلام ضمن هوشیاری و دقت نظر در تامین مایحتاج خود، می‌توانند با گزارش موارد مشکوک یا عینی به سامانه تلفنی ۱۹۰ و معرفی محل عرضه، در بررسی و مداخله سریع‌تر مساعدت کنند. 

از طرفی سازمان غذا و دارو درباره کشف قرص در محصولات غذایی بر این اساس است:

در مورد مشاهده جسم خارجی از جمله قرص و کپسول در تعدادی از بسته‌های فرآورده‌های غذایی از جمله ویفر، کیک و... در برخی مناطق جنوبی کشور، بررسی‌های همکاران ما حاکیست موضوع به هیچ‌وجه به سطح تولید و پخش کلان مرتبط نبوده و موارد احتمالی به صورت مشکوکی در سطح عرضه مشاهده یا گزارش شده است که به نظر میرسد موضوعی فراتر از حوزه سلامت بوده و حتی می‌تواند ابعاد انتظامی، سیاسی و امنیتی داشته باشد.