به گزارش پایگاه خبری نشان :

محمد اسلامی شامگاه شنبه  با حضور در جمع راهداران منظریه محور هراز، شب یلدا را با آنان سپری کرد. اسلامی در این جمع اظهار داشت: در راستای حمایت از تولید داخل، قرارداد خرید 350 دستگاه ماشین آلات راهداری در هفته جاری با شرکت هپکو منعقد شد تا در اختیار سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای قرار گیرد.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اقدامات در دست انجام در محور هراز افزود: احداث باند دوم در زمانی که باند اول زیر بار ترافیک قرار دارد، کار بسیار سخت و زمان بری بود، اما تا‌کنون بیش از 100 کیلومتر باند دوم در دست بهره‌برداری قرار دارد.

اسلامی خاطرنشان کرد: با همکاری وزارت نیرو، زیرگذری در کمتر از 50 روز در منطقه چلاو برای رفع مشکلات مردم احداث شد.

وی با بیان اینکه یکی از وظایف وزارت راه و شهرسازی، توسعه زیرساخت‌ها و نگهداری آن‌ها‌ست، افزود: در این دوره با اهتمام رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، وقت بسیاری صرف نوسازی و تجهیز راه‌ها و امکانات از طریق خرید و بازسازی ماشین آلات راهداری شده است.

اسلامی با اشاره به رونمایی از 63 دستگاه ماشین‌آلات راهدازی بازسازی شد‌ه بیان کرد: صدها دستگاه از ماشین آلات فرسوده که به دست فراموشی سپرده شده بود، با ابتکار رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و همکاران این سازمان مورد بازسازی قرار گرفته است.

وی افزود: حدود 10 کیلومتر از سه پل کابلی کلنگ خورده در سال 96 تا قبل از پایان امسال افتتاح می‌شود، تا یال تکمیل‌کننده اتصال به منطقه آب‌اسک آماده و پروژه تعریض محور هراز تکمیل شود.

اسلامی با بیان اینکه پروژه تعریض محور هراز هیچ‌گاه تعطیل نشده است، افزود: بلکه ترافیک عبوری به ویژه در ایام پیک سفر سبب کندی در اجرای پروژه می‌شود اما امید است این پروژه طبق زمان‌بندی تا کمتر از دو سال دیگر به اتمام برسد.

وزیر راه و شهرسازی درباره آزادراه تهران ـ شمال نیز گفت: عملیات اجرایی منطقه یک آزادراه تهران شمال پایان یافته و هم‌اکنون کمیته نظافت در حال کار است و برق مورد نیاز این آزادراه از سوی وزارت نیرو تامین شده است.

اسلامی با بیان اینکه منطقه یک آزادراه تهران ـ شمال دهه فجر با حضور رئیس جمهور‌ افتتاح می‌شود، گفت: منطقه دو در دست اجراست و قطعه سه نیز توسط پیمانکاران منطقه یک اجرا می‌شود و تونل البرز تا قبل از پایان سال 99 به بهره‌برداری برسد.

استاندار سابق مازندران گفت: برای اتصال این آزادراه به جاده چالوس جاده‌ای به طول 13 کیلومتر احداث شده ‌تا ترافیک بدون گره به جاده چالوس وارد شود، این پروژه نیز به رغم تمام موانع و معارضان رو به اتمام است.

وزیر راه و شهرسازی با تجلیل از مقام شامخ راهداران‌ گفت: دولت قدردان زحمات راهداران است و تمام تلاش و همت خود را برای تامین رضایت‌مندی این قشر زحمتکش به کار ‌خواهد بست.

وی‌ راهداری را  شغلی دشوار توام با عشق ، ایثار و فداکاری توصیف کرد و افزود: راهداران همواره با عملکرد خود نشان داده‌اند با ارائه خدمات در گرما و سرما، نقش موثری در تامین ایمنی و راحتی سفرهای هموطنان در طول راه‌های کشور دارند و در این مسیر حتی از بذل جان شیرین خود دریغ نداشتند.

اسلامی افزود: خوشبختانه در سال‌های اخیر مردم از زحمات قشر راهدار تا حد زیادی آگاه شده‌اند و به این شغل به عنوان یک شغل پر زحمت و آبرومند بسیار احترام می‌گذارند.

در این مراسم راهدارخانه زنده یاد خسرو غنی‌زاده با حضور محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی و عبدالهاشم حسن‌نیا‌ رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای افتتاح شد.

این راهدارخانه در سه کیلومتری امامزاده هاشم در منطقه برف‌گیر و کولاک‌گیر آهک دره واقع شده است. ‌این راهدارخانه در زمینی به مساحت یک‌هزار متر مربع و 350 متر بنا‌ ساخته شده است. 

راهدارخانه زنده یاد غنی‌زاده، یک بنای مخروبه با عمر 40 ساله بود‌ که با اعتبار 900 میلیون تومان تعمیر، بازسازی، تجهیز، دیوارکشی و آماده بهره‌برداری شده است.  به دلیل وجود محدوده کولاک گیر و برفگیر در آهک دره و اطراف آن، راهدارخانه زنده یاد غنی زاده احداث و به بهره‌برداری رسید تا محلی برای اسکان اضطراری مسافران  و استقرار راهداران باشد.​/ تسنیم

منبع: تسنیم