به گزارش پایگاه خبری نشان :

پاسخ این است که هیچ شاهد علمی وجود ندارد که از استفاده از این ماسک‌ها به منظور جوان‌تر کردن پوست حمایت کند.

متخصصان پوست این ماسک‌ها را از لحاظ پزشکی برای افرادی که پوست سالم و شاداب دارند، ضروری نمی‌دانند.

اما برخی از این ماسک‌ها اگر خیلی طرفدارشان هستید، ممکن است سودمندی موقتی داشته باشند. برخی از این ماسک‌ها به‌طور موقت هم که شده از جلوی از دست رفتن رطوبت پوست را می‌گیرند. این ماسک‌ها لایه نازکی از مواد مرطوب‌کننده یا هومکتانت را روی پوست باقی می‌گذارند که رطوبت پوست را به‌طور موقت تشدید می‌کند و باعث می‌شوند تا مدتی چین‌وچروک‌های پوستی کاهش یابند و پوست نرم‌تر شود.

این لایه همچنین مواد مؤثر موجود در ماسک در برابر پوست به دام می‌اندازد و تأثیربخشی آن‌ها را بیشتر و سریع‌تر می‌کند.

با اینکه ماسک‌های پوستی عموماً بی‌خطر هستند، کیفیت و اجزای مورداستفاده در آن‌ها بسیار متفاوت است. ممکن است برخی از اجزای موجود در ماسک پوستی به علت تحریک پوست یا آلرژی باعث قرمزی، خارش یا پوسته ریزی پوست شوند.

بنابراین اگر پوستی حساس دارید، بهتر است از آن‌ها پرهیز کنید. همچنین بهتر است فهرست اجزای به‌کاررفته در ماسک صورت را ترجیحاً با مشورت متخصص پوست وارسی کنید.

اگر پوست خشک، تحریک‌شده یا بالغی (پر چین‌وچروکی) دارید، ماسک‌های ملایم حاوی هیالورونیک اسید، گلیسرین یا دایمیتکون انتخاب کنید. برخی از افراد می‌گویند ماسک‌های حاوی عسل مانوکا (که از شهد درخت مانوکا در استرالیا تهیه می‌شود) و خاک رس باعث تسکینشان می‌شود.

البته باید دانست که یک کرم یا پماد ملایم مرطوب‌کننده بدون رایحه هم می‌تواند همین اثرات یا بیشتر را با مرطوب کردن پوست خشک و تحریک‌شده و چین‌وچروک دار ایجاد کند

افرادی که پوست لک‌دار دارند، ماسک‌های حاوی خاک رس، زغال، اسید سالیسیلیک، اسید گلایکولیک یا روغن درخت چای دست‌کم از لحاظ نظری سودمند باشد، چراکه این مواد باعث لایه‌برداری پوست می‌شوند و اثر تسکین‌بخش دارند. البته این ترکیبات همچنین بالقوه می‌توانند باعث تحریک، قرمزی و پوسته ریزی پوست هم بشوند.

برای افرادی که پوست شاداب و تروتازه‌ای ندارند یا نشانه‌های پیری در پوست ظاهر شده است، ماسک‌های حاوی اسید گلایکولیک یا رتینول که می‌توانند با لایه‌برداری ملایم باعث درخشان‌تر شدن پوست شوند.

در مجموع، ماسکی وجود ندارد که اثر معجزه‌آسا بر پوست صورت شما بگذارد. اما تا هنگامی‌که انتظارتان از این ماسک‌ها واقع‌گرایانه باشد و ماسک عارضه‌ای روی پوستتان ایجاد نکند، می‌توانید از آن‌ها به‌عنوان بخشی از مراقبت‌های پوستی معمولتان استفاده کنید./همشهری آنلاین

منبع: همشهری آنلاین