به گزارش پایگاه خبری نشان :

لورل و هاردی (به انگلیسی: Laurel and Hardy) نام زوج کمدین مشهور دهه‌های بیست تا پنجاه سینمای آمریکا است. استن لورل متولد ۱۶ ژوئن ۱۸۹۰ در انگلستان است و اولیور هاردی متولد ۱۸ ژانویه ۱۸۹۲ در ایالات متحده است.

7yY17dTwBI1U

استن لورل و اولیور هاردی در سال ۱۹۱۹ در کمپانی فاکس قرن بیستم و در فیلم سگ خوشبخت (که در ۱۹۲۱ اکران شد) همکاری خود را آغاز کردند و سپس به استدیوی فیلم‌سازی هال روچ پیوستند. اما اولین فیلم دو نفره آنها شلوار پوشاندن به فیلیپ در سال ۱۹۲۷ آغاز همکاری رسمی این دو بود و این همکاری در حدود سی سال ادامه یافت. زنوبیا تنها فیلمی است که استن لورل در آن ایفای نقش نداشته‌است.

طنزهای لورل و هاردی در زمان حیات ایشان هیچگاه نتوانست توجه منتقدین را به خود جلب کند اما در میان مردم جهان طرفداران زیادی داشتند. تنها فیلم جعبه موسیقی محصول ۱۹۳۲ توانست برنده جایزه اسکار فیلم کوتاه شود.

اولیور هاردی در ۷ اوت ۱۹۵۷ در ۶۵ سالگی درگذشت و پس از مرگ هاردی، استن لورل به صورت رسمی از حرفه بازیگری کناره‌گیری کرد اما به علت بیماری زیاد نتوانست در مراسم درگذشت هاردی شرکت کند و گفت: «الیور مرا درک می‌کند».

لورل آخرین سال‌های عمر خود را در آپارتمان کوچکی در اوشیناهتل در سنت مونیکا سپری کرد و وقت خود را به جواب دادن به نامه‌ها و تلفن‌های طرفدارانش می‌گذراند. وی در ۲۳ فوریه ۱۹۶۵ در سن ۷۴ سالگی چند روز پس از حمله قلبی درگذشت. او در بخشی از وصیت‌نامه خود نوشته بود: «اگر کسی در مراسم درگذشت من گریه کند دیگر با او سخن نمی‌گویم».