به گزارش پایگاه خبری نشان :

نقل از دیلی میل، اراذل و اوباش با یک کمان با اردک کله‌سبز بیچاره حمله و یک نیزه کوچک به سر و گردن پرنده شلیک کرده بودند. با وجود تلاش‌های گروه‌های نجات برای گرفتن اردک، حیوان بارها از دست دوستداران محیط زیست و حیات وحش گریخته و با همان نیزه در سر به زندگی ادامه داده بود.

هانا ماکانووا و رادک زمن همراه با یک نفر دیگر در یک عملیات تعقیب و گریز با قایق روی رودخانه رادبوزا موفق شدند سرانجام پرنده زخمی را بگیرند و او را از مرگ احتمالی نجات دهند. کارل ماکان، رئیس مرکز نجات حیوان‌ها در شهر پیلسن درباره این عملیات گفت: «اولین بار ماه آوریل تلاش کردیم پرنده را بگیریم اما پرواز کرد و در رفت. بعدها باز هم تلاش‌های ما بدون نتیجه ماند. اردک ما را شناخته بود و فرار می‌کرد.»

lWq2uh0SPueI

عملیات تعقیب و گریز با اردک دوشنبه این هفته به نتیجه رسید و گروه امداد و نجات توانست حیوان را به دام بیندازد. بعد نوبت به گرفتن عکس و بیرون آوردن نیزه از سر و گردن پرنده رسید که با موفقیت به پایان رسید و اردک سرسبز دوباره به رودخانه و محل زندگی خود بازگشت. پلیس جمهوری چک دارد روی پرونده شکارچی احتمالی پرنده‌های رودخانه رادبوزا کار می‌کند./همشهری آنلاین