به گزارش پایگاه خبری نشان :

ایلان ماسک میلیاردر آمریکایی و مالک شرکت‌های اسپیس‌اکس و تسلا با انتشار یک توییت درباره اهرام جیزه و ساخت آن به دست موجودات فضایی جنجالی شد. دکتر زاهی حواس باستان‌شناس معروف مصری و وزیر سابق امور آثار باستانی مصر و خانم رانیا المشاط وزیر تعاون بین‌المللی مصری به این ادعاها پاسخ دادند.

زاهی حوای در توییتر در پاسخ به ایلان ماسک نوشت: نشانه‌های باستانی و تاریخی کاملاً نشان می‌دهد که مردم مصر باستان اهرام را ساخته‌اند. او افزود:  به نظر می‌رسه پول هم نتونسته این میلیاردر رو معروف کنه، به همین خاطر با ادعای بیهوده ساخته شدن اهرام به دست موجودات فضایی قصد جلب توجه داره و می‌گه که رامسس دوم هم آدم‌فضایی بوده.

ایلان ماسک در این اظهار نظر عجیب که بی‌بی‌سی هم آن را بازنشر کرده بود گفت که اهرام مصر را موجودات فضایی ساخته‌اند.

attdt0ZP3ra9

ایلان ماسک که هر از چند گاهی با ایده‌های بلندپروازانه‌اش درباره سکونت در مریخ خبر ساز می‌شود، رامسس دوم باشکوه ترین فرعون مصر را یک آدم فضایی دانسته و جمله‌ای با این مضمون گفته که رامسس انسان نبود، یک آدم فضایی بوده‌است. هواداران ایلان هم با لایک به استقبال ادعای او رفته‌ و می‌گویند حتماً رمز و رازی پشت حرفهای ایلان ماسک است و یک اکتشاف جدید در راه است. 

زاهی حواس باستان شناس معروف گفت: می‌خواستم حرفی نزنم، اما وقتی دیدم این خبر بی‌پایه و اساس در همه جا منتشر شده بر خود لازم دیدم که پاسخ دهم. ادعاهای این میلیاردر هیچ پایه و اساس علمی و تاریخی نداره و رامسس یک مصری از منطقه دلتای مصر بوده و خانواده‌اش در "بر رعمسو" قنطیر کنونی، زندگی می‌کردند. اهرام مصر پروژه‌های ملی مردم مصر بودند و کارگران برای ساخت اهرام نزدیک ۳۲ سال کار کردند. از این میلیاردر می‌خواهم سطح اطلاعاتش را بالا ببرد و کتاب‌های بیشتری درباره اهرام و فراعنه بخواند.

VpECVrHO00Vo

بعد از سلسله اظهار نظرهای جنجالی، ایلان ماسک در توئیت جدیدی نوشت: رامسس بسیار جالب بود. و هرم بزرگ بلندترین هرمی است که انسان از ۳۸۰۰ سال پیش ساخته است و اهرام جیزه سر به فلک کشیده ترین سازه در ۳۸۰۰ سال پیش است./تابناک با تو