به گزارش پایگاه خبری نشان :

امروزه کمردرد یکی از شایع‌ترین امراض میان مردم است. همگام با شهری شدن و تغییر سبک زندگی انسان‌ها به دلیل پیشرفت فناوری، کمردرد نیز به یکی از بیماری‌های مزمن و رایج در میان مردم تبدیل شده است.

وزارت بهداشت انگلیس اعلام کرده است بیشتر افراد در طول زندگی با درجات مختلف کمر درد مواجه می‌شوند. دلایل متعددی برای درد کمر وجود دارد که از آن جمله داشتن رژیم غذایی ناسالم و نیز خوابیدن در وضعیت نامطلوب را می‌توان برشمرد.

کمر درد می‌تواند ناشی از حالت بد نشستن و حتی یک زخم جزئی باشد، در بیشتر موارد کمردرد موضوع نگران کننده‌ای نیست و با گذشت هفته‌ها و ماه‌ها بهبودی حاصل می‌شود.

با این حال، شما می‌توانید خطر ابتلا به کمردرد را با تغییرات جزئی در عادات غذایی خود کاهش دهید. افراد می‌توانند با تغییراتی در عادات غذایی خود سرعت بهبودی کمر درد را افزایش دهند یا از ابتدا از بروز آن جلوگیری کنند. یکی از این مواد غذایی، گیاهی معطر به نام آویشن است.

دکتر مایکل لوین، متخصص ستون فقرات موسسه مغز و اعصاب ایالت فلوریدای آمریکا در این باره می‌گوید: گیاه آویشن یک داروی مهم طبیعی برای درمان کمردرد است.

این گیاه شامل موادی است که می‌تواند احساس درد در فرد را تسکین دهد. حتی می‌توان از آویشن به عنوان یک مسکن طبیعی بهره گرفت. التهاب می‌تواند درد کمر را دردناک‌تر بکند و از آنجا که آویشن ضد التهاب است می‌تواند مانع از تشدید درد شود.

این متخصص تاکید دارد: زمانی که فرد به کمردرد مبتلا می‌شود اولین راهکاری که به ذهنش خطور می‌کند استفاده از دارو‌های شیمیایی است. با این حال، راهکار ساده تری برای مقابله با این درد وجود دارد. آویشن فراتر از یک گیاه معطر است. این گیاه با موادی که دارد می‌تواند درد را تسکین داده و با خاصیت ضدالتهابی خود، باعث کاهش درد کمر شود

همزمان با افزودن آویشن به رژیم غذایی، افراد می‌توانند از چای سبز نیز به صورت مستمر استفاده کنند. چای سبز دارای خواصی شگفت انگیز است که می‌تواند برای تسکین درد موثر باشد. این چای سرشار از پلی فنول‌ها است و به همین دلیل می‌تواند باعث مقاومت کمر در برابر درد شود. پلی فنول‌ها از جمله آنتی اکسیدان‌هایی هستند که می‌توانند خطر التهاب در بدن را کاهش دهند.

در عین حال، در کنار گنجاندن این موارد در رژیم غذایی، متخصصان تاکید دارند انجام ورزش مستمر و حرکات کششی می‌تواند مانع از بازگشت کمردرد شود. در این موارد مشورت با یک فیزیولوژیست درباره نوع حرکات کششی بسیار مفید است.

از جمله کسانی که در خطر کمر درد قرار دارند، افرادی هستند که از اضافه وزن و چاقی رنج می‌برند. کاهش وزن می‌تواند فشار به ستون فقرات را کاهش دهد. از این رو، به افراد چاق توصیه می‌شود به صورت روزانه ورزش کنند و در عین حال مواد غذایی پرکالری را از رژیم غذایی خود حذف کنند. مصرف نکردن فست فود و غذا‌های پرچرب می‌تواند راهکار مناسبی برای افراد چاق باشد.

وزارت بهداشت انگلیس می‌گوید: اگر همزمان با کمردرد شاهد بی حسی در اعضای بدن یا دستگاه تناسلی، از دست دادن کنترل مثانه و بی‌اختیاری ادرار یا مدفوع  و درد شدید در قفسه سینه شدید به سرعت به پزشک مراجعه کنید، زیرا نشانه آن است که مشکل شما تنها مربوط به کمردرد نیست بلکه می‌تواند ناشی از بیماری‌های وخیم دیگر باشد./ باشگاه خبرنگاران