به گزارش پایگاه خبری نشان :

محمود علی‌گو، رئیس اورژانس اجتماعی سازمان بهزیستی کشور درباره فیلم منتشر شده در فضای مجازی که پدری به فرزند خود مصرف مواد مخدر را آموزش می‌دهد، اظهار کرد: در ابتدا باید بررسی کنیم تا ببینیم که این کودک در کدام یک از شهرهاست و به پلیس فتا اطلاع دهیم.

رئیس اورژانس اجتماعی با بیان اینکه بعد از دستگیری فردی که در فیلم به کودک مواد مخدر می‌دهد کودک به سازمان بهزیستی سپرده می‌شود، افزود:اگر به اجبار کودک توسط والد خود مواد مصرف کرده است مسیر قضایی مربوط به خود را طی می‌کند، اما اگر کودک متوجه نیست و اجباری هم در کار وجود ندارد این اقدام یک کودک آزاری از جنس غفلت محسوب می‌شود.

وی گفت: بعد از اینکه کودک طبق فرآیند قضایی به بهزیستی واگذار شد، با مسئولان وزارت بهداشت مراحل سم زدایی برای ترک اعتیاد کودک انجام می‌شود و پس از سم زدایی اگر پسر باشد به "مرکز امید" و اگر دختر باشد به "مرکز مهر" برای بازتوانی ارجاع داده می‌شود.

علی‌گو با اشاره به اینکه اگر خانواده ظرفیت پذیرش برای نگهداری کودک را داشته باشد کودک به خانواده پس داده می‌شود، ادامه داد: اما اگر این‌طور نباشد و خانواده ظرفیت نگهداری از کودک را نداشته باشد کودک وارد مراکز شبه خانواده بهزیستی می‌شود.

رئیس اورژانس اجتماعی با بیان اینکه بازتوانی کودک معتاد فرایند سخت و طولانی دارد، اضافه کرد: بازگرداندن کودک از لحاظ روانی و فیزیکی به شرایط عادی زمان طولانی نیاز دارد.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر در استان‌های تهران، سیستان و بلوچستان، کرمان، خراسان‌جنوبی و مازندران مراکزی برای بازتوانی کودکان معتاد بی‌سرپرست و بدسرپرست وجود دارد همچنین تا پایان سال در استان‌هایی که در حوزه مواد مخدر شرایط قرمز و زرد دارند این مراکز راه‌اندازی می‌شود.

باشگاه خبرنگاران