به گزارش پایگاه خبری نشان :

تا به الان همه ما می دانیم که بیماری کرونا یک بیماری تنفسی است که به سرعت علائم خودش را نشان می دهد و در سراسر دنیا هم پراکنده شده است. این بیماری معمولا روی ریه و جریان هوا اثرگذار است. در نتیجه ممکن است به اندام های حیاتی دیگر هم برسد. در نه ماه گذشته دانشمندان در سراسر جهان روی این بیماری مطالعه داشته اند.

چیزهای زیادی برای کشف و شهود وجود دارد اما تحقیقات نشان می دهد که کووید 19 در قسمت خاصی از بدن (امعا و احشا) زنده می ماند. حتی بعد از مدت زمان طولانی که فرد از این بیماری جان سالم به در می برد و مهم تر از همه این که هنوز در چنین حالتی هم احتمال انتقال وجود دارد.

جایی از بدن فرد مبتلا که حتی بعد بهبودی کرونا هنوز درگیر این ویروس است

مطالعه روی 15 بیمار مبتلا به ویروس کرونا انجام شد و نمونه هایی از این ویروس داخل مدفوع افراد پیدا می شد. در حالی که این افراد در طول بیماری، هیچ نوع علامت شکمی مانند حالت تهوع و اسهال نداشتند.

تست مثبت آن ها در نمونه مدفوعشان مورد بررسی قرار گرفته بود و دقیقا یک هفته بعد از زمانی بود که از بیماری کرونا بهبود پیدا کرده بودند و نتیجه تست تنفسی آن ها منفی شده بود. نتیجه این تحقیقات این شد که ویروس کووید 19 مانند سارس می تواند به روده هم وارد شود.

البته هنوز هم باور ها بر این است که راه انتقال این ویروس از طریق قطرک های پخش شده در هوا از طریق صحبت کردن، سرفه و عطسه است اما سیستم گوارش هم می تواند بخشی از این ویروس را به افراد دیگر منتقل کند.

تحقیقاتی در مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها انجام شد و به این نتیجه رسیدند که احتمال انتقال کووید 19 از این طریق (سیستم گوارشی) هم وجود دارد.

نمناک