به گزارش پایگاه خبری نشان :

هدف این بود که متخصصان مراقبت‌های بهداشتی بتوانند سریعتر موارد کرونا را از سایر موارد با علائم مشابه، مانند آنفولانزا و آلرژی تشخیص دهند.

با استفاده از داده‌های سازمان بهداشت جهانی از بیش از ۵۵۰۰۰ بیمار در چین، تیم تحقیق مشخص کرد که تب اغلب اولین علامت ویروس است. به دنبال آن سرفه، درد و گلو، عضلات و سر و سپس حالت تهوع و یا استفراغ ایجاد می‌شود. اسهال آخرین علامتی است که ظاهر می‌شود.

در این مطالعه آمده است: «مدل ما پیش بینی می‌کند که آنفلوانزا با سرفه شروع می‌شود، در حالی که کرونا مانند سایر بیماری‌های مرتبط با ویروس کرونا با تب شروع می‌شود. با این وجود، COVID-۱۹ از نظر ترتیب علائم گوارشی با SARS و MERS متفاوت است. نتایج ما این عقیده را پشتیبانی می‌کند که باید از تب برای تشخیص اولبه مراکز استفاده شود.»

اگرچه این یافته‌ها ممکن است در کمک به کارکنان مراقبت‌های بهداشتی در خط مقدم تشخیص موارد جدید ویروس کرونا از سرماخوردگی آنفولانزا مفید باشد، اما متخصصان دیگر اشاره کرده اند که این ترتیب علائم برای همه بیمار یکسان نخواهد بود. نقص احتمالی دیگر که توسط منتقدان این مطالعه مورد توجه قرار گرفته است، مسئله سوگیری فراخوان است. یعنی، بیمارانی که در تلاشند تا به طور دقیق به یاد داشته باشند که کدام یک از علائم خود را ابتدا تجربه کرده اند.

دکتر ویلیام شافنر، متخصص بیماری‌های عفونی دانشکده پزشکی دانشگاه وندربیلت گفت: «این یک الگوی جهانی نخواهد بود تعدادی از افراد اصلا تب ندارند.»/ انتخاب