به گزارش پایگاه خبری نشان :

بسیاری از ما به استفاده از تلفن همراه اعتیاد داریم و گاهی اوقات اصلا به آسیب رسان بودن آن فکر نمی کنیم. اگر شما هم جزء آن دسته از افرادی هستید که نمی توانید یک لحظه بدون گوشی باشید و مثلاً گوشی را تا دستشویی و حمام هم با خودتان می برید، مطمئن باشید که خطرات زیادی شما را تهدید می کند.

انجام این کار نه تنها به سلامت بدن شما آسیب می رساند، بلکه چنانچه در بخش سلامت نمناک می خوانید روی ذهن و چگونگی عملکرد آن هم موثر است. از آن جایی که قرار است همه ما به سلامت بدن خود توجه کنیم، پس باید یاد بگیریم که چگونه از موبایل استفاده کنیم و چرا استفاده از موبایل در مکان هایی مثل توالت مضر است.

عوارض جدی استفاده از موبایل در دستشویی

پخش باکتری های بسیار مضر

مطالعات اخیر نشان می دهد که گوشی ها کثیف تر از سنگ توالت هستند؛ یک حقیقتی که حال شما را به هم می زند. گوشی موبایل سرشار از باکتری ای. کولی است که این باکتری در بین دانش آموزان در مدرسه هم زیاد یافت می شود.

این باکتری مضر می تواند مشکلات مربوط به روده، مثل مسموم شدن را افزایش دهد و هم چنین در داخل دستشویی هم وجود دارد و در نتیجه خطر ابتلا به بواسیر را بالا خواهد برد.

کاهش ظرفیت ذهنی

گوشی موبایل تمرکز ما را متوقف می کند و در نتیجه توانایی ما هنگام حل یک مشکل کاهش می یابد. بنابراین زمانی که گوشی تلفن نداشته باشیم اذیت می شویم. پس بهتر است گاهی اوقات موبایل را از خودمان دور کنیم، آن را خاموش کنیم و به انجام کارهای مورد علاقه بپردازیم.

افزایش ابتلا به بواسیر

استفاده از موبایل در دستشویی خطر ابتلا به بواسیر را افزایش می دهد زیرا زمانی که با موبایل به دستشویی می رویم، تایم باقی ماندن ما در این محیط بالاتر می رود و در نتیجه خطر آسیب رسانی به اعضای بدن مخصوصا ایجاد بواسیر بیشتر خواهد بود.

عملکرد نامناسب عضلات لگن

سپری کردن زمان داخل دستشویی همراه موبایل باعث می شود که مشکلاتی برای ماهیچه های بدن ما به وجود بیاید. اعضای بدن ما مثل لگن و مثانه و واژن در چنین حالتی قدرت کافی نخواهند داشت زیرا پوزیشن ما هنگام نشستن روی سنگ توالت غلط محسوب می شود. مخصوصاً اگر سرمان را به سمت گوشی موبایل خم کرده باشیم.

افزایش وابستگی به موبایل

گوشی تلفن ما را به جهانی دیگر متصل می کند و همچنین اعتیاد آوری بسیار بالایی دارد. در نتیجه زمانی که آن را با خودمان داخل دستشویی هم ببریم، میزان وابستگی ما به آن افزایش پیدا کرده و به این معنا است که اصلاً به محیط اطراف خود توجهی نداریم.