به گزارش پایگاه خبری نشان :

به نقل از دیلی‌میل، نتایج یک بررسی جدید نشان می‌دهد شنا در آب سرد ممکن است با تحریک یک پروتئین به در امان ماندن از زوال عقل کمک کند.

 پژوهشگران دانشگاه کمبریج دریافتند، سطح پروتئین شوک سرمایی (RBM3) در بسیاری از شناگران آب سرد  که در استخر روباز مجلس هیل لیدو در لندن بین سال‌های ۲۰۱۶ تا ۲۰۱۸ تحت نظر قرار داشتند افزایش یافته است. پروتئینی که براساس یک تحقیق سال ۲۰۱۵ که روی موش‌ها انجام شده بود از آنها در برابر شروع زوال عقل محافظت می‌کرد. 

دانشمندان می‌خواستند، ببینند که آیا انسان‌ها نیز قادر به ساخت این پروتئین هستند یا خیر؛ آزمایش روی شناگران لیدو تایید کرده است، انسان‌ها نیز قادر به تولید این پروتئین هستند.

در حال حاضر بیش از ۸۵۰ هزار نفر در انگلیس از زوال عقل رنج می‌برند و بر اساس اعلام سرویس سلامت ملی این کشور، زوال عقل، یک ششم افراد بالای هشتاد سال را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

مطالعات روی موش‌های مبتلا به زوال عقل نشان داده است که این پروتئین می‌تواند به تاخیر انداختن شروع بیماری‌هایی نظیر زوال عقل کمک کند.

دانشمندان از دانشگاه کمبریج  که به طور گسترده ارتباط بین زوال عقل و پروتئین «شوک سرمایی» را پوشش داده‌اند، می‌گویند تحقیقات آنها نشان می‌دهد دارویی که بتواند تولید این پروتئین را تحریک کند می‌تواند از ابتلا به زوال عقل جلوگیری کند یا آن را به تأخیر بیندازد./ فارس