به گزارش پایگاه خبری نشان :

او میلیون ها دلار درآمد از طریق کانال یوتیوبش کسب کرده و بیش از ۶۳ میلیون نفر در دنیا، مشترک (subscriber) کانال وی هستند.

این دختر خردسال روس، یکی از صدها دختر روس در فضای مجازی است که توانسته اند با فعالیت فریلنسری و اینفلوئنسری، کسب و کار جذاب و پر درآمدی را برای خود ایجاد کنند و میلیون ها نفر را به سمت آن جذب کنند. آناستازیای کوچولو، امروزه یکی از میلیونرهای روسیه است و در شهر فلوریدا آمریکا سکونت دارد.

3

این یوتیوبر خردسال، با برند Nastya شناخته می شود و صدها هزار دنبال کننده در اینستاگرام دارد.

مادر آناستازیا، سالن زیبایی در روسیه داشت و پدرش نیز شرکت ساختمانی. شروع کار کانال آناستازیا، از سال ۲۰۱۵ میلادی بود. جهانگردی های آناستازیا با والدینش سبب شده بود تا روایت های گردشگری آن ها در کانال یوتیوب آن ها بازتاب یافته و مشترکان به سمت کانال جذب شوند.

والدین آناستازیا برای جهانگردی های خود میلیون ها روبل در چند سال پیش خرج کردند تا اینکه کانال دخترشان پربیننده شد و توانستند از طریق برنامه شرکا یوتبوب (Youtube’S Partner Program) و ایجاد اکانت اد سنس، به ازای هر بازدید از ویدیوهای کانال، درامد دلاری کسب کنند.

2

آناستازیا در حال حاضر، با شبکه Yoola همکاری دارد. چند ادیتور ویدیو با آناستازیا و والدینش همکاری دارند. طبق اعلام مجله فوربس در سال ۲۰۱۹ میلادی، یکی از سریع ترین رشدها در تولید محتوا در فضای مجازی در اختیار او بوده و ویدیوهای کانالش به ۷ زبان است.

او در سال ۲۰۱۹ میلادی در فهرست ۳ تن از پردرآمد ترین یوتیوبر ها قرار گرفت و درامد سالانه ۱۸ میلیون دلاری کسب کرد. امروزه کانال یوتیوب آناستازیا، در فهرست پربیننده ترین کانال های یوتیوب مخصوص کودکان قرار گرفته است.

بیش از ۶۳ میلیون مشترک، کانال های وی را دنبال می کنند. تا اکتبر ۲۰۲۰ میلادی، کانال LIKE NASTYA بیش از ۴۳ میلیارد بازدید را ثبت کرده است که یک رکورد باورنکردنی و جذاب برای این شهروند دهکده جهانی در نخستین سال دهه سوم قرن بیست و یکم است.

موفقیت جاستین بیبر، خواننده جوان موسیقی پاپ کانادا و از دوستان نزدیک سلنا گومز که میلیونرهای زیر ۳۰ سال جهان امروز هستند، مدیون کمک مادرش در ارسال ویدیوهایش در شبکه های اجتماعی به خصوص یوتیوب بود.

لذا مادر آناستازیا هم در موفقیت های دختر کوچولویش بی تاثیر نیست. اینستاگرام آناستازیا توسط مادرش آنا هدایت می شود. آناستازیا اکنون بزرگ ترین یوتیوبر خردسال جهان است. از او در سال های آینده حتما بیشتر خواهیم شنید.

در واقع اینستاگرام و کانال یوتیوب آناستازیا یوتیوبر میلیونر کوچولوی قصه ما، با معرفی مقصدهای گردشگری، محصولات و خدمات شرکت ها و برند، درآمد زایی می کند و درامد اینترنتی سرشاری در این سن دارد. اگر چه اینستاگرامش بیش از ۲۰۰ هزار دنبال کننده ندارد، اما به نظر می رسد با حضور فعال در اینستاگرام، آناستازیا بتواند در آینده نزدیک به فهرست فشن بلاگرها و فود بلاگرها و توریسم بلاگرهای معروف اینستاگرام نیز اضافه شود.

اینستاگرام آناستازیا از ظرفیت قدرت هتشتگ های مربوط به کودکان و فشن و توریسم در پست زنی استفاده نمی کند که به نظر می رسد با توجه به این موضوع مهم در عرصه دیجیتال مارکتینگ، می تواند فالوئرهای بیشتری را به سمت اینستاگرام یکی از خردسال ترین میلیونرهای یوتیوب ترغیب کند.

طبق اطلاعاتی که امروز در کانال یوتیوب آناستازیا منتشر شده است، کانال او در ۶ دسامبر ۲۰۱۶ میلادی تاسیس شد و ۶۳ میلیون و ۳۰۰ هزار مشترک دارد. کل بازدید از ویدیوهای این یوتیوبر خردسال بالای ۴۳ میلیارد بازدید بوده است.

همانطور که در عکس بالا مشاهده می کنید، تقریبا هر ۲ یا ۳ روز یک بار، یک ویدیو در کانال آناستازیا به اشتراک گذاشته می شود. معمولا ظرف ۱ هفته، هر ویدیو بالای ۱۰ میلیون بازدید دارد. به ازای هر ۱۰۰۰ بازدید، چند دلار به حساب او منظور می شود.

به نظر می رسد درامد آناستازیا از انتشار هر ویدیو در کانالش، ده ها هزار دلار آمریکا است. اما چرا این همه مشترک، علاقمند به صفحه این دختر شدند. به نظر می رسد که صرفا، روس بودن، جذاب بودن، دختر بودن، ساکن فلوریدا بودن، هیچ کدام دلیل خوب یا شرط خوب یا الزام کافی برای معروف شدن و پول دار شدن از طریق یوتیوب نیست.

پشت صحنه آناستازیا، علاوه بر ادیتورهای حرفه ای ویدیو در شبکه های اجتماعی، یک گروه جریان ساز و طراح و خلاق هستند که برای کودکان، ویدیوهای جالبی به روایت آناستازیا طراحی وتولید می کنند که باعث بازدید چند میلیونی در هفته می شود. یعنی جریان سازی خلاقانه در فضای مجازی که در بستر تولید محتوای جذاب چند رسانه ای باید به آن توجه کرد.

احتمالا یک روانشناس کودک نیز با تیم تولید محتوای آناستازیا همکاری دارد. ویدیوها، شاد است. انرژی مثبت دارد و این چیزی است که مخاطب در هر سنی، علاقمند به تماشای داستان های روزانه و هفتگی می شود که این کودک معروف و میلیونر، خلق می کند. در واقع ویدیوهای آناستازیا، مستندها یا کارتون هایی هستند از زندگی شیرین و دوست داشتنی یک دختر کوچولویی که هر روز، مخاطب را با اتفاقات جدیدی مواجه کرده و سرگرم می کند.

تنالیته رنگ ها، توجه به روانشناسی رنگ، دکوپاژ و میزانسن و سناریوهای نوآورانه ای که برای ویدیوهای این یوتیوبر خردسال در نظر گرفته شده، درس هایی برای یوتیوبرهای جوان دارد که عاشقان درآمد اینترنتی دلاری سرشار از دنیای سایبر هستند. صنعت سرگرمی را باید جدی گرفت. صنعت سرگرمی صرفا طراحی اپ و دانلود فیلم و نقد سریال نیست.

تا سپتامبر سال ۲۰۲۰ میلادی، ویدیو Despactio و Baby Shark Dance با بیش از ۶ میلیارد بازدید در فهرست پربیننده ترین ویدیوهای یوتیوب بود که درآمد میلیون دلاری را نصیب صاحبانش کرده است.

دانشجویان روانشناسی، فناوری اطلاعات و تجارت الکترونیک می توانند از رفتارشناسی و بررسی بیزینس پلن یوتیوبرها، یافته های جالبی را استخراج و در اختیار مشتاقان دنیای سایبر سایکولوژی و کارآفرینی دیجیتالی قرار دهند. درآمدزایی اینترنتی را دیگر باید جدی گرفت.