به گزارش پایگاه خبری نشان :

محسن یگانه متولد 23 اردیبهشت 1364 در گنبد کاووس، خواننده است . دانشجوی انصرافی لیسانس مهندسی صنایع دانشگاه آزاد در ترم شش است، دو خواهر پزشک و دندانپزشک و یک برادر بنام کمیل دارد، خودش فرزند یکی مانده به آخر خانواده است، مادرش استاد دانشگاه و پدرش محمدرضا یگانه کارمند جهاد، شهید دفاع مقدس است. زمانی که محسن 10 ماهه بود پدرش در 23 اسفندماه 64 در سن 35 سالگی به درجه رفیع شهادت رسید.

 

محسن-یگانه

مادر محسن یگانه در کنسرت پسرش

 

زندگی هنری محسن یگانه

محسن یگانه اولین ترانه خود را در کنار محسن چاوشی با نام نشکن دلمو با ترانه سرایی و آهنگسازی خودش و تنظیمی از محسن چاوشی اجرا کرد. آلبوم اول او با نام سال کبیسه به صورت زیر زمینی منتشر شد. بعد از این آلبوم محسن یگانه فعالیت خود را با انتشار تک آهنگ ادامه داد؛ ناگفته نماند که اغلب همین تک آهنگ های پخش شده، برای جلوگیری از پراکندگی دور هم جمع می شد و به اسم آلبوم بروی سایت ها قرار می گرفت. او چند سال به عنوان خواننده غیرمجاز شناخته می شد که بعد از مدتی تصمیم مجدد به اخذ مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گرفت. بعد از مدتی سکوت و کش و قوس های زیاد عاقبت در تیر 1387 آلبوم نفس های بی هدف را منتشر کرد. آلبومی که خیلی ها آن را به دلیل داشتن 7 ترانه تکراری و از قبل شنیده شده، شکستی برای محسن یگانه می دانستند.

بعد از اولین آلبوم رسمی محسن یگانه با فاصلهٔ دو سالی که در وقفه آلبوم محسن یگانه افتاد او بیشتر وقتش را صرف اجرای کنسرت می کرد و با وسواس هایی که به خرج داد، زمان زیادی را صرف آلبوم رگ خواب کرد. رگ خواب در مرداد 1389 وارد بازار شد و ترانه سرآلبومی این آلبوم با نام سکوت بسیار مورد استقبال قرار گرفت و محبوب ترین آهنگ سال "1389" شناخته شد.

آلبوم های محسن یگانه

  • 1385 سال کبیسه اینترنتی تنها آلبوم غیررسمی
  • 1387 نفس های بی هدف آوای نکیسا اولین آلبوم رسمی
  • 1389 رگ خواب آوای هنر دومین آلبوم رسمی
  • 1391 حباب آوای هنر سومین آلبوم رسمی
  • 1392 EP اینترنتی اولین آلبومک
  • 1394 نگاه من آوای فروهر چهارمین آلبوم رسمی